colazero Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Jeg har vært inne på en annen tråd her inne som handler om hasj og om det er farlig eller ikke å røyke. Vil føre den videre med å høre hva ditt syn på hasj er? Hva er ditt syn på hasj? Har du prøvd ? Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det?
SW20 Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes hasj er et relativt ufarlig dopmiddel i seg selv, men det fører ofte til at man begynner med hardere stoffer av en eller annen grunn. Har man brukt hasj jevnlig over en lang periode kan man også ta skade av det. Selv ville jeg ikke prøvd det, og jeg vil ikke anbefale noen andre å begynne med det regelmessig heller. Det er mitt syn :-D
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Jeg har røyket hasj, flere ganger. Nå har jeg ikke gjort det på flere år, men det har mest å gjøre med det faktum at det ikke har passet seg slik. Liker rusen hasj gir, men foretrekker alkohol, selv om jeg også drikker veldig sjelden.
Velvet Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? - Jeg er i mot hasj. Håper den aldri blir legalisert unntatt til medisinsk bruk. Har du prøvd ? - Ja. Jeg har prøvd hasj én gang. Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? - Alkohol er greit rett og slett fordi det er legalt å bruke og kjøpe. Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? -Jeg kjenner mange som har prøvd og dermed har jeg sett mye av skadevirkningene som kan følge med. Hva jeg synes om det? Tja, jeg har vel ikke så mye jeg skulle sagt siden jeg har prøvd det selv.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Jeg har vært inne på en annen tråd her inne som handler om hasj og om det er farlig eller ikke å røyke. Vil føre den videre med å høre hva ditt syn på hasj er? Hva er ditt syn på hasj? Helt ok. Men for mye av det gode er absolutt ikke ok. Har du prøvd ? Røyker mer eller mindre jevnlig. I helga var det to uker siden sist, og i dag er det 4 dager siden sist, og jeg får nok ikke noe før over helga, og det er helt ok, for jeg har bestemt meg for å roe kraftig ned :-) Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Legaliser hasj og kriminaliser alkohol. Møkkarusmiddel. Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? Ja så klart.Har ikke noen formeninger om det, bortsett fra at de som har prøvd har litt mer saklige meninger om det enn de hysteriske menneskene som skriker at en kan dø av det, det er det farligste stoffet i verden, kan ikke omgås folk som røyker osv. ← Sikkert ikke lurt å legge ut i vei om dette innlogget, men jeg kjøper aldri så mye som et gram selv, så det har ikke noe å si.
punktom Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? Vil du ta deg en røyk, så vær så god. Har du prøvd? Ja Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Kroppen sier tydelig i fra om at den misliker alkohol mer enn cannabis. Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? ← Jeg kjenner vel flere som har prøvd enn som ikke har prøvd. Og jeg bryr meg lite om de røyker eller ikke, så lenge de ikke misbruker noen rusmidler.
Laban Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Mitt syn? Jeg har prøvd. Liker rusen av marihuana, men ikke særlig sansen for hasj (marihuana er "lettere" - kanskje litt som å sammenligne champagne og rødvin, for å illustrere). Hasj er etter min mening et rusmiddel som bør inntas med forsiktighet, omtrent som med alkohol. Tror hasj er mindre farlig for kroppen, men mer farlig på andre måter; man blir gradvis asosial og dum av å røyke. Jeg er ikke for legalisering, rett og slett fordi vi ikke trenger flere lovlige rusmidler. Det var nå min mening.
colazero Skrevet 9. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2006 Hmm. Spennende resultat så langt.. Hadde trodd at de fleste ville si at det er fy fy og alle som røyker hasj er idioter osv. Men den gang ei, ikke enda iallefall:-) Jeg er ved den oppfatning av at hasj er mindre farlig enn alkohol, og man blir mye dummere i fylla enn etter en blås. Så jeg er vel enig med de fleste som har svart. Selv om jeg ikke er en storrøyker selv, men tar meg en blås i ny og ne. Jeg var i Amsterdam i fjor og der var det jo på lik linje med å ta seg en kopp kaffe virket det som. Iallefall veldig avslappende å være der å røyke, for der var det sosialt akseptert. Håper det kan bli slik i Norge en gang også, for i dette landet har man virkelig misforstått dette med narkotikapolitikk. Vi er en av de minste landene og et av de værste når det kommer til overdosestatistikk.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? Jeg har et helt greit forhold til hasj. Og ser ikke ned på de som røyker. Selvom jeg ikke gjør det selv. Har du prøvd ? Ja, en gang. I voksen alder. Av ren nysgjerrighet, siden jeg kjenner såpass mange som røyker hasj. Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Hasj gir en mye mer avslappende og "gledelig" rus. Alkohol er roten til mye vold og uforutsette handlinger. Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? Ja, som nevnt, kjenner jeg mange som røyker. Og jeg har ingenting i mot at de gjør det.
