Gå til innhold

Persona eller LadyComp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som tittelen sier; Noen som vil anbefale den ene fremfor den andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt begge og var ikke fornøyd med noen av dem. Hvis jeg måtte velge hadde jeg valgt Ladycomp fremfor Persona.

Skrevet

Jeg hadde valgt Persona.

Den måler hormonnivå. Ladycomp måler bare temperaturen, og hvis du vil det, klarer du det like fint med et vanlig termometer. Det kan du jo supplere Persona-målingene med.

Skrevet

Men Ladycomp hevdes å være 99,3% sikker, mens Persona er bare 94% sikker..?

Skrevet
Men Ladycomp hevdes å være 99,3% sikker, mens Persona er bare 94% sikker..?

Og ikke skjønner jeg hvorfor.

Ladycomp måler som sagt bare temperaturen. Den viser at eggløsning har skjedd, den kan ikke forutsi at den kommer til å skje.

Uansett ser jeg ikke noe poeng i å betale flere tusen kroner for et apparat som gjør noe jeg kan klare selv, med et enkelt termometer og litt grunnleggende kunnskap om syklus.

Skrevet
Og ikke skjønner jeg hvorfor.

Ladycomp måler som sagt bare temperaturen.  Den viser at eggløsning har skjedd, den kan ikke forutsi at den kommer til å skje. 

Det er det som er problemet med Ladycomp. Den bruker temperatur og statistikk. Kommer det en syklus som ikke stemmer med statistikken er sjansen for å bli gravid stor.

Problemet med Persona er det samme. Man må ha en pinlig stabil syklus. Har man en syklus utenom det vanlige = økt risiko for graviditet.

Skrevet

Hadde valgt ovusoft, og kjøpt et termometer og en pakke eller to med EL tester ;)

Skrevet
Hadde valgt ovusoft, og kjøpt et termometer og en pakke eller to med EL tester ;)

Enig. Men spørsmålet var Persona eller Ladycomp. Må jeg velge en av dem, velger jeg Persona.

Skrevet
Enig.  Men spørsmålet var Persona eller Ladycomp.  Må jeg velge en av dem, velger jeg Persona.

Den er grei, tipset kom kun pga at ikke alle har hørt om ovusoft :) (tenkte jeg skulle spare andre for samme tabbekjøpet jeg holdt på med å gjøre).

Forresten, har du PCO kan det påvirke personacomputere. Har noe med at cystene gir utslag på testene når de egentlig ikke skal det.

Skrevet

Hva med oss som har pinlig stabil syklus da? Og som vil bruke persona/ladycomp som prevensjon, ikke fruktbarhetskalender? Og som ikke har lyst til å styre masse med ovusoft?

Synes forøvrig det der med temperaturen er veldig vanskelig. Jeg har veldig stabil syklus, men temperaturen svinger som en diger storm..

Hvorfor var du så misfornøyd, gjest som var misfornøyd?

Trodde både persona og ladycomp målte temperatur jeg. Hvordan er det persona måler hormoner? Den skal jo også stappes i munnen, skal den ikke?

Skrevet

Persona er “tissepinner”. Omtrent samme opplegg som graviditetstest.

Ovusoft er ikke SÅ mye styr, spesielt ikke om du har stabile sykluser. Eneste forskjellen mellom den og LC er egentlig at du tar temperaturen med et basaltermometer (apoteket eller babyornot.com el sider) og plotter det inn på datamaskinen. Det er grunnfunksjonen, og så kan du legge til EL tester, sekret osv som du vil. En fordel som kan være med ovusoft er at det går an å tempe andre steder enn i munne, og da vil de aller fleste unngå temperaturmålninger som går i hytt og vær.

Skrevet

Takk for mange svar, litt klokere er jeg, men ikke helt...

Ovusoft er for meg aaaltfor mye styr, dessverre. Ikke bryr jeg meg så veldig mye om at Ladycomp'en er dyr heller (får den jo til 2000 brukt).

Synes det å kjøpe tissepinner og ikke minst drive og tisse på pinne virker litt styr, og forstår ikke helt hvorfor persona er mindre sikkert enn ladycomp - mens noen sier det motsatte...

Er åpenbart helt tilbakestående når det gjelder dette her, men jeg vil altså ha det som er ENKLEST og TRYGGEST og som det ikke er så mye styr å ta med seg på overnattingsbesøk osv...

Skrevet
Hva med oss som har pinlig stabil syklus da? Og som vil bruke persona/ladycomp som prevensjon, ikke fruktbarhetskalender? Og som ikke har lyst til å styre masse med ovusoft?

Synes forøvrig det der med temperaturen er veldig vanskelig. Jeg har veldig stabil syklus, men temperaturen svinger som en diger storm..

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=158218&st=0 Derfor.

Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=158218&st=0 Derfor er jeg misfornøyd. Har ikke regelmessig syklus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...