Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns den døve gutten var veldig fascinerende jeg, og det var tøft av han å stille opp. Må nok si meg enig med Starya. Han var nok klar over at han ikke kom videre, og det var vel egentlig ikke helt derfor han stilte opp heller. Syns det var rørende jeg..

Å JA, jeg er helt sikker på at utseendet teller sinnsykt mye der. Så fort det er noen som kler seg riktig, er kjekke og pene og greier, så gjør jo dommerne alt for å påpeke at de er pene osv..Og når hun store da spurte om det var størrelsen hennes som hindret det, så kom det fra dommerne at utseendet ikke hadde noe å si..Bullshit!!

Men sånn er nå desverre denne verdenen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sentimental som jeg er, ble det litt mye å se han døve fremføre sitt bidrag! Synes synd på trekkspilljenta, og er (etter å ha tenkt litt gjennom det) ikke sikker på om det bare var fasongen som stoppet "Tina Turner". Tror kanskje stemmen hennes og måten hun sang på passet bedre i en bar - altså annen type musikk........ Men det var vel et par av dem som sa at det ikke holdt mål, og makan til sludder har jeg aldri hørt!!!!!!!!!

Mogens

Skrevet

Utrolig kult gjort av han døve gutten. Og hane ren som alle kommer til å huske også. Av de hundre som kommer vidre, kommer vi til å glemme over halvparten av dem om noen uker. Men han døve......

Når det gjelder trekkspilljenta......ja ja, jeg måtte trekke litt på smilebåndet, jenta kunne jo ikke synge, og hu ene dommeren prøvde å si at stemmen hennes ikke nådde opp, men trekkspilljenta fortsatte å gnåle om at folkemusikk er popmusikk.....

Tina Turner sang fint synes jeg, hu jobba jo med musikk og kunne sikker masse, synd at ikke hu kom vidre.

Skrevet

Skjønner hva du mener tuju. Det var bestemt på forhånd at han ikke kunne komme videre i en sangkonkurranse.BASTA! Søknaden hans burde blitt avslått fra begynnelsen av. Det jeg derimot synes er at det skulle vært konkurranser der de døve også kunne få vise seg i popverdenen. Ingen har valgt å få et handikap,derfor burde man ta "hensyn" til disse også.

Gjest Tristessa
Skrevet

Ingen som husker gutten på audition i Tromsø som hadde reist langeveisfra, som bare fikk synge noen sekunder før han ble tatt med? Han ble jeg glad av - sang fint og så snill ut!

Skrevet

Jeg har liten respekt for juryen, ikke på grunn av at de kan være krasse, men pga. sammensetningen.

Alle er fra den samme siden i bransjen, en utgiver, en produsent, en agent og en anmelder. Ingen har uttrykt noen musikalsk utdannelse, og av og til er det lett å avsløre at det er andre ting enn musikalsk talent som avgjør.

Noen av dem som blir avvist har kanskje sunget surt, men de har vist en flott stemme som kan bli råbra med litt enkel veiledning. Men når ingen av jurymedlemmene har forutsetning for å høre det, da mister jeg respekten.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har liten respekt for juryen, ikke på grunn av at de kan være krasse, men pga. sammensetningen.  

Alle er fra den samme siden i bransjen, en utgiver, en produsent, en agent og en anmelder. Ingen har uttrykt noen musikalsk utdannelse, og av og til er det lett å avsløre at det er andre ting enn musikalsk talent som avgjør.  

Noen av dem som blir avvist har kanskje sunget surt, men de har vist en flott stemme som kan bli råbra med litt enkel veiledning. Men når ingen av jurymedlemmene har forutsetning for å høre det, da mister jeg respekten.

Hvem er det egentlig du tror velger ut nye artister i et platestudio til vanlig? En folkejury? Disse folkene er faktisk profesjonelle, de jobber med musikk til vanlig, så jeg har faktisk tro på at de gjør jobben riktig (selv om jeg synes de er altfor kvasse i uttalelsene sine noen ganger). Hvorfor skal folk som enten synger surt og/eller er veldig nervøse komme videre framfor andre som synger rent og ikke er så nervøse? At de synger surt er et godt tegn på at de ikke er gode nok, etter min mening. Det må jo være noen minstekrav til talent. Og de som er veldig nervøse foran fire personer har ingenting på en scene å gjøre, i hvert fall.

Ellers synes jeg det er patetisk av enkelte av deltagerne at de ikke ser sin egen begrensning, men skylder på andre ting. Trekkspilljenta hadde overhode ikke sangstemme, men gnålte om folkemusikken sin. Hun store har jeg hørt synge flere ganger før og jeg synes hun gjorde en dårlig audition. Jeg synes hun vanligvis har en kjempeflott stemme, men dommerne må jo foholde seg til det de ser der og da, og det var ikke bra nok. Hun fikk også et greit avslag, men nå har hun gått ut i Drammens Tidene og hevder hun det er fordi hun er stor. Eh... Noen takler tydeligvis ikke å få høre at de ikke er gode nok.

Gjest sexysadie
Skrevet

Vanja var skittgod da! Hun kan godt få platekontrakt synes jeg.

Ellers så har vi da nok av blonde magre syngedamer???

Skrevet

1. Det trengs også folk fra produsentsiden i en slik jury. Det er dem som produserer nye "idol" (for et latterlig ord forresten). De har peiling på mye, men denne juryen har ikke vist meg at de har peiling på å se et talent.

2. En må tåle å høre et avslag i denne bransjen. Min kommentar om juryen har ingenting med eventuell sutring fra deltakerne å gjøre, men mitt inntrykk fra de få vi faktisk får se er at noen har litt rett i det de sier om juryen. Det går på at de gir noen en ekstra mulighet men ikke andre, det går på at de prioriterer gøts, babe og en stemme som ikke holder mål foran litt mindre gøts og en flott stemme som de ikke hører. Det går på at mange av avslagene ikke har en faglig begrunnelse, det er sprøyt det de sier mange ganger. Hadde de snakket om det de kan, kunne jeg kjøpt det i litt større grad.

3. Jeg synes synd på juryen som skal høre på over tusen stemmer i løpet av kort tid, alt det de sier blir filmet, og vi tillegger det stor vekt fordi de skal være fagpersoner. Likevel; jeg mener fortsatt at juryen er feil sammensatt, og derfor mister de troverdighet.

Gjest sexysadie
Skrevet

Kanskje deltagerne bør begynne med Metalmusikk i stedet. vi som lytter til black metal bryr oss ikke så veldig mye om musikernes utseende.

(Jo, forresten en god trommis bør være feit)

:kul::kul::kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var meg som skrev siste innlegg som gjest.

Når vi er inne på dette med utseende, synes jeg faktisk Vanja (hun store) har mer riktig popstjernelook en f eks mange av de kjedelige, blonde, små 16 åringene i olabukse. Hun har stil og utstråling, er mer typete. Men jeg synes fortsatt hun gjorde en dårlig audition.

Skrevet

I det konkrete tilfellet er vi enige, siste gjest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...