Bibbzy Skrevet 1. februar 2003 #1 Del Skrevet 1. februar 2003 Var det noen av dere som så Idol-episoden fra Oslo? Tenker på den Døv/Stumme gutten som fremførte " Å Vestland, Vestland" på tegnspråk. Satt der med en kjempediger klump i halsen.. :cry: Var så utrolig vakkert å se på... Beundrer den "Gøttsen" han hadde, som stillte opp på noe sånnt. Virket som dommerne ble litt satt ut... Skulle vært flere som han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 2. februar 2003 #2 Del Skrevet 2. februar 2003 Dem kommentaren om at det var den beste fremføringen av denne låta noensinne var jo litt morsom da.. tror den gutten godt kunne ha en fremtid i underholdningsbransjen, om enn ikke akkurat som popstjerne da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 2. februar 2003 #3 Del Skrevet 2. februar 2003 så episoden, og jeg synes det var fint at de viste det på tv. det er ikke lett og ha et hadikap i vår moderne verden, og det krever mot og stille med på noe sånt. håper at han har fått og vil fortsette med og få den responsen han ville ha. det er knalltøft at noen står så frem, om sitt handikap som han gjør. folk trenger og se at et handikap ikke er det samme som om at man ikke forstår og ikke klarer. han klarte mer på en liten stund enn de fleste av oss gjør i hele livet. håper at det var flere med samme type hadikap som så på og at det blir litt mer åpenhet rundt dette og lignende temaer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. februar 2003 #4 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg så det og det var rett og slett VAKKERT!!! Skjønner godt at han ene blandt dommerene gråt. Det hadde jeg og gjort........ Men, jeg så også hun med trekkspillet som IKKE kunne synge (som om jeg kan det..... ) og som begynte og krangle med dommerene på hvorvidt hun skulle gå videre eller ikke. Ærlig talt, du begynner ikke og krangle om hvorvidt folkemusikk også er pop musikk!!! Jeg lo ikke med henne- jeg lo av!!! En annen ting.....hun mørke, store som sang Tina Turner`s "The Best" jeg mener og tror at eneste grunnen til at hun ikke gikk videre var p.ga. størrelsen! Det var jo flere der som reagerte på at hun ikke fikk gå videre, og selv om dommerene sa at det ikke var p.ga. størrelsen hennes så tror jeg hva jeg vil om det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 2. februar 2003 #5 Del Skrevet 2. februar 2003 I denne episoden synes jeg dommerne stort sett fremsto som snille. Jeg synes de gjorde sitt beste for å gi trekkspill-jenta et "varsomt" avslag. Til å begynne med sa de ingenting negativt om stemmen,men etterhvert som hun kranglet videre måtte de bare bli mer ærlige. Men.. der må det jo ha manglet noe.. der oppe..? Jeg mener.. ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. februar 2003 #6 Del Skrevet 2. februar 2003 En annen ting.....hun mørke, store som sang Tina Turner`s "The Best" jeg mener og tror at eneste grunnen til at hun ikke gikk videre var p.ga. størrelsen! Det var jo flere der som reagerte på at hun ikke fikk gå videre, og selv om dommerene sa at det ikke var p.ga. størrelsen hennes så tror jeg hva jeg vil om det!! Hun hadde en utrolig stemme- men du blir ikke tatt ut hvis du er for stor. Det er en uskreven regel i den bransjen. Du skal både være slank, pen og ha talent. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. februar 2003 #7 Del Skrevet 2. februar 2003 Jepp......og det er noe forbanna tull!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. februar 2003 #8 Del Skrevet 2. februar 2003 Husker du en gruppe fra 80- tallet som het Wilson Philips med to tynne damer og en tykk? Hun ble fullstendig oversett av fansen selv om hun hadde den beste stemmen og ble alltid framstilt som dum, feit og mislykket. Det endte med at hun forlot gruppen etter kort tid etter at The Sun i England trykket ett bilde av de tre med tenkebobler over seg, de 2 tynne jentene hadde en tenkeboble med ett motiv av en graf som viste ett rekordhøyt platesalg, men den tykke hadde en tenkeboble som viste ett digert stykke sjokoladekake med krem. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2003 #9 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg synes også de har en tendens til å la hensynet til deltakernes utseende veie vel tungt. Men jeg husker at Ole Evensrud sa i et av programmene følgende etter at en jente hadde sunget: "Nå må vi slutte å la dette kun være et "fesjå" - hun SKAL videre". Da dreide det seg om en jente som virkelig kunne synge, hun hadde et helt normalt utseendet - men sikkert ikke hipt nok for enkelte av dommerne. Men jeg synes det står respekt når de stopper noen som tror de er fødte artister og har spjåket seg ut til den store gullmedaljen - som jenta i forrige program som hadde moren sin med... skrekk og gru, sier nå jeg. At det går an ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 2. februar 2003 #10 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg syns ikke hun "store" var så ekstremt bra jeg, vist kunne hun synge, men jeg syns ikke hun var ekstremt bra heller. Det er veldig mange vi ikke får se som går videre, så jeg tror kanskje vi ikke helt vet hva nivået er på alle, og derfor sammenlikner vi kun med de vi får se. I finalerunden derimot tror jeg det vil dukk opp veldig mange dyktige som vi ikke har fått se i innledningsrundene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 2. februar 2003 #11 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg syns ikke hun "store" var så ekstremt bra jeg, vist kunne hun synge, men jeg syns ikke hun var ekstremt bra heller. Er enig med Kristian her, :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 2. februar 2003 #12 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg synes hun var nokså flink, men stemmen var veldig "rett" for soul, kanskje ikke så mye for pop. Gospeljenta som fikk synge to ganger hadde en riktig englestemme, men det var ikke mye "pop" over utseendet. enn så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. februar 2003 #13 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg synes hun var nokså flink' date=' men stemmen var veldig "rett" for soul, kanskje ikke så mye for pop.[/quote'] Ja...jo....du er kanskje inne på noe der. Hun hadde en veldig....voksen stil på en måte. Willson Philips???? Tja.....var nok for ung på 80-tallet til og ha et forhold til den gruppa, men jeg veit om dem og har hørt litt av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 3. februar 2003 #14 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg synes det var tøft av gutten som var døv å framstille sangen sin på tegnspråk. Han bryter en barriere som få vil ta etter. Jeg satt i hvertfall med en klump i halsen. Nydelig. Men det jeg synes var ille var han som skulle fremføre sangen om Bin Laden, jeg gremmes over over være fra samme by som han! En annen jeg så var ei jålebøtte, mora som tydelig hadde griller i hodet om at datteren kunne synge. Trodde mer at hun var modell. Helt fælt altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. februar 2003 #15 Del Skrevet 3. februar 2003 Nå får jeg sikkert kjeft, men jeg sier det likevel: JEg synes dommerne var diskriminerende mot han døve gutten. Han hadde ingenting i en sangkonkurranse å gjøre, og burde fått like hardt avslag som alle andre som har gjort litt rare ting. Hvorfor skal han behandles annerledes bare fordi han er døv? Egentlig burde vel han også fått passet påskrevet, så dette mener jeg er en form for positiv diskriminering. Jeg ble også rørt av framføringen, og at han så gjerne ville være med, men hvis vi skal se nøkternt på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. februar 2003 #16 Del Skrevet 3. februar 2003 Nå får jeg sikkert kjeft, men jeg sier det likevel: JEg synes dommerne var diskriminerende mot han døve gutten. Han hadde ingenting i en sangkonkurranse å gjøre, og burde fått like hardt avslag som alle andre som har gjort litt rare ting. Hvorfor skal han behandles annerledes bare fordi han er døv? Egentlig burde vel han også fått passet påskrevet, så dette mener jeg er en form for positiv diskriminering. Jeg ble også rørt av framføringen, og at han så gjerne ville være med, men hvis vi skal se nøkternt på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 3. februar 2003 #17 Del Skrevet 3. februar 2003 Den døve guttens opptreden sendte frysninger nedover ryggen på meg.....!!!....en utrolig flott innlevelse...veldig rørende...!!! Det krevde mot!!! Er forøvrig litt enig med Tuji......omvendt diskiminering fra dommerne...... Og i tillegg....uansett hvordan man vrir og vender på det så kan ikke en døv person (som ikke behersker det talte språk vel og merke) bli et popidol....dette er tross alt en sangkonkurranse...!!! Men syns at det uansett er greit å få noen utradisjonelle "fargeklatter" som gjør noe helt annet innimellom...dette er tross alt et underholdningsprogram...!!! Og "by the way"....jeg følger slavisk med på hver episode....liiiiker programmet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. februar 2003 #18 Del Skrevet 3. februar 2003 Nja, jeg tror nå gutten var fullt klar over at han ikke på noen måte kunne komme videre. han hadde nok en annen grunn til å delta, og jeg tror han oppnådde det han ville. Kan ikke helt se hvor diskrimineringen kom inn i bildet, han kom jo ikke videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. februar 2003 #19 Del Skrevet 3. februar 2003 Når det gjelder Idol episoden fra Bergen; han (jeg husker ikke navnet) som sang en sang fra Fame og som er med i et stykke på DNS; han er en typisk vinnertype av hele Idol. Utseende, stemme - alt var liksom bra nok til å bli "popstjerne". En safe type liksom, lett å selge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 4. februar 2003 #20 Del Skrevet 4. februar 2003 Hoho, jeg kjente ham før...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå