Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hei! Har klødd i hele natt over hele kroppen og ikke fått sove i det hele tatt! Det er helt forferdelig. Det startet for ca. fem dager siden, men det er ikke like ille som nå. Kan det ha sammenheng med at jeg startet på Yasmin ppiller omtrent samtidig? Noen som har lignende erfaringer?
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Har aldri hørt om kløe som bivirkning av Yasmin. Kan det ikke være andre årsaker da? Kanskje reagerer du på noe, vaskemiddelet ditt eller noe annet du er i kontakt med hver dag for tiden?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Jeg fikk kløe og pusteproblemer av microgynon. Var visst veldig sjeldne bivirkninger. Du kan se på bivirkninger på felleskatalogen.no. Hør med legen din!
Gjest bente85 Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Følgende bivirkninger er rapportert hos kvinner som bruker Yasmin 28. Vanlig forekommende bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 100 og hos færre enn 1 av 10) er forandringer i blødningsmønsteret, mellomblødninger, brystspreng, ømme bryst, utflod og soppinfeksjoner i underlivet. Kvalme, hodepine, migrene og nedstemthet er også vanlig. Mindre vanlig bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 1000 og hos færre enn 1 av 100) er minsket sexlyst, ansamling av væske i kroppen og forandringer i kroppsvekten, og ellers høyt eller lavt blodtrykk, betennelser i skjeden, brekninger, kviser, eksem og kløe. Sjeldne bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 10000 og hos færre enn 1 av 1000) er astma, væsking fra brystvortene, nedsatt hørsel og blodproppsykdom. Uventede blødninger kan av og til forekomme i de første månedene (småblødninger eller gjennombruddsblødninger). Fortsett allikevel å ta tablettene som vanlig. De uregelmessige blødningene opphører vanligvis når kroppen har vendt seg til p-pillene. Hvis blødningene fortsetter, hvis de blir kraftigere eller begynner på nytt etter å ha opphørt, skal du kontakte lege. Hvis du observerer en eller flere bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget, må du fortelle om det til legen din. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave Søketekst: Yasmin
Gjest TS Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Så da kan det være Yasmin som forårsaker kløinga! Jeg får la være å ta pilla, og se om det går over på et par dager... Er det noen som har tips til andre p-pille merker som de har god erfaring med? Første gang jeg prøver p-piller...
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Vil bare si i fra at det tok langt mer en noen få dager før jeg ble bra igjen da jeg fikk bivirkninger av microgynon. Men jeg hadde gått på de i nesten et halvt år før jeg mistenket de, så skaden hadde vel satt seg dypere enn hva den kan ha rukket på noe dager. Uff, men er det de, så kvitt deg med dem, det er helt forferdelig! OG HUSK!! Hvis du har hatt sex må du vente i 5 dager før du slutter med pillen, siden sædcellene lever i fem dager i skjeden!! Hvis du slutter tidligere kan du risikere å bli gravid! Jeg hadde seff akk hatt sex da jeg ringte legen, og fikk beskjed om å fortsette i 5 ekstra dager. Jeg kunne nesten ikke puste de siste dagene. Det var nok for meg. Aldri mer p-piller!!! Men snakk med legen din!! Og lykke til med kløingen din!
Gjest bente85 Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Det tar jo litt tid før bivirkningene kan gå over da men. Når jeg selv brukte Yasmin, så var jeg fornøyd med det, og ingen bivirkninger. Nå bruker jeg p-plaster da. Funker bra så langt, men det klør litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå