Gå til innhold

Katten min har fått 5 små idag..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

DE er såååå vakre og alt har gått bra. :hjerter_rundt::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Da vi kom ned på morgenen var en født, og den lå rett på gulvet så la et håndkle under den men, den krøp ned hele tiden. Derfor flyttet vi både moren og babyen opp i ei stor balje og la håndkledet under dem i hele bunnen.

Det tok litt tid før det kom fler, men plutselig kom to til. Så gikk det iallfall en og en halv time så kom det to kjappe til! :ler:

De ser ut til å ha det bra og jeg følger med de hele tiden... :hjerter:

Hvis noen har noe spesielt å tilføye, vet om noe spesielt jeg bør passe på så bare si ifrs her! Setter pris på det. Har ikke opplevd dette med noen av mine egne katter før, synes det er kjempestort at lille pusen min har blitt mamma. ;)

Endret av Bethina
Videoannonse
Annonse
Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Har ikke noe spesielt å tilføye, bortsett fra TA BILDER :hjerte: Og legg de ut her :D

Skrevet

Åå, så koselig!

Nå er det en del år siden vi hadde kattunger, men jeg kan ikke huske at vi gjorde noe spesielt med dem. Sikkert noen andre som kan svare deg bedre, jeg ville bare gratulere! :smilyblomst:

Skrevet

Tusen takk Sin, det er så koselig! :hjertesmil:

Og jeg har allerede tatt noen bilder ferskvannsblekksprut, skal ta flere og legge de ut når jeg finner usb kabelen til kameraet! ;)

De er Vakre!!!

Skrevet

Gjett om det Juletreet vårt får stå i fred i år a....Eh, hehehe! Kom plutselig til å tenke på det... :ler:

Skrevet

Katter sørger for det meste selv, men det er noen få ting du bør gjøre. Du bør sørge for at de har grei romtemperatur der de er, så ikke kattungene ligger og fryser. Også bør du sette mat og tissekasse til mor ikke så langt fra der kattungene ligger, så hun slipper å gå så langt fra dem.

Å ha disse tingene i nærheten er også en fordel når kattungene begynner å spise og bæsje når de er 4-5 uker gamle. Sørg også for at tissekassa har lave nok kanter til at ungene kommer lett oppi. (Og dersom du bruker klumpesand bør du bytte ut denne med vanlig sand, frem til ungene er 8-10 uker gamle.)

Også bør du gå i en dyrebutikk og kjøpe kattungefor. Moren bør spise dette så lenge hun ammer ungene, siden det gir henne mere næring, og da kan også ungene spise det samme som mor, når de blir store nok.

Skrevet

Tusen takk Eir, det med sanden har jeg ikke tenkt på. Lurt!

Snakket med dyrepleieren på klinikken vi bruker istad og hun sa det samme som deg, at de ordner seg selv, og at de trenger normal romtemperatur. Aner ikk ehvor mange grader det er her, men får skaffe et termometer... :Nikke:

Mulig jeg må flytt baljen til et annet sted etterhvert, for det går nemlig ikke an å ha tissekasse i nærheten av den, da må den lissom stå i området ved sofaen...Vi får se.. ;)

De kommer foran alt annet nå iallfall. :hjertesmil::hjertesmil::hjertesmil::hjertesmil::hjertesmil:

Skrevet (endret)

Her er et bilde av de små født

]idag (ikke så lett å få med alle på en gang)

post-8395-1163181157.jpg

Endret av Bethina
Gjest *Just-Me*
Skrevet

Så skjønne!!! :)

Her går også katten med stooor mage.... jeg har jo trodd de skulle komme ut i noen uker nå jeg da, hehe.....

så nå mååå de være like før snart!!!

Blir spennende.

Og juletreet ja.... hehe.... blir nok en festlig jul ja. (i fjord var jo katta kattunge så juletreet fikk ikke være i fred da heller...)

Skrevet

Unnskyld meg.....men hvorfor steriliserer dere ikke kattene deres? Det finnes mange, mange flere katter i Norge enn det er hjem. Dyrebeskyttelsen og andre frivillige organisasjoner har overfylte "kattehus." Er dere sikre på at dere finner gode hjem til alle disse?

Steriliser/kastrer kattene deres! Bare en liten oppfordring......

Skrevet

Vi satte kattekassen helt inntil "sengen" deres så fort de begynnte å røre nevneverdig på seg. Da gikk de automatisk dit, og vi hadde ikke et eneste uhell vi...

Og ja vi fannt gode hjem til alle sammen vi..... Bare å tenke seg om og gjøre det skikkelig slik at de kommer til gode familier.

Det høres jo ut som trådstarter er en fornuftig person, så å automatisk tro at hun ikke vet bedre er litt frekt?

Hun vet sikkert hva hun går til...

Skrevet

"Unnskyld meg.....men hvorfor steriliserer dere ikke kattene deres? Det finnes mange, mange flere katter i Norge enn det er hjem. Dyrebeskyttelsen og andre frivillige organisasjoner har overfylte "kattehus." Er dere sikre på at dere finner gode hjem til alle disse?

Steriliser/kastrer kattene deres! Bare en liten oppfordring......"

Hadde jeg vårt redd for plassering til disse små så hadde jeg sterilisert katta for lenge siden.

Om vi så ikke fant noen så hadde jeg beholdt dem selv, er ikke en av de som aliver dyra mine av slike grunner for å si det sånn.

Faktum er at kattene har godt av å få et kull før slike eventuelle inngrep.

Men, sterilisering er planen på sikt, selvom det blir smertefullt å se ho ha det vondt... :tristbla:

Skrevet

Tusen takk "Gjest"

for godt tips om kassen! Har tenkt tanken selv...Må bare finne et sted. :ler:

Skrevet

Bare for og legge til info, en katt har ikke "godt" av og få et kull før den blir sterilisert. Den vet jo ikke hva det og få unger er så hvorfor skulle den savne det? Som oftest er det best og sterelisere katten før den har fått unger siden den blir litt mer voksen når den får unger.

Skrevet

Bethina sa:

Faktum er at kattene har godt av å få et kull før slike eventuelle inngrep.

Dette er en gammel MYTE og stemmer overhodet ikke. Veterinærer i dag (2006) anbefaler at katter blir sterilisert fra 6 måneders alder, og man skal helst ikke la de få et kull med unger først.

Skrevet

Neivel, da tar vel dyrlegene her i området sikkert feil da. Det er der jeg har informasjonen fra.

Men, det er iallfall ikke skadelig! Og hadde vi hatt lyst til å sterilisere kattene våre tidligere så hadde vi også gjort det. ;)

Skrevet

Kattungene spiser og spiser, og har blitt ganske så runde i magene sine. Men, så fort mammaen våres tar seg en liten tur utenfor sengen vår, så blir vi sinna og piper.. :sur::ler:

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...