Gjest Miloine Skrevet 14. november 2006 #61 Skrevet 14. november 2006 (endret) Ikke alle. Husk at rett ikke er noe man har, det er noe som andre gir deg. ← Mener du at den som har gitt deg et liv har rett til å ta det fra deg også uansett? Jeg regner med du vet at barn ikke har noen selvbevissthet før det er halvannet år gammelt? ← Mener du at vi kan frata livet til et barn frem til det er rundt halvannet år, for før det så er ikke barnet bevist på seg selv? Et barn i mors liv på 8 mnd blir drept i mors mage! Disse barna kan være levedyktig med eller uten respirator, oksygentilførsel og kuvøse utenfor mors liv. Ville du sett på det anderledes dersom barnet først ble født levende for så å få en giftsprøyte inn i hjertet så det døde like etter fødtselen I såfall, hva mener du er forskjellen på å drepe dette barnet innenfor eller utenfor mors liv? Dette er ingenting annet en drap. Endret 14. november 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #62 Skrevet 14. november 2006 Mener du at den som har gitt deg et liv har rett til å ta det fra deg også uansett? Mener du at vi kan frata livet til et barn frem til det er rundt halvannet år, for før det så er ikke barnet bevist på seg selv? Et barn i mors liv på 8 mnd blir drept i mors mage! Disse barna kan være levedyktig med eller uten respirator, oksygentilførsel og kuvøse utenfor mors liv. Ville du sett på det anderledes dersom barnet først ble født levende for så å få en giftsprøyte inn i hjertet så det døde like etter fødtselen I såfall, hva mener du er forskjellen på å drepe dette barnet innenfor eller utenfor mors liv? Dette er ingenting annet en drap. ← Har svart på disse spørsmålene tidligere i tråden.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #63 Skrevet 14. november 2006 Jeg er sjokkert over de som mener at provosert abort i 8 mnd er helt ok! Jeg synes ikke argumentene om selvbevissthet/personlighet osv er relevante i det hele tatt. Jo, jeg skjønner at kvinner kan bli desperate. Men nei, jeg skjønner ikke hvorfor de velger å ta senabort. Hvorfor velger de ikke heller å føde barnet og adoptere det bort like etter fødselen? Kan noen forklare meg det? Det er nok ikke bare-bare å adoptere bort et barn, sikkert mye byråkrati osv, og nokså tøft mentalt. Men det kan vel ikke være noe særlig enklere å bære på at man har tatt en senabort av et levedyktig barn? De må da få mange vonde tanker? Det er svært vanskelig, for ikke å si umulig, å sette et bestemt tidspunkt for når et foster er bare et foster, og når det har blitt et lite barn. Det går jo gradvis. Men jeg mener bestemt at grensen går et sted mellom 12. uke og 26. uke. Før 12. uke er abort ok, etter 26. uke er det forkastelig. Imellom der er en gråsone.
Lizzee Skrevet 14. november 2006 #64 Skrevet 14. november 2006 Som jeg sa i et tidligere innlegg. "Problemet med hva denne abortklinikken i Spania gjør er jo at de gir barnet en giftsprøyte for å drepe det. Hadde man på nøyaktig samme tidspunkt utført et keisersnitt ville er fullstendig levedyktig barn blitt født i stedenfor!!" At enkelte kan få seg til å si: "Greit, de kjenner sult og smerte. Men i og med at de ikke er selvbevisste så har de ingen ønsker - ingen ønsker om å leve eller å dø. Dermed er det ikke feil å ta livet av dem så lenge det gjøres på en relativt smertefri måte." Det er tydelig at disse ordene er skrevet at et menneske som aldri har vært gravid, som aldri har vært forelder, som aldri har fulgt et spebarn det først leveåret! Selvbevisstheten er kanskje ikke fult utviklel i løpet av denne tiden, men jeg kan love deg at den har fått en start, og som alt annet med et menneske så må det utvikles!! At selvbevisstheten ikke er fullt utviklet etter 1.5 år kan da umulig bety at et menneske ikke har rett til å leve!!! Eller at vi kan ta livet av det bare vi gjør det på en smertefri måte! Uansett hvordan du tar livet av noen så er det et mord - smertefritt eller ei!!! Vet du forresten hvor mye et barn utvikler seg i løpet av det første leveåret i forhold til hva som skjer resten av livet??? Jeg tørr vedde på at vedkommende som sier slike ting som i sitatet over ALDRI hadde kunnet løfte en hånd mot et spebarn. Og påstår h*n at han hadde kunnet, ja så vi vet vel alle hva man kaller slike mennesker og hva de fortjener!!! Jeg tror faktisk ikke at personen "gjest" som har skrevet disse ordene er så selvbevisst selv heller jeg.... H*n slenger bare ut meninger uten å forstå hva det egentlig er h*n sier. Ergo svært lite selvbevisst!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #65 Skrevet 15. november 2006 Har svart på disse spørsmålene tidligere i tråden. ← NEI Du har ikke svart på spørsmålet sitert nedenfor Ville du sett på det anderledes dersom barnet først ble født levende for så å få en giftsprøyte inn i hjertet så det døde like etter fødtselen I såfall, hva mener du er forskjellen på å drepe dette barnet innenfor eller utenfor mors liv? ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå