Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en STOR fan av Mythbusters, og passer alltid på å få med meg de nyeste episodene som er vist i USA.

Jeg synes denne serien er helt genial, den er morsom, interessant og lærerrik.

I tillegg må jeg innrømme at jeg er jeg veldig svak for Jamie, han virker som en sjarmerende mann (og hvem ville trodd han var over 50 :overrasket: ) og jeg liker tørrvittigheten hans. Adam er jo selvfølgelig også artig, men litt for "gal" for min smak. Selv om Jamie-parodiene jo er hysteriske!

Min MB-avhengighet startet for et par år siden da jeg tilfeldig kom over en episode mens jeg egentlig søkte etter noe helt annet på nettet, jeg tror at det var den episoden der de hever en båt ved hjelp av ping-pong baller. Etter at jeg hadde sett den så var jeg hekta!

De episodene som sendes på Discovery her i landet har en brite som leser kommentarer, mens i originalversjonen er det en amerikaner som leser og han er mye morsommere etter min mening.

Favorittepisodene mine er den hvor de fjernstyrer en jet-drevet Chevrolet (verdens kuleste leketøy) og den der de sprenger en sementbil. En ting jeg alltid lurte på før var om man kunne skade noen dersom man slipper en liten mynt fra stor høyde og ned på en person. MB fant ut at det kan man altså ikke, selv om det kan gjøre litt vondt.

Ellers så har de gjort mye rart da, som blant annet å la en gris ligge å råtne i en bil i flere uker for så å prøve å fjerne lukta, eller lage en maskin som kan finne ei nål i en høystakk og å faktisk prompe på en flaske sånn at de kunne analysere prompen :ler:

Jeg skulle ønske de kunne teste ut "MacGyverisms", altså de triksene MacGyver bruker for de skal visstnok ha en viss forankring i virkeligheten, men det står på MBs hjemmeside at de ikke vil teste ut flere sånne.

Vet dere forresten den raskeste måten å kjøle ned brus- og ølbokser på? Jo, det er å legge dem i vann med isbiter.

På jobben har vi ei utstillingsdokke som jeg kaller "Buster" :) Jeg savner faktisk den originale Buster i sesong 4...

Jeg bruker denne siden for å holde meg oppdatert om nye episoder osv.

Så, hva synes dere om Mythbusters?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker også Mythbusters. Noen episoder er bare hysterisk morsomme, og som deg synes jeg også mange av dem har vært veldig lærerike.

Skrevet

Yupp....Mythbuster-fan jeg også. Det er utrolig morsomt og en herlig dose galskap. Som realist liker jeg også den "faglige" biten.

Gjest Leiababe
Skrevet

Føyer meg i rekken av Mythbusters-fans. Genialt program :hoppe:

Skrevet
:hoppe: Jeg og vil være med! Digger dem. Er også litt "svak" for Jamie. :ler:
Skrevet

MB-fan melder sin ankomst.

Det er fantstisk lærerike programmer fremført med en passe porsjon humor. Vi ser dem gjerne om og om igjen.

Episoden der de tester ut om det går an å lure seg fra å få positivt utslag på en alkoholtest er jo hysterisk morsom :legrine:

Skrevet

Jeg liker også serien veldig godt!!! Ser den ofte sammen med typen og kompisene hans, skikkelig harry, men dog veldig artig!!!

Skrevet

Digger Mythbusters! Har komplette sesonger hjemme, kan se de om igjen og om igjen og... :)

Skrevet

Jeg digger også MB. Ser ofte på det sammen med mannen min, og vi er like storøyde hver gang. En av de beste episodene er den hvor de skal prøve å skyte en kinesisk "keiser" opp i lufta med masse raketter. Heldigvis med Buster som kinesisk keiser...

Savner Scotty, hun assistenten med dreads. Utrolig kul jente, rå med sveiseapparatet. Synes det var synd at hun sluttet.

Skrevet
Føyer meg i rekken av Mythbusters-fans. Genialt program :hoppe:

Jeg også :-D

Skrevet

Jeg DIGGER Mythbusters! :tommelsmil: Ikke bare er det fantastisk at det finnes tv-program som gjør det kult å være nerd, men jeg liker også at jentene i serien ikke bare blir satt til kvinnfolkarbeid. Scotty var jo helt rå!

Hva kjønnsrollemønster angår, burde derimot det britiske avkommet Brainiac skamme seg. :forvirret:

Skrevet

Noen som vet om det er en ny episode i kveld? Det sto "flymassaker" på programoversikten på VG Nett, men jeg kan ikke si at det ringer noen bjelle.

Skrevet

Det er en gammel episode. (Ser på nå)

Flymassakre er den episoden hvor de sjekker om et fly kan bli kuttet opp hvis et annet propellfly mister kontrollen, og slår propellen inn i flyet ved siden av.

Morsom episode. :)

Skrevet (endret)

Jeg er fan av alle episodene som innebærer at Jamie må ta av seg den hersens skjorta. :sjarmor:

Forresten, er det meg eller er det noe snodig med tennene til Grant?

Endret av Kermit
Skrevet
Jeg er fan av alle episodene som innebærer at Jamie må ta av seg den hersens skjorta. :sjarmor:

Forresten, er det meg eller er det noe snodig med tennene til Grant?

Det er helt utrolig at en som driver med så mye mekking, skruing, sprengning osv. går med hvit skjorte og faktisk klarer å holde den hvit også! Selv om Adam påstår det er fordi Jamie lar han gjøre alle drittjobbene :ler:

Har ikke tenkt over at Grant har rare tenner jeg...

Noen MB-sitater (siden jeg ikke får sove likevel), noen har jeg lagret i hukommelsen mens andre har jeg funnet på nettet:

Når de har skutt en pil og skal se hvor langt den har gått inn der de siktet:

Adam: We got at least 2 inches of penetration there

Jamie: Well I usually prefer a little more than that ...

:ler:

Når de skal ta opp lyden fra en and for å se om kvekket lager ekko:

Jamie: Quack, damn you!

Første gangen de ser Buster:

Jamie: It's all I needed: another dummy around this place

Adam: This is the show. It's like four minutes of science and then ten minutes of me hurting myself.

Når de drikker for at de skal lure alkometeret:

Adam: So we've had 13 drinks over 3 hours. I know I'm drunk but I can't remotely tell that you're drunk. It's kind of annoying. I want to see you put a lampshade on your head or something.

Jamie: Sorry, bub!

[Adam is stuck upside down in a net, suspended six feet in the air by a gigantic helium-filled raft.]

Adam: This wins as the strangest position I've ever been in on this show.

Kari: Don't you love how he qualifies it with "on this show."

Adam: I've only ever broken one bone in my body—my neck.

Rob Lee (US Narrator): You know a rock band has made it when they get their own private jet. The MythBusters know they've made it when they get to destroy their own private jet.

Skrevet

Det går på Discovery!

Utrolig morsomt program,er nok en fan jeg og ja! hehe!

Gjest Miss Foxy i.i
Skrevet

Jeg digger også Mythbusters. Men er svak for Karin, ikke Jamie. :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...