Gjest Mzfire Skrevet 1. februar 2003 #1 Skrevet 1. februar 2003 Jeg har brukt kontaktlinser i 6 år nå. Har briller også som jeg benytter ved siden av. Problemet er at jeg det siste året har hatt problemer med linsene. Når jeg tar linsene av om kvelden ser de fine ut, men om morgenen når jeg skal ta de på, har de sprukket. Dette har skjedd oftere og oftere. Skjønner ikke hva det kommer av. Blir veldig fortvilet og det er dyrt for meg. Jeg bruker månedslinser. Og jeg opplever at etter 1-2 ukers bruk sprekker de. Hva gjør jeg galt? Jeg passer på å ikke ha for lange negler. Og er forsiktig. Det jeg ikke gjør er å rense eller gni på de. Kan det være årsaken? Så nå går jeg med briller og føler meg fæl og ulykkelig. Har hørt det kan være brukerfeil av meg...
Megan Skrevet 1. februar 2003 #2 Skrevet 1. februar 2003 Hm, høres merkelig ut. Er nok best å høre hos optikeren din, og så kan dere finne ut sammen om det er noe du gjør galt. Kanskje det er noe galt med linse-væsken?
Tusenfryd Skrevet 1. februar 2003 #3 Skrevet 1. februar 2003 Det hender at det kommer et råttent parti med bananer. Skriv ned nummeret på linsene - produksjonsnummeret fra esken. Og si fra til optikeren din. Jeg har dagslinser, og hadde en hel eske med linser som bare vrengte seg. For å forhindre dette, kan du dryppe øynene dine før du tar dem av - så du er sikker på at de har litt væske å flyte på. Da får du dem lettere ut. Og pass på neglene dine - hvis du har fått lange negler så kan dette ha noe å si. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå