Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Heihei! Jeg liker og sole meg i solarium om vinteren- det gir en sånn deilig følelse. Jeg drømmer meg bort til sydligere steder og koser meg, soler meg ca 2-3 ganger i månden à 24 minutter.. Men nå så jeg akkurat på Doctor Phil på tv3, og i dag handlet det bla om soling i solarium. Det var ei jente på 15 år som ELSKET å sole, seg og hun gjorde det opptil 5 ganger i uken.. Hvis hun fortsatte med dette i 25 år til, så ville hun sett skikkelig ille ut (så et bilde) Huff, tenker jeg da, jeg har da ikke lyst til å bli sånn! Så nå begynner jeg å lure da, soler jeg meg for mye? Dessuten så var det intervju med ei som hadde fått føflekkkreft, og holdt på å dø.. Blir litt bekymret, så bare lurer på hva dere synes om å sole seg i solarium, hvor ofte gjør dere det, og hvor lenge?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Jeg gjør det aldri. Har sett nok jenter jeg gikk på skole med på videregående som ganske enkelt ikke ser ut i dag pga. overdreven soling . Heller selvbruningskrem eller blek fremfor solarium. Bruker også alltid solkrem til ansiktet ute i solen.
Malama Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Har aldri vært i solarium jeg (og bruker solkrem i ansiktet i påska, og "hele meg" om sommeren. Blir brun (ikke kjempebrun, men nok for meg) likevel, dersom jeg er i sola.) Om vinteren er jeg "vinterbleik". Ja, fordi det er vinter.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Gammel og stygg blir vi alle sammen uansett, og dø skal vi alle også gjøre. Jeg vil heller være solbrun og rynkete enn å ha litt mindre rynker men være bleik og fæl. Det er mitt valg og det vil jeg gjerne få lov til å velge i fred uten å få alskens dommedagsprofeter på nakken, takk. :icon_razz:
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Gammel og stygg blir vi alle sammen uansett, og dø skal vi alle også gjøre. Jeg vil heller være solbrun og rynkete enn å ha litt mindre rynker men være bleik og fæl. Det er mitt valg og det vil jeg gjerne få lov til å velge i fred uten å få alskens dommedagsprofeter på nakken, takk. :icon_razz: ← Vel, har du hørt uttrykket om å eldes med stil? Huden skal man faktisk ha gjennom hele livet, og overdreven soling er ensbetydende med å ikke ta vare på huden sin. Dessuten lar ikke solariums-rynkene vente på seg til du passerer 50. De fleste jenter som begynner å sole seg mye i tenårene, får tilsvarende dårligere hud enn jevnaldrende jenter som kun har sola seg om sommeren, når de kommer i 20-åra. Vet ikke helt hva som er verst jeg. Å være 25 med dårlig brun hud, eller 25 med lys og pen hud?
Gjest Elfrida Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Jeg tror ikke det er bænkers at man får dårlig hud ved solariumsoling, her spiller genene inn også. For øvrig tar jeg omtrent aldri solarium, jeg har en hud som ikke er altfor glad i sol. Selvbruning er noe klin og herk, men det hender jeg tyr til det når forfengeligheten tar overhånd.
Gjest Lanyah Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Jeg tar ikke solarium til vanlig, men når jeg skal til syden soler jeg meg 1 mnd. i forveien, ca. 2 ganger i uken i 20 minutter. Det gjør jeg for å få litt fargegrunnlag. Jeg er ikke solarium hysteriker (som jeg kaller det), men det er klart jeg tenker litt på huden, kreft og rynker. Men jeg gjør det såpass sjelden, at jeg ikke har dårlig samvittighet.
Gjest Emera Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Jeg tar aldri solarium. Både på grunn av hudens fremtid og fordi jeg synes det er skikkelig ekkelt å ligge i solarium. Nå liker jeg ikke å sole meg i det hele tatt, så da får jeg finne meg i å være bleik. Helt i orden det.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Jeg har ingen planer om å leve til jeg blir "hoinngammel" uansett, så farene ved solarium det driter jeg faktisk langveis i.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Har aldri vært i solarium jeg (og bruker solkrem i ansiktet i påska, og "hele meg" om sommeren. Blir brun (ikke kjempebrun, men nok for meg) likevel, dersom jeg er i sola.) Om vinteren er jeg "vinterbleik". Ja, fordi det er vinter. ← Samme her - har aldri vært i solarium, og smører meg godt om sommeren. Blir fort veldig brun hvis jeg ønsker det.
Gjest niomi Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Er halvannen uke til julebord, så jeg kommer til å ta noen soltimer før det. Ellers tar jeg noe sol på etterjulsvinteren, for å unngå å få eksem.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Jeg har sart hud med litt eksem til tider. Da er solarium veldig effektivt. Jeg tar solarium i snitt kanskje annenhver måned, dvs. 6-7 gr i året, i 25 min. Dette er svært lite og tror ikke dette har nevneverdig effekt på min hud da jeg har en hud som reagerer positivt på sol når det gjelder eksemen og en hudfarge som tåler sol godt. Jeg er imidlertid forsiktig med ansiktssol, og har aldri den på. Legger også av og til et håndkle/t-shirt over ansiktet. Å ta sol flere ganger i mnd over lang tid tror jeg ikke er bra i det hele tatt. Dere sier det ikke gjør noe om dere får rynker når dere blir gamle, men probl er at allerede når dere er 30 kommer det rynker og pigmentflekker fremprovosert av solingen.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #13 Skrevet 14. november 2006 ja, jeg har alltid før bare tenkt på rynker (og de kommer fort før du er 30 ved solariumsbruk), men pigmentflekker er en annen ting! det er ikkeno pent!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. november 2006 #14 Skrevet 14. november 2006 Jeg er 29 og har tatt myyye solarium tidligere. Fra jeg var 13 til 16 år, tok jeg sol gjerne opptil 5 ganger i uka. Og har i perioder opp gjennom årene tatt sol om vinteren for å se fresh ut. Jeg har alltid syntes det er stygt å være blek. Men de siste 5 årene så har jeg kanskje sol maks fem ganger i året. Har nettopp begynt med Dove summer glow og synes den er helt grei. Jeg har ennå ikke fått en eneste rynke, men jeg har noen lyse pigmentflekker på kinnene. Var til hudpleier en gang, og hun sa at huden så fin ut nå, men når jeg blir førti kommer den til å rase sammen Det er jo hyggelig å tenke på Har allerede bestemt meg for å begynne med cool touch laserbehandling når jeg begynner å se helt jævlig ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå