Gjest Kaffomann Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 (endret) Var tilfeldigvis på Expert i dag og gløttet litt på Macbook og Macbook pro. De ser da ut som en hvilken som helst bærbar PC, bortsett fra at Macbooken ser ut til å være litt mer skjør mot riper. Noe fantastisk jeg overså? Endret 9. november 2006 av Kaffomann
Gjest Tweek Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Hmm, helheten ser mye renere ut. At i docken så er alle programmene, du vet at det ikke er masse dritt i dataen, og du vet akkurat vha som er det. Det ser rent og pent ut, veldig enkelt men stilfult Dessuten for meg så liker jeg "mac-måten"
Gjest Kaffomann Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 (endret) Hmm, helheten ser mye renere ut. At i docken så er alle programmene, du vet at det ikke er masse dritt i dataen, og du vet akkurat vha som er det. Det ser rent og pent ut, veldig enkelt men stilfult Dessuten for meg så liker jeg "mac-måten" ← Vel og bra. Jeg har også en dock hvor jeg har de mest brukte programmene mine, men tenkte mer på design på maskinvare. Endret 9. november 2006 av Kaffomann
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes en laptop fra apple er mye penere enn 97,6% av andre pcer. De har rene enkle linjer og alle detaljer er veldig gjennomtenkte. Men smaken er som baken, så du må gjerne mene noe annet. Og det finnes også pene windows-laptoper.
Gjest Tweek Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Vel og bra. Jeg har også en dock hvor jeg har de mest brukte programmene mine, men tenkte mer på design på maskinvare. ← Du ser ikke de mest brukte, men alle programmene du har. Programmene er pene i linjene og det ser mye mer profft ut.
Gjest Kaffomann Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Du ser ikke de mest brukte, men alle programmene du har. Programmene er pene i linjene og det ser mye mer profft ut. ← Hvorfor skal man ha alle programmene sine der? Jeg har sikkert 30+++ programmer på PC-en og vil ikke ha alle der, men kan godt gjøre det hvis jeg vil. Mer proft enn hva?
Gjest Tweek Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Selvfølgelig, du trenger ikke ha alle programmene i docken. Men jeg syntes det er genialt! Jeg vet hva jeg har, og slipper masse programmer osv som bare tar plass som jeg aldri ruker og aldri kommer til å bruke heller. Designet på mac programmene ser penere ut og mer proft ut en windows. Tilogmed msn, word, excell og powerpoint ser finere ut. Mer stilfullt.
Gjest Deception Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Har du alle programmene i Dock-en, Tweek? Det ville jeg personlig aldri hatt, det blir bare uoversiktlig. Jeg har bare de programmene jeg bruker ofte der, resten ligger som normalt i Applications. Ang. design; den ene liker mora, den andre liker dattera, og hvorfor diskutere smak?
Gjest Tweek Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Mhm, alle har forskjellig smak. Ja, jeg har alle programmene der. 24 st. Jeg har sorter de og jeg finner fram lett. Bruker nesten alle programmene, så mye lettere.
TheHairyToothfairy Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Lissom, jeg synes min Asus er langt penere enn alt annet enn laptops. Men so what? Det hjelper ikke hvor pent det er, i så fall så hadde Porsche feks vært bra biler. Mac ser ut som datamaskiner designet fra IKEA, det er en ustyrtelig femi og dillete fremtoning som jeg har store vansker med å ta seriøst. Slik har det alltid vært, den eneste grunnen til at det selger som fy nå er at det appelerer til en litt annen kjøpegruppe som ikke har vært så på banen før; kvinner og ungdom som egentlig ikke er så interessert i datakomponenter og programmer. iPod likeså, vi disikerte en helt ny slik for et par år siden på ingeniørskolen, og fant ut at alt av komponenter som var brukt i den lille greien, var bare tredjerangs elektrokomponenter - med unntak av skjermen. Så hva er da poenget? Enkelt å bruke? Tar det virkelig så lang tid å lære å bruke ting med lengre levetid? Det gjelder med Mac som med alt annet; pent innpakket møkk er fremdeles møkk.
TheHairyToothfairy Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 Mac er best, windows er bæsj. ← Saklig.
Gjest Kaffomann Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Designet på mac programmene ser penere ut og mer proft ut en windows. ← Enn Windows, ja. Men det trenger man jo ikke bruke.
Gjest Tweek Skrevet 9. november 2006 #14 Skrevet 9. november 2006 Nei, heldigvis så trenger man ikke det Nå har ikke jeg prøvd annet enn OS X eller windows, så vet ikke om de andre da..
Gjest Scheherazade, ii Skrevet 10. november 2006 #15 Skrevet 10. november 2006 Det jeg liker med med Mac, og som egentlig er litt morsomt med "vanlige" bærbare, er at de default ikke er nedlasset med klistremerker. Andre bærbare har gjerne et klistremerke med reklame for prosessoren, et for grafikkortet, og et for OS-et. Og det er jo nesten ingen som tar de av?!? Personlig liker jeg utseendet til Mac, den er stilren og enkel og uten unødvendig dilldall. Men selvsagt appelerer ikke designet til alle!
lillesky Skrevet 10. november 2006 #16 Skrevet 10. november 2006 Jeg synes det lysende eplet gjør hele macen. Designet er rent og pent. Ja, også er det selvfølgelig innsiden som teller mest.
Gjest Tweek Skrevet 10. november 2006 #17 Skrevet 10. november 2006 Ja det lysende eple er fint. På min mac så er det lysende eple infrarød, så det har funskjon også. Og det er det som er fint. Man kan ha stilful funksjonalitet. Dessverre har jeg sett PC-tillfeller som bare har en av delene, og som det kravstore mennesket jeg er vil jeg ha begge deler
Dru Skrevet 10. november 2006 #18 Skrevet 10. november 2006 Hehe, jeg ser ikke helt forskjellen på f.eks. en blå diode og et lysende eple, men det er nå meg. Som tidligere påpekt så er det smak og behag.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #19 Skrevet 10. november 2006 Lissom, jeg synes min Asus er langt penere enn alt annet enn laptops. Men so what? Det hjelper ikke hvor pent det er, i så fall så hadde Porsche feks vært bra biler. Mac ser ut som datamaskiner designet fra IKEA, det er en ustyrtelig femi og dillete fremtoning som jeg har store vansker med å ta seriøst.← Akkurat det er jeg ikke enig i, selv om jeg personlig ikke er spesielt begeistret for hvite blanke maskiner finnes det macer med annet design. Dessuten synes jeg IKEA-sammenlikningen funker så lenge du sammenlikner IKEA og A-møbler (halvkvalitetsdesign vs. halvkvalitets "stygge" møbler), ikke IKEA vs noe med mye bedre kvalitet. Slik har det alltid vært, den eneste grunnen til at det selger som fy nå er at det appelerer til en litt annen kjøpegruppe som ikke har vært så på banen før; kvinner og ungdom som egentlig ikke er så interessert i datakomponenter og programmer. . ← Mye sant i dette, men du glemmer den opprinnelige brukergruppen som har bidratt til å gjøre macen til "det hippe valget" blant de målgruppene du nevner: folk som bruker datamaskina som et avansert arbeidsredskap, UTEN at det er programmering/komponenter o.l man jobber med. Dvs arkitekter, fotografer, filmfolk (endel i hvert fall), tegnere, kunstnere, designere osv, altså . Om det er en myte, en utdatert sannhet eller hva; men mange av disse folka mener at macen er et tryggere valg enn en "tilfeldig" pc (om enn med bedre ytelse) både med tanke på stabilitet, vedlikehold/virus, og på grunn av rent fagtekniske ting ved trykk, farger o.l. OS er i endel sammenhenger lettere/raskere å bruke enn Windows, programmer og funksjoner er bedre integrert, og for mange som driver med bildebehandling til trykk o.l er ikke Linux noe alternativ så vidt jeg vet. Dette har vel bidratt til å gi macen en annen "tillittvekkende følelse" enn den tradisjonelle pc-en. Uten at det bare er fortjent - Apple er i mine øyne et arrogant selskap, og macene er ikke mer feilfrie enn "Mac-fanboy-mantraet" "lle pc-er er fulle av virus og krasjer hele tida" er sant... Jeg har hatt mac noen måneder og trives veldig godt med maskina mi, men den hever seg ikke SÅ langt over mine erfaringer med pc/windows. Hadde det ikke vært for at jeg befinner meg i den kule gruppa av forbilder og opportunister (?) jeg nevner, ville jeg klart meg utmerket med en pc med Linux. Eller windows... Dessuten er jeg kvinne.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #20 Skrevet 10. november 2006 Jeg er like interessert i programmering og datamaskinens oppbygning som jeg er i å hakke møkk. Jeg velger en datamaskin ene og alene på det bakgrunn at den er estetisk pen. Ikke bare selve maskinen, men også ikonene. Mac er en fryd for øye. Pc- laptoper er store kladdeiser. Jeg hadde en veldig fin før jeg gikk over til mac, men den kostet 40k, så da var det virkelig betalt for det også. Den var forøvrig gått sliten etter mange års flittig bruk og jeg trengte noe nytt. Noe annet enn mac var uaktuelt. Mannen min har en eller annen azer-super-duper-ferrari modell som skal være det beste av det beste, og den er riktignok ikke så ille, men jeg synes fortsatt (til hans store forergelse) at den er en diger kladdeis! Og sist, men ikke minst. Mac er helt stillegående! Pc'er bråker mer enn et råttent kjøleskap som holder på å ryke. Jeg klarer ikke å være i samme rom som en pc. Synes det er et mareritt når folk deiser opp den tunge klossen av en stygg pc på lesesalen og skrur på viftesymfonien. Får ikke gjort noen ting! Det er neeeesten mer irriterende enn at naboen har pipenese og piper seg gjennom hele pensum gjennom hele semesteret! :grøsse: Dessuten kan man endre bilder på filer og mapper til å være kule bilder man selv velger i steden for de stygge, kjedelige mappeformede dingsene og dokumenter som ser ut som et ark med en w på. Alle mine mapper og dokumenter er søte mangategninger! Hurra for mac, som lar jenter være skikkelig jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå