Gå til innhold

Gi beskjed 24 timer i forveien.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til MR undersøkelse på mandag formiddag. Oppdaget plutselig i brevet at jeg skulle gi beskjed 24 timer i forveien, dersom jeg tok timen. Det ble ikke gjort, fordi jeg hadde en travel formiddag.

Tror dere timen min forsvinner?

Jeg har vært hos de en gang før på MR og da var det de soom ringte meg, for å spørre om jeg kom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt dumt å ikke følge anvisningene i brevet bare basert på tidligere erfaringer kanskje?

MR blir brukt mye. Jeg tror timen din henger i en tynn tråd...

Skrevet

Tror jeg og. Men ring på mandags morning å hør for sikkerhets skyld :)

Skrevet
Litt dumt å ikke følge anvisningene i brevet bare basert på tidligere erfaringer kanskje?

Som jeg skrev i innlegget, så ble det ikke gjort pga travel formiddag. Hadde jeg hatt en roligre dag, så hadde jeg tittet på brevet tidligere. Men det fikk jeg ikke gjort.

Sist så var jeg i full jobb, og måtte få til å ringe inni mellom alt sammen. Men de ringte meg, før jeg rakk å ringe dem.

Jeg forventet ikke at de skulle ringe meg denne gangen. Det var ikke derfor jeg ikke ringte.

Tror jeg og. Men ring på mandags morning å hør for sikkerhets skyld :)

Skal gjøre det.

Tenkte kanskje noen her inne hadde vært borti det samme, derfor ville jeg spørre ;)

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er slik at du skal gi bekjed senest 24 timer før hvis du IKKE kan møte opp?

Skrevet
Er du sikker på at det ikke er slik at du skal gi bekjed senest 24 timer før hvis du IKKE kan møte opp?

Ja.

Det står: Vi ber om at du ringer tlf.nr: xx xx xx xx for å bekrefte timen senest 24 timer før undersøkelsen.

Jeg fikk som sagt ikke gjort det i går. Og på torsdag var jeg borte hele dagen.

Håper timen min fortsatt er der. Ringer på mandag, før vi reiser. Tror jeg skal rekke det, så sant de ikke åpner telefonen etter kl 08:00. Må reise rundt den tiden, for å rekke det.

Skrevet

Håper timen din fortsatt er der, da det er lang venteliste på MR (var det før ihvertfall)

Tror ikke timen din henger i en tynn tråd, men lurt å ringe for å høre ja :)

Skrevet
Håper timen din fortsatt er der, da det er lang venteliste på MR (var det før ihvertfall)

Tror ikke timen din henger i en tynn tråd, men lurt å ringe for å høre ja  :)

Tusen takk for svar.

Skal prøve å finne åpningstiden på telefonen. Har time kl 9:50 og må møte et kvarter før. Vet ikke helt hvor det er parkeringsplass. Skal bruke bil denne gangen. Sist brukte vi tog. Skal til Lillestrøm. Sentrum ett eller annet.

Skrevet

Jeg ringte i dag kl 8 og ga beskjed at jeg kom. Fikk til svar at det ikke var noe problem.

Kom i luken for å registrere meg, fikk jeg sagt fra at jeg ikke hadde fått ringt 24 timer på forhånd. Fikk til svar, at hun så at det ikke var noen bekreftelse på meg, men anntok at jeg kom.

Hun kunne også si at, det de egentlig skal gjøre, er å slette timen. Men det var så utrolig mange som ikke ringte de 24 timene på forhånd. Derfor blir det ikke gjort. Ikke enda iallefall. Måtte se om de fant en annen løsning på det.

Hun kunne også fortelle, at før ringte de opp til pasienten dagen før timen, for å få en bekreftelse. Men det hadde de sluttet med.

Heldigvis gikk det bra for meg i dag. Men kanskje ikke neste gang. Neste gang skal jeg huske det.

Skrevet

Det var en merkelig praksis! Som regel er det jo at du skal gi beskjed minimun 24 timer før om du IKKE tar timen...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Øh... Hva er MR undersøkelse??? :sjenert:

MR er en slags utvidet røntgen. Det er ikke røntgen, men de tar bilder og kan se kroppen innenfra.

Gjest glamourgirl
Skrevet
MR er en slags utvidet røntgen. Det er ikke røntgen, men de tar bilder og kan se kroppen innenfra.

Det demrer i overtrøtt blondinehode... Takk Bella!!

Skrevet

MR - Magnetisk resonanstomografi

MR-Magnetisk resonanstomografi; en revolusjon i bildediagnostikken

Magnetisk resonanstomografi (MR) er en relativ ny undersøkelsemetode innenfor medisinsk radiologisk virksomhet. Metoden utnytter det forhold at ulike typer vev; både normalt vev og sykelig forandret vev, har spesifikke magnetiske egenskaper som under påvirkning av et ytre, sterk magnetfelt og innsending av radio-impulser, kan omdannes til bilder.

MR bruker altså ikke ioniserende stråler i motsetning til konvensjonell røntgen og CT og har ingen kjente bi-effekter på organisk vev.

http://www.serinn.no/kat/000051.asp

Gjest glamourgirl
Skrevet

BILLA! :klem:

krmt, tusen takk!

Lider fortsatt litt etter jekking før i dag :sjenert:

Gjest glamourgirl
Skrevet
Det gjøres hvertfall ikke på MR :ler:

*hyler på meg kikhoste*

Skrevet
Det var en merkelig praksis! Som regel er det jo at du skal gi beskjed minimun 24 timer før om du IKKE tar timen...

Det er skremmende mange som ikke møter opp til timer de har fått på sykehus, og det er selvfølgelig dyrt, både at utstyret ikke blir brukt, og at personalet venter forgjeves. MR-maskiner er jo spesielt dyrt utstyr, det er til dels lang ventetid for å få time der enkelte ganger, og det er mye timepasienter som ikke er innlagt = mange som uteblir. Jeg antar praksisen er et forsøk på bli klar over dette slik at de kan gi de timene som ikke blir bekreftet til noen andre eller bruke dem til akutte pasienter. Ikke helt vellykket virker det som, men...

Skrevet

Det er den eneste plassen jeg har hørt om, som har slik praksis.

Det er skremmende mange som ikke møter opp til timer de har fått på sykehus, og det er selvfølgelig dyrt, både at utstyret ikke blir brukt, og at personalet venter forgjeves. MR-maskiner er jo spesielt dyrt utstyr, det er til dels lang ventetid for å få time der enkelte ganger, og det er mye timepasienter som ikke er innlagt = mange som uteblir. Jeg antar praksisen er et forsøk på bli klar over dette slik at de kan gi de timene som ikke blir bekreftet til noen andre eller bruke dem til akutte pasienter. Ikke helt vellykket virker det som, men...

Enig. Vet iallefall at jeg skal lese brevene nøye neste gang. jeg mistet ikke timen min nå, men neste gang kan jeg gjøre det.

Skrevet

På Haukeland får man sms der timen må bekreftes noen dager før undersøkelsen, fordi det er mange som ikke dukker opp. Fungerer bra det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...