Gå til innhold

Prevensjon


Gjest NastyNice

Anbefalte innlegg

Gjest NastyNice

For en tid siden hørte jeg om en ny type prevensjon som skulle komme til Norge. Dette var noe hormonholdig som man skulle sette inn under huden. Husker ikke hva den ble kalt...

Lurer på om den har kommet til Norge ennå, og er det noen som har erfaringer med det? Er lei av å ta pillen hver dag. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Du snakker sikkert om det hormonimplantatet som skal tilføre kroppen en dagsdose med hormoner slik at man ikke må ta en p-pille hver dag.

Dette har ennå ikke kommet til Norge- men jeg håper det kommer snart for da blir det slutt på alle de dårlige "jeg ble gravid men tok pillen" unnskyldningene.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NastyNice

Thanx for alle svar.

P-sprøyte har jeg prøvd. Duger ikke for meg, men er sikkert et bra alternativ for de som tåler det.

Er ung og har ikke født barn ennå, så jeg tror ikke spiral/ hormonspiral er noe for meg heller. I hvertfall ikke i følge legen min. Kondom blir for dumt når man er i fast forhold og har vært det lenge. Da er det ikke mange alternativer igjen.

Vi får se om jeg kommer noe vei med de nye greiene. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NastyNice

Thanx for alle svar.

P-sprøyte har jeg prøvd. Duger ikke for meg, men er sikkert et bra alternativ for de som tåler det.

Er ung og har ikke født barn ennå, så jeg tror ikke spiral/ hormonspiral er noe for meg heller. I hvertfall ikke i følge legen min. Kondom blir for dumt når man er i fast forhold og har vært det lenge. Da er det ikke mange alternativer igjen.

Vi får se om jeg kommer noe vei med de nye greiene. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg leste om dette hormonimplantatet i forrige ukes Norsk Ukeblad. Der stod det at det inneholdt samme hormon som p-sprøyte, så da spørs det om du tåler det noe bedre enn p-sprøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan hende det Milla. Skal ta en tur til legen min om ikke så lenge. Skal spørre han om det, og mere til Det er så mye jeg ikke vet...

Men med riktig prevensjon og riktig bruk slipper man jo å få barn når det ikke passer seg da.

Og for meg passer det om... Veeeeldig lenge... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...