Gjest kvisa Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 jeg har så mange kviser? Og har prøvd basiron, og skinoren, men jeg synes ikke de kremene hjelp så mye. Er det noen som vet om noen tabletter som man kan få hos legen mot kviser?
Yme Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 (endret) jeg har så mange kviser? Og har prøvd basiron, og skinoren, men jeg synes ikke de kremene hjelp så mye. Er det noen som vet om noen tabletter som man kan få hos legen mot kviser? ← Ikke ta tabletter mot det... Prøv å gå til en hudlege ellernoe! Er det så forfærdelig å ha kviser da? Veit at noen er fulle av dem, men spiller det egentlig noe rolle? Endret 11. november 2006 av Yme
Saeria Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Du kan få tetracykliner mot kviser hos legen din. Det er tabletter.
Gjest Shoreh Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Ikke ta tabletter mot det... Prøv å gå til en hudlege ellernoe! Er det så forfærdelig å kviser da? Veit at noen er fulle av dem, men spiller det egentlig noe rolle? ← Herregud for et svar
Yme Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Herregud for et svar ← Hva var det som var galt med det?
Gjest Shoreh Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Hva var det som var galt med det? ← Ikke ta piller mot kviser, kviser er ikke farlig? Du vet åpenbart ikke hvor mange som sliter med dette hudproblemet og føler at de får forringet livskvalitet. Folk med mye kviser opplever bla. mobbing, sosial angst, går glipp av jobbmuligheter på lik linje med overvektige mm. Synes du er drøy som sier at det ikke betyr noe om du har kviser eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 Ikke ta piller mot kviser, kviser er ikke farlig? Du vet åpenbart ikke hvor mange som sliter med dette hudproblemet og føler at de får forringet livskvalitet. Folk med mye kviser opplever bla. mobbing, sosial angst, går glipp av jobbmuligheter på lik linje med overvektige mm. Synes du er drøy som sier at det ikke betyr noe om du har kviser eller ikke. ← Men man også se perspektivene her i livet. Et preparat som oftere ble skrevet ut tidligere har beviselig gjort folk suicidale. Og da er det tross alt bedre å ha en kvise eller to.
Yme Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 Ikke ta piller mot kviser, kviser er ikke farlig? Du vet åpenbart ikke hvor mange som sliter med dette hudproblemet og føler at de får forringet livskvalitet. Folk med mye kviser opplever bla. mobbing, sosial angst, går glipp av jobbmuligheter på lik linje med overvektige mm. Synes du er drøy som sier at det ikke betyr noe om du har kviser eller ikke. ← Det eneste jeg sa var at det ikke gjør noe om man har kviser. Om noen behandler deg annerledes fordi du har urenhud, så er det dem det er noe galt med. Jeg leste om en pille som fjerna kviser, hvor den ene bivirkningen var at man kunne dø...
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Jeg har selv vært i din situasjon, og skal derfor ikke bagatellisere dette problemet!! De tablettene de nevner tidligere i tråden, er sikkert Roaccutan. Det er riktig at det har vært skrevet en del om bivirkninger på disse, men jeg er en av dem som er ganske skeptisk til at legen hadde foreskrevet dem fremdeles hvis de virkelig er så skumle.... Jeg har selv gått på en sånn kur tidligere, og de hjalp veldig!!! Fikk tørr hud og tørre øyne når jeg gikk på denne. Alle kvisene forsvant, og det sies at du blir kvitt problemet for alltid. Det er en sannhet med modfikasjoner, for jeg har fremdels kviser,men i laaaaaaangt mindre grad og har ikke hatt underjordiske kviser etter denne kuren. Og det er ca. 5 år siden jeg gikk på kur. Så, du TS, hør med legen din du. Vet hvor forferdelig det er å slite med dette. Jeg er helt enig i at det forringer livskvaliteten.
AlmaCity Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Tror det er en stift man kan smøre på som heter Dalacin. Den er veldig bra. Hvis du kombinerer det med Diane p-piller er du kvisefri innen tre måneder med helt ren hud!
Saeria Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Dalacin funker ikke på alle, desverre. Når det gjelder Roaccutan så skrives det kun ut resept i EKSTREME tilfeller hvor intet annet har hatt effekt, og det er KUN hudleger som kans skrive ut denne resepten. Roaccutan har mange bivirkninger både fysiske og psykiske og det kreves tett oppfølging og blodprøvetaking under kuren for å sjekke at alt er som det skal være med leveren. Kuren er dyr, selv om man får refundert mye på trygdekontoret. Denne kuren er fremdeles på prøvebasis i Norge og svært få har indikasjoner som gjør at de får denne kuren. De fleste som tar den blir kvitt problemet etter en kur, noen få må ta to. Skal en ha en sånn kur, må en veie opp mulige bivirkninger mot kviseproblemet. Det kan være tøft å gå med f.eks. en alvorlig depresjon i de tre mnd. kuren varer.
Gjest Tanita Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Prøv MD Formulations! Kjempeeffektivt mot kviser! Kjøp med deg gode hjemmeprodukter, som rens, peeling og kremer. Ta en dyprens til hudpleier, kanskje også krystallsliping, dette vil hjelpe. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #13 Skrevet 12. november 2006 Må man ha resept for å få Dalacin?
Karmøy Skrevet 13. november 2006 #15 Skrevet 13. november 2006 Ja, du må ha resept på Dalacin, har hatt det selv for noen år tilbake...hjalp ørlite på meg.
Karmøy Skrevet 13. november 2006 #16 Skrevet 13. november 2006 Snakket med ei for en stund tilbake som hadde kjøpt MD Formulations i utlandet over nett. Ble langt billigere, selv med frakt. Noen som vet hvor man bestiller det?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #17 Skrevet 13. november 2006 Men man også se perspektivene her i livet. Et preparat som oftere ble skrevet ut tidligere har beviselig gjort folk suicidale. Og da er det tross alt bedre å ha en kvise eller to. ← Det det er snakk om er Roaccutan, men det har ikke blitt bevist at det faktisk er en korrelasjon mellom Roaccutan-bruk og depresjon. Men da dette tross alt er en alvorlig bivirkning (hvis det stemmer) så er man forsiktig med utskrivning av slike preparater, og du bør ha en god dialog med hudlegen din for å fange opp eventuelle symptomer på depresjon. Når det er sagt er det langt flere som sliter seriøst med depresjoner på grunn av kviser, enn det er folk som eventuelt kanskje kan få depresjoner av midlet, så derfor er det en god løsning for de som har store problemer med kviser, og som får en redusert livskvalitet på grunn av kvisene. Så du får altså ikke Roaccutan på resept fordi du har en kvise eller to, men hvis du har et seriøst problem med kviser, og alt annet ikke har fungert. Så for trådstarter vil jeg anbefale å ta en prat med legen din, og få ham/henne til å sende deg til hudlege (noe hun nok vil gjøre hvis hun mener at det er en klinisk god grunn for å gjøre det. Du får altså ikke Roccutan hvis livskvaliteten din blir redusert av to kviser. Da får du nok heller tilbud om psykolog). I første omgang vil nok hudlegen forsøke med en antibiotikakur på noen måneder. Fungerer ikke dette vil nok Roaccutan være det neste. Selv var jeg en av disse som mente at en kvise eller to ikke var så viktig, men for å ikke se de 100 andre jeg periodevis hadde i ansiktet, sluttet jeg å se meg selv i speilet. Ikke akkurat bra for selvbildet eller livskvaliteten. Etter å ha gått rundt slik i mange mange år (slikt må jo gå vekk med tiden, ikke sant? Vel, ikke alltid), tok jeg endelig kontakt med legen min, og jeg ble sendt avgårde sporenstraks til hudlege. Etter en mislykket behandling med antibiotika, fikk jeg etter en Roaccutan-kur nærmest perfekt hud. Og et helt annet syn på meg selv og livet mitt. Jeg har iallfall sluttet å gjemme ansiktet mitt i skjerf og jeg kan fint se på meg selv i speilet og være fornøyd med hva jeg ser
Cuba Skrevet 14. november 2006 #18 Skrevet 14. november 2006 Hvis du er gutt: Tetracyklin Hvis du er jente: P-piller, f.eks Cerazette + rens, peeling osv. fra f.eks. MD Formulations. Forhør deg med en hudpleier! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå