Gå til innhold

Husapotek

Gjest Gjest_Poppy_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Poppy_*
Skrevet

Hva pleier du å passe på å ha i ditt hus apotek/medisin skap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plaster, Germolene (en fantastisk krem som jeg hamstrer i England, hjelper mot "alt"), paracet og paralgin forte er vel egentlig det eneste jeg alltid har i hus. Men jeg har ganske mye annet også som har kommet etterhvert som vi har hatt bruk for det, f.eks. Ibux gel, Imodium, Otrivin nesespray, Eurax-krem og postafen. Har forresten en liten førstehjelpsmappe også, tror vi fikk den fra et forsikringsselskap. Og siden vi fikk to har vi en i bilen og en hjemme, greit å ha.

Skrevet

Plaster, kompresser, tupfere, støttebandasje, strips,selvheftende bandasjer, isposer,Sinksalve, Brulidin, klorhexidin, Hexdril,talkum, Paracet, Ibux,vaselin og Noskapin.

Skrevet

Har alltid paracet, plaster, Bacimycin, og noe kløestillende (Xylocain el), og noe desinfiserende (Pyricept el) samt halspastiller (kan ikke tenke meg stort mer håpløst enn å absolutt trenge dem, og ikke ha, og det er lørdag etter apotekenes stengetid...) Dette er et minimum.

I tilegg har vi egentlig også alltid FLERE typer plaster og bandasjer, gasbind og støttebandasje, ibux, nesespray og hostesaft, samt en lett, reseptfri hydrokorisonslve som kommer til å vare i en evighet (innkjøpt da min elskede la igjen sin reseptbelagte hydrokortison hjemme, og trengte den på ferie...) og masser av andre saker innkjøpt for behov.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet (endret)

Har en liten boks med dødningehoder med: paracet, p-piller, vitaminer, tranpiller, plaster, pyrisept, anti-bac, nesespray, halstabletter, saltvannspray, mentholatum, ibux-salve, valerina natt og termometer.

Endret av Norwegian Blue
Skrevet

Ibux, Paracet, Naproxen(reseptbelagt for leddplager), pyrisept eller lign., munn til munn maske, diverse plaster, kompresser og bandasjer, Eurax, nesespray, hydrokortison, flytende kull,

Skrevet

-paracett

-ibux

-voltaren

-naproxen

-idofom

-paralgin forte

-otrivin

Skrevet

paracet

ibux

pyrisept

plaster

Blir svært sjelden syk, og tar bare smertestillende noen få ganger i året

Skrevet

Paracet

Ibux

Imodium

Diclofenac

Brufren Retard

Nobligan

Zyloric

Truxal

Lamictal

Largactil

Plaster

Kompress

Sterile kompress

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Paracet

Ibux

Naproxen

Otrivin

Saltvannsspray

Avant Garden

Hydrokortison krem

Sterile kompresser

Tape

Plaster

Termometer

Halspastiller

Klorhexidin

Skrevet

Plaster i ulike typer, fra små til fingre til større kompresser

Gnagsårplaster

Steristrips (til å stripse kutt)

Små flasker med saltvann til å skylle øyne og sår

Klorhexidin

Bacimycin eller Brulidine salve til sår

Paracetamol-tabletter

Ibuprofen-tabletter

Ingefærkapsler (Best mot reisesyke og kvalme)

Halstabletter av et eller annet slag

Nesespray

Saltvannsspray

Eurax eller Xylocain til insekststikk

Hydrokortisonkrem

Termometer og termometerbeskyttelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...