MissEli Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg reiser til Malaga på lørdag og skal være der ei uke. Noen som har tips om noe som er verdt å få med seg mens jeg er der?
Loquita Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Jeg bodde et år i Malaga, men vil si det er mer å se i områdene rundt egentlig.. I sentrum har de historiske attraksjoner som Picasso museet da selvføgelig, Alcazaba, og Castillo de Gibralfaro. Men det er en ypperlig plass for dagsturer. Man kan f.eks dra til Torremolinos ("homse hovedstaden" i Spania) og feste, til Puerto Banus i Marbella og se på kjendislivet og yachtene langs brygga, ta bussen til toppen av Mijas og ri på esel mens man betrakter den nydelige utsikten, Benalmadena er også ganske stilig ettersom det minner litt om venezia nede v havnen, (men det kan føles veldig turist-aktig siden alt er nytt og laget for turistene), kjøre til Gibraltar og se på "the rock of gibraltar" med alle de små apekattene, dagstur til Marokko (virkelig å anbefale). Om du vil spise på ekte tapas bar hvor spanjolene går, bør du avlegge et besøk på tomaquet. De har bl.a. veldig gode "dátiles con bacon" (dadler med bacon). Håper det var litt hjelp...
MissEli Skrevet 14. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2006 Tusen takk!! Vi skal leie bil, så dagsturer er veldig aktuelt
Chica Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Anbefaler også Gibraltar, går kjapt og kjøre dit. Vi ruslet litt rundt på egen hånd i tillegg til at vi ble med på en minibussutflukt for å se på apene, grottene og festningen. Guiden var kjempeflink og pratsom, var en gøy tur I tillegg liker jeg og shoppe når jeg er i Spania, og jeg ville satt av litt tid til det. Eneste plassen jeg har shoppet i Malaga er på et kjøpesenter som het Rosalina eller noe sånt. Vi bodde ikke i Malaga og det var dit GPS'en førte oss når vi søkte på shoppingsenter Var en del bra butikker der, så fikk testet Visakortet litt!
La Luna Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 (Husk å ta med passet hvis dere skal til Gibraltar )
Chica Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 (Husk å ta med passet hvis dere skal til Gibraltar ) ← Uff ja, de vaktene på vei tilbake så skumle ut. Fikk litt panikk når vi i bilkøen på vei ut fant ut at det ikke var vognkort i leiebilen. Enkelte biler ble jo sjekket både inne i kupeen og i bagasjerommet. Heldigvis var de bare såvidt interessert i og se passene våre.
Gjest kenneth Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Ronda var en fin plass: http://no.wikipedia.org/wiki/Ronda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå