Gå til innhold

pris på kastrering


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, har 2 hun katter på snart et år jeg tenker på å få kastrert, har hørt at dette er fryktelig dyrt, noen som vet hva dette koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Perser*

På hunden vi hadde kostet det oss 3000kr så kanskje prisen ligger på det samme når det gjelder katt også.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden betalte jeg 900,- for å sterilisere hunnkatten min.

PS: Det er så godt å se en ansvarsfull katteeier som vil sterilisere kattene! :D Det er nok av hjemløse katter rundt omkring :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene varierer veldig fra veterinær til veterinær, så ta en ringerunde og sjekk priser først. For noen år siden tok jeg en slik runde, og fikk oppgitt priser fra 750,- til 1500,- for kastrering av hunnkatt. Du får som oftest rabatt hvis du opererer to stykker samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iu fjord betalte jeg 1000kr. dyrt men værdt det. hun blir fremdeles vårkåt, men ingen fler kattunger og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dyrebeskyttelsen og enkelte dyrleger kjører iblant kampanjer hvor det er billigere å kastrere katter. det er ikke så lenge siden sist jeg leste om en slik kanmpanje her i oslo. en henvendelse til dyrebeskyttelsen eller veterinærhøgskolen gir deg sikkert svar på om de har slik kampanje gående nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer måtte pusen min ta keisersnitt for å få ut 4 store kattunger. Vi valgte å sterilisere henne samtidig. Tilsammen kom disse inngrepene på drøye 2000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på kasterering av hannkatt ligger mellom 300-500 kr,mens til en hunnkatt ligger den mellom 900-1200 kr.

Men som andre her skrev før meg,dette varierer fra veterinær til veterinær så det er nok lurt og ta en skjekke runde først.

Jeg betalte 300 kr da jeg kasterterte min hannkatt for 2 år siden.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal sterilisere vår lille i morgen, og prisen var faktisk over 1300 kroner! Hun er inne i sin første løpetid nå, og mjauer konstant flere timer om natten...Dyrlegen mente dette skulle bli borte ved sterilisering.

I prisen ligger det en del timer med overvåkning og smertestilliende til pus. Er det noen som har erfaring med hvordan de oppfører seg etter sterilisering? Har de veldig vondt??? Uff - vi gruer oss...

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sterilisering er dyrere enn kastrering - mer finarbeid for veterinæren, regner jeg med.

ikke bekymre deg for pus, nitha - de er fantastsik tilpasningsdyktige og har en helt annen smerteterskel enn oss pyser på to bein. jeg måtte til legen for å få fjernet en stor jursvulst på den forrige katten min, noe som resulterte 25(!) sting på langs av den lille pusekatten. matmor bekymret seg selvfølgelig for at katta skulle være invalid i ukesvis etterpå, men da hun var våkna ordentlig opp etter narkosen, så nøyde hun seg ikke med å sjangle rundt på gulvet med trakt på hodet, men hoppet jammen meg opp i vinduskarmen - for egen maskin :sjokk:

så pus klarer seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
sterilisering er dyrere enn kastrering - mer finarbeid for veterinæren, regner jeg med.

Jeg trodde det var motsatt, at kastrering var dyrere enn sterilisering? At kastrering var et større inngrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sterelisering er mer omfattenden. Dette gjelder også på mennesker. Også er det dyrere for hunnkatten som det også er for hunnkjønnet i menneskeverden., :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sterilisering av hunnkatt utføres nesten ikke i det hele tatt, men veldig mange bruker ordet sterilisering om det som egentlig er kastrering av hunnkatt, også veterinærer. Sterilisering vil si at egglederen kuttes over - katten vil da fortsette med å få løpetid, pare seg - ha den samme adferden som tidligere. Ved kastrering fjernes hele livmora og eggstokkene, og katten mister da også løpetid, kjønnsdrift etc. Ved kastrering av hannkatt fjernes testiklene.

Kastrering av hunnkatt er dyrere enn kastrering av hannkatt, fordi det er ett større inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Da er våre søte små sterilisert :D Det kom på 1200 kr pr. katt, da fikk vi "grupperabatt" på 600 kr. Dyrt, men absolutt verdt det

Kattene er i super form, men det som var rart var at da jeg kom hjem med dem, så var kattemamma sint på dem, og hveste og ville ikke ha noe med de å gjøre. Etter et par dager har nå alt ordnet seg, kanskje det var en lukt av dem som hun ikke kjente, og at hun ble skremt da de gikk og vinglet omkring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...