Gå til innhold

Munnsår

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan smitter munnsår?

Kan man ta en test for å finne ut om man har viruset i kroppen, selv om man aldri har hatt sår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde pådratt meg herpes en gang. Fikk sår som kom og gikk hver uke nesten... Lurer på om det starta forige jul, ellerno? Det er helt borte nå da. Tror det slutta å komme for 2-3 månter siden. Aner ikke hva det kan a vært... Har jo ikke drivd å klina med folk, heller, så jeg skjønte liksom ikke helt hvor det kome fra :forvirret:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)
Jeg trodde jeg hadde pådratt meg herpes en gang. Fikk sår som kom og gikk hver uke nesten... Lurer på om det starta forige jul, ellerno? Det er helt borte nå da. Tror det slutta å komme for 2-3 månter siden. Aner ikke hva det kan a vært... Har jo ikke drivd å klina med folk, heller, så jeg skjønte liksom ikke helt hvor det kome fra  :forvirret:

Jeg har lest et eller annet sted at 80% har viruset i kroppen, veldig mange av disse fra fødselen av (dette er altså ikke kjønnsherpes, men munnherpes), og det er mange som aldri får utbrudd i det hele tatt, noen som kanskje bare får det en gang eller noen få ganger, og noen som har det regelmessig hele livet.

Endret av *MissA*
Skrevet

Men er det sånn at hvis du allerede har viruset i kroppen...(si at du har herpes simplex, ikke kjønnsherpes altså)...så kan du ikke bli smittet av partneren din? Jeg er usikker på om jeg har det, skjønner dere...Har av og til noen små munnsår i munnviken, men får ikke noen blemmer eller noe sånt. Men kjæresten min har fått påvist herpes simplex i munnområdet. Vi har ikke hatt oralsex ennå siden han er redd for å smitte meg. Men er det sånn at han ikke kan smitte meg på kjønnsorganet hvis jeg allerede har herpesviruset i meg?

Skrevet

Så lenge dere ikke har munnsex under et av hans utbrudd så skal det ikke kunne smitte. Om du har munnherpes selv eller ikke spiller ingen rolle. Det vil i såfall være hans munnherpes som konverteres til kjønnsherpes. Det er ganske sjelden at det kan skje, så så lenge dere er forsiktige under utbrudd så går det nok veldig bra.

Skrevet

Men jeg har hørt rykter om at hvis man allerede har hrepes 1, så kan man ikke bli smittet med kjønnsherpes....Stemmer ikke det altså? Trodde bare man kunne ha en av herpestypene...og så ble man imun mot den ene man ikke hadde...

Mulig jeg har feil..??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...