Gjest Gjest_Poppy_* Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Hva pleier du å passe på å ha i ditt hus apotek/medisin skap?
Arkana Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Plaster, Germolene (en fantastisk krem som jeg hamstrer i England, hjelper mot "alt"), paracet og paralgin forte er vel egentlig det eneste jeg alltid har i hus. Men jeg har ganske mye annet også som har kommet etterhvert som vi har hatt bruk for det, f.eks. Ibux gel, Imodium, Otrivin nesespray, Eurax-krem og postafen. Har forresten en liten førstehjelpsmappe også, tror vi fikk den fra et forsikringsselskap. Og siden vi fikk to har vi en i bilen og en hjemme, greit å ha.
Wildy Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Plaster, kompresser, tupfere, støttebandasje, strips,selvheftende bandasjer, isposer,Sinksalve, Brulidin, klorhexidin, Hexdril,talkum, Paracet, Ibux,vaselin og Noskapin.
Malama Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Har alltid paracet, plaster, Bacimycin, og noe kløestillende (Xylocain el), og noe desinfiserende (Pyricept el) samt halspastiller (kan ikke tenke meg stort mer håpløst enn å absolutt trenge dem, og ikke ha, og det er lørdag etter apotekenes stengetid...) Dette er et minimum. I tilegg har vi egentlig også alltid FLERE typer plaster og bandasjer, gasbind og støttebandasje, ibux, nesespray og hostesaft, samt en lett, reseptfri hydrokorisonslve som kommer til å vare i en evighet (innkjøpt da min elskede la igjen sin reseptbelagte hydrokortison hjemme, og trengte den på ferie...) og masser av andre saker innkjøpt for behov.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 (endret) Har en liten boks med dødningehoder med: paracet, p-piller, vitaminer, tranpiller, plaster, pyrisept, anti-bac, nesespray, halstabletter, saltvannspray, mentholatum, ibux-salve, valerina natt og termometer. Endret 10. november 2006 av Norwegian Blue
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Ibux, Paracet, Naproxen(reseptbelagt for leddplager), pyrisept eller lign., munn til munn maske, diverse plaster, kompresser og bandasjer, Eurax, nesespray, hydrokortison, flytende kull,
Gjest gjesta Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 -paracett -ibux -voltaren -naproxen -idofom -paralgin forte -otrivin
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 paracet ibux pyrisept plaster Blir svært sjelden syk, og tar bare smertestillende noen få ganger i året
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Paracet Ibux Imodium Diclofenac Brufren Retard Nobligan Zyloric Truxal Lamictal Largactil Plaster Kompress Sterile kompress
Gjest KATTAstrofe Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Paracet Ibux Naproxen Otrivin Saltvannsspray Avant Garden Hydrokortison krem Sterile kompresser Tape Plaster Termometer Halspastiller Klorhexidin
Gjest Fantus Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Plaster i ulike typer, fra små til fingre til større kompresser Gnagsårplaster Steristrips (til å stripse kutt) Små flasker med saltvann til å skylle øyne og sår Klorhexidin Bacimycin eller Brulidine salve til sår Paracetamol-tabletter Ibuprofen-tabletter Ingefærkapsler (Best mot reisesyke og kvalme) Halstabletter av et eller annet slag Nesespray Saltvannsspray Eurax eller Xylocain til insekststikk Hydrokortisonkrem Termometer og termometerbeskyttelse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå