gard Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Hei Jeg skal legge fliser på kjøkken og gang samt parkett i stue. Idag er det gulvbelegg på disse gulvene og han som jeg har leid inn for å gjøre jobben mener at vi kan legge flisene/parketten rett oppå dette belegget (med underlag for parketten). Men jeg har også spurt på diverse andre parkett og flisebutikker og jeg får ikke et entydig svar. Noen sier at det går greitt med parkett men at belegget bør fjernes ifm flisene. Så jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg antar at det vil være en litt større oppgave å fjerne gulvbelegget da det er limt fast til gulvet. Er det noen som har gode tips?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Parketten kan du nok legge rett på gulvbeleget med ullpapp i mellom. Med fliser så tror jeg nok at jeg ville ha fjernet gulvbelegget.. Kan hende det holder å prime gulvbelegget før du legger flislimet. Det er viktig at limet får festet seg til gulvet. Hilsen en snekker:
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Vi ble anbefalt å påføre "primer" tilsatt litt lim (pulver, ikke utrørt) på gulvbelegget før vi limte på flisene, så konsistensen ble litt grov/ruglete. Det fungerte veldig godt for oss!
Gjest Gjest_Krista_* Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Eller ta å pusse det med pussemaskin eller pussepapir til det blir litt grov overflate på det, før du har på primer på gulvbelegget.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Vi la laminat på gulvbelegg og det gikk kjempegreit. Brukte ikke ullpapp mellom. Dette er ca 6 år siden. Har ingen erfaring eller kunnskap med gulvbelegg/fliser, men syns dette hørtes ut som en dårlig kombinasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå