Gå til innhold

Bivirkninger med Yasmin- igjen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har som nevnt i forrige poll (ble litt mye å inkludere 20 svaralternativer i samme poll, blitt skremt av å lese gamle tråder her om bivirkninger av Yasmin. Så, fikk du humørsvigninger av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det gjorde jeg. Men det var i en av mine depressive perioder, så det er litt høna og egget. For min del er vanlige p-piller helt uaktuelt, men så langt har jeg hatt god erfaring med Cerazette som jeg har tatt noen uker. Får jeg bivirkninger, pleier de å melde seg ganske kjapt. Her er alt som normalt, bortsett fra at jeg spiser som en hest, ku, geit, moskus og okse samtidig.

Skrevet

For øvrig: tror det er noe i vanlige p-piller jeg reagerer på, får vanvittig brystspreng (må holde på puppene når jeg går i trapper, og da tror alle at jeg er nymfo eller veldig, veldig glad i meg selv), og her var Yasmin heller ikke et unntak.

Skrevet
Jepp, det gjorde jeg. Men det var i en av mine depressive perioder, så det er litt høna og egget. For min del er vanlige p-piller helt uaktuelt, men så langt har jeg hatt god erfaring med Cerazette som jeg har tatt noen uker. Får jeg bivirkninger, pleier de å melde seg ganske kjapt. Her er alt som normalt, bortsett fra at jeg spiser som en hest, ku, geit, moskus og okse samtidig.

Jeg har anlegg for depresjon og sliter med humørsvigninger allerede, og det vet legen min.Så hvis dette er vanlig (i følge søket jeg gjorde her inne er det det), skjønner jeg ikke at legen skrev ut disse til meg.

Tror ikke jeg henter ut den resepten, virker som om faren for bivirkninger ikke er verdt det for å bli kvitt underjordiske kviser som kommer noen ganger i måneden (det var derfor legen ga meg resept på det).

Skrevet
For øvrig: tror det er noe i vanlige p-piller jeg reagerer på, får vanvittig brystspreng (må holde på puppene når jeg går i trapper, og da tror alle at jeg er nymfo eller veldig, veldig glad i meg selv), og her var Yasmin heller ikke et unntak.

Jepp. Følte meg med en dame med pupper som ballonger av dem.

Skrevet (endret)
Jeg har anlegg for depresjon og sliter med humørsvigninger allerede, og det vet legen min.Så hvis dette er vanlig (i følge søket jeg gjorde her inne er det det), skjønner jeg ikke at legen skrev ut disse til meg.

Tror ikke jeg henter ut den resepten, virker som om faren for bivirkninger ikke er verdt det for å bli kvitt underjordiske kviser som kommer noen ganger i måneden (det var derfor legen ga meg resept på det).

Jeg ville heller gått til en gynokolog jeg. Legene mener jo at Yasmin er den beste og nesten uten bivirkninger satt litt på spissen og det virker som om de elsker å skrive ut Yasmin.

En gynokolog gidder/klarer kanskje å skille litt i mellom hormoninnhold i de forskjellige pilletypene.

Jeg skal i hvertfall til gynokologen å få "skreddersydd" noen p-piller som passer meg og mitt humør. Men må vente å se om jeg fikser Yasmin først. :)

Endret av Bianca
  • 1 år senere...
Skrevet

Vær forsiktig med Yasmin! Jeg gikk på andre p-piller før, og alt var ok. Begynte med Yasmin etter leges anbefaling og tok de i ett år. Sluttet for snart to år siden da vi bestemte å få barn. Men så enkelt ble det ikke - mensen er nesten forsvunnet (har aldri hatt sånne problemer før) og klarer ikke å bli gravid...

Skrevet
Jeg har som nevnt i forrige poll (ble litt mye å inkludere 20 svaralternativer i samme poll, blitt skremt av å lese gamle tråder her om bivirkninger av Yasmin. Så, fikk du humørsvigninger av dem?

Ja, fikk helt ekstreme humørsvingninger av yasmin! Fikk både selvmordstanker og latteranfall om hverandre. endte på legevakten fordi jeg ble skremt av synsforstyrrelsene de ga meg. mistet nesten venninnene mine fordi jeg ble så nærtagen og krenkbar!

helt sykt. tenker på å melde de inn offisielt...

var bare såvidt jeg fikk karakter på skolen det året, fikk fravær av hypomanien og depresjonen som fulgte i kjølvannet selv flere uker etter at jeg sluttet på dem...

tok de bare i 8 dager. Så yasmin er skumle p-piller! aldri opplevd maken på de andre typene jeg har prøvd!

Skrevet

Nei, merket ingenting. Jeg har vært av og på igjen et par ganger, og merker ingen forskjell. Men nå vil jeg ikke si at jeg er "disponert" for humørsvingninger og depresjoner i utgangspunktet heller. Har vel aldri erfart noe som er i nærheten av nedstemthet.

Det er så få hormoner i Yasmin, at bivirkninger er meget skjeldne. Lurer på om bivirkningen "endringer i humør" inntreffer hos 1 av 100. Hadde så mange som det man får inntrykk av på dette forumet, hatt humørproblemer, vektøkninger og manglende sexlyst som følge av Yasmin, ville pillen vært trukket tilbake for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...