Gå til innhold

Det HETER ikke "TRENDCOAT"


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle
Av og til blir jeg så flau over å være på dette forumet.

Og snakk om å kaste stein i glasshus. Du klager over at folk bruker feil ord, men selv har du gått glipp av noe så elementært som at man har mellomrom etter komma. Akk ja.

:ler:

Endret av Madam Felle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception
Av og til blir jeg så flau over å være på dette forumet.

Og snakk om å kaste stein i glasshus. Du klager over at folk bruker feil ord, men selv har du gått glipp av noe så elementært som at man har mellomrom etter komma. Akk ja.

Og hvor mye mer saklig er dét? Nå angriper du jo bare feil av akkurat samme type som trådstarter angrep, og senker deg selv ned til samme nivå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mye mer saklig er dét? Nå angriper du jo bare feil av akkurat samme type som trådstarter angrep, og senker deg selv ned til samme nivå...

Jeg vil nå si det er forskjell på å vite om elementære grammatiske regler og det å vite et engelsk navn på et klesplagg. Allmennkunnskap og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut
Og hvor mye mer saklig er dét? Nå angriper du jo bare feil av akkurat samme type som trådstarter angrep, og senker deg selv ned til samme nivå...

Så nå har vi da altså 3 som er lavt nede. Pluss deg som kommenterer det, og meg som kommenterer deg. 5 som har sunket lavt :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Jeg vil nå si det er forskjell på å vite om elementære grammatiske regler og det å vite et engelsk navn på et klesplagg. Allmennkunnskap og alt det der.

Det å vite at det skal være mellomrom etter et komma, er en ortografisk konvensjon, ikke noe som har med grammatikk og språket i og for seg å gjøre. Men ved å angripe en sånn uvesentlighet, setter angriperen seg selv ned på et nivå der h*n viser at h*n totalt mangler holdbare argumenter.

Ordet trenchcoat har faktisk en opprinnelse; det er en betegnelse på klesplagg brukt i skyttergravene under 1. verdenskrig, og deretter på plagg i samme design.

Så jeg kjøper fortsatt ikke argumentet ditt.

Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg orker å prøve, engang. KG er ikke akkurat argumentasjonens høyborg.

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å vite at det skal være mellomrom etter et komma, er en ortografisk konvensjon, ikke noe som har med grammatikk og språket i og for seg å gjøre. Men ved å angripe en sånn uvesentlighet, setter angriperen seg selv ned på et nivå der h*n viser at h*n totalt mangler holdbare argumenter.

Ordet trenchcoat har faktisk en opprinnelse; det er en betegnelse på klesplagg brukt i skyttergravene under 1. verdenskrig, og deretter på plagg i samme design.

Så jeg kjøper fortsatt ikke argumentet ditt.

Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg orker å prøve, engang. KG er ikke akkurat argumentasjonens høyborg.

Hehe, nå skyter du deg selv i foten. Nei, KG er kanskje ikke argumentasjonens høyborg.

Men det er jo fint her nede da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har vi da altså 3 som er lavt nede. Pluss deg som kommenterer det, og meg som kommenterer deg. 5 som har sunket lavt :Hehe:

:ler:

Hysj med deg, jeg er opptatt av å speile meg i disse glatte og blanke veggene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

For et nusselig bilde, Ferskvann.

Morsom tråd forresten. Før denne tråden har jeg aldri sett noen skrive trendcoat og hadde nok reagert på det selv. Er det ikke greit at de som skriver feil kan lære hvordan det skrives?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nusselig bilde, Ferskvann.

Morsom tråd forresten. Før denne tråden har jeg aldri sett noen skrive trendcoat og hadde nok reagert på det selv. Er det ikke greit at de som skriver feil kan lære hvordan det skrives?

Jeg er evig takknemlig, men burde vell også legge til at jeg har en smule lese/skrive vansker :ler: Jeg lærer hele tiden noe nytt :ler:

Endret av Miracl3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nusselig bilde, Ferskvann.

Morsom tråd forresten. Før denne tråden har jeg aldri sett noen skrive trendcoat og hadde nok reagert på det selv. Er det ikke greit at de som skriver feil kan lære hvordan det skrives?

Ikke for åpent forum. Bare spør Sommerberta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vel feilskrivingen også lagt i åpent forum så da kan det ikke helt sammenlignes.

Jo, det synes jeg faktisk at det kan. Ikke veldig mange hadde lagt merke til at akkurat denne brukeren skrev akkurat dette ordet feil, men nå vet alle det. Det er vel også en form for uthenging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det synes jeg faktisk at det kan. Ikke veldig mange hadde lagt merke til at akkurat denne brukeren skrev akkurat dette ordet feil, men nå vet alle det. Det er vel også en form for uthenging?

Utrolig at dette ble en tråd i det hele tatt. Jeg brukte ordet fire ganger, og alle gangene skrev jeg det feil, Og nå er jeg kjent som hun som skrev trendcoat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jo, det synes jeg faktisk at det kan. Ikke veldig mange hadde lagt merke til at akkurat denne brukeren skrev akkurat dette ordet feil, men nå vet alle det. Det er vel også en form for uthenging?

Så vidt jeg har lest så er det flere som har skrevet det feil, så da blir det ikke uthenging av en person. Om jeg skriver bannan er gått, ja da kan folk fortelle meg at det hverken heter bannan eller gått. Da har jeg uansett skrevet noe de fleste ser er feil og sånn sett henger meg selv ut. Om jeg skriver feil så ser jeg gjerne at folk forteller meg hvordan det skal skrives sånn at jeg kan skrive det riktig i ettertid.

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ferskvannsblekksprut

Hvorfor ble pusene fjernet? :klø: Trodde de bare ble omgjort til link jeg.

Sorry jeg glemte meg, at ikke en kan img-e her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Et lite søk fortalte meg at ordet trendcoat har blitt bruk hele fire - 4 - ganger på velværeforumet, unntatt de gangene det er brukt i denne tråden. Så det var kanskje ikke noe å lage en hel tråd om?

:ler2:

Måtte gjøre samme søk selv, og i en av trådene er ordet brukt av en gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å vite at det skal være mellomrom etter et komma, er en ortografisk konvensjon, ikke noe som har med grammatikk og språket i og for seg å gjøre. Men ved å angripe en sånn uvesentlighet, setter angriperen seg selv ned på et nivå der h*n viser at h*n totalt mangler holdbare argumenter.

Ordet trenchcoat har faktisk en opprinnelse; det er en betegnelse på klesplagg brukt i skyttergravene under 1. verdenskrig, og deretter på plagg i samme design.

Så jeg kjøper fortsatt ikke argumentet ditt.

Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg orker å prøve, engang. KG er ikke akkurat argumentasjonens høyborg.

Nei, ikke på snikk snakk vaffal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...