Gjest Snuske Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? Har du prøvd ? Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? ← 1. Totalt uakseptabelt. 2. Nei, det kunne ikke falle meg inn. 3. Alkohol i 'normale' mengder er ok, i tillegg er det ikke forbudt og ikke et narkotikum. 4. Ja vet om folk som har prøvet og jeg synest det er helt lavmål av de.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? Har du prøvd ? Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? 1. Ikke eksisterende i min hverdag. 2. Nei. 3. Alkohol er lov, hasj er ikke. 4. Ja. Det er nok individuelt hva jeg synes om dem/det.
Gjest d'Arc Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 Jeg har vært inne på en annen tråd her inne som handler om hasj og om det er farlig eller ikke å røyke. Vil føre den videre med å høre hva ditt syn på hasj er? Hva er ditt syn på hasj? Hasj er teit Har du prøvd ? Nei Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Du blir teit av begge deler, men jeg misliker hasj mer Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? Ei venninne, som endte opp med å begynne på verre stoffer. ←
Lola83 Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes hasj er grusomt. Har selv røyket hasj daglig i mange år, så jeg vet hva jeg snakker om.. Man blir helt vrengt i hodet av det, og eldes fortere.. Kjempe ekkelt. Jeg angrer veldig på alle mine år som rusmisbruker, men er samtidig glad for alle erfaringene og for at jeg klarte og slutte. Jeg sluttet med alt fa hasj til kokain for 1,5 år siden..JA, det er tøft, men SÅ verdt det. Grunnen til at jeg sluttet var fordi bestevennen min døde av en overdose. Tenk på deg selv og de du er glad i før du kaster bort livet ditt på dop! Råder alle sammen til og slutte på dop generelt. Livet er mye større enn som så.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #14 Skrevet 10. november 2006 1.Bør legaliseres til medisinsk bruk så fort som praktisk mulig. Usikker på om det bør legaliseres helt. 2. Har ikke forsøkt, og kommer ikke til å vurdere det før jeg er mer psykisk stabil, og jeg vet at graviditet/amming er uaktuelt det nærmeste par årene. Føler ikke at det er mulig å finne nok nøytral informasjon om hvor lenge det ligger i kroppen og kan gå over i et foster til at jeg vil ta en slik sjanse. 3. Ser ikke hasj som verre enn alkohol. De har ulike problemer, men at det ene er verre enn det andre tror jeg ikke. Drikker alkohol svært sjelden selv, av samme årsaker som jeg ikke røyker hasj. Tror likevel alkohol går raskere ut av kroppen enn hasj, så det hender jeg drikker alkohol når jeg vet jeg ikke kommer til å bli gravid de nærmeste månedene. 4. Kjenner en som har bruker hasj, og forskjellig annet fast, og han er pr dags dato psykisk syk. Men jeg tror egentlig det har mer med at han har drukket alkohol jevnlig siden før tenårene + at han ukritisk har spist seg gjennom halve felleskatalogen, i hovedsak med legens velsignelse, men også i enkelte tilfeller uten. Men klart, hasjen har neppe hjulpet, annet enn kanskje på kort sikt. Kjenner andre som bruker hasj mer sporadisk (alt fra rituell bruk med et par års mellomrom, til selskapsbruk noen ganger i året) og de er like klar i toppen som andre jeg kjenner. Så lenge det er veloverveid (noe som han jeg nevner først her ikke kan beskyldes for å ha vært…) så blander jeg meg ikke opp i det.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #15 Skrevet 10. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? Har du prøvd ? Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? ← Jeg har et avslappet syn på hasj. Det er et naturlig rusmiddel, som alkohol. Ja, tar en blås i ny og ne. Alkohol gjør meg mer rusa enn hasj. Hasj er mer som kos i ny og ne, eller på nachspiel for å slappe av etter en fest. De fleste jeg kjenner har prøvd. Vi er voksne oppegående mennesker som ikke misbruker stoffet, og jeg kjenner ingen som har tatt skade av det eller gått over til noe sterkere.
minienthe Skrevet 10. november 2006 #16 Skrevet 10. november 2006 1.Bør legaliseres til medisinsk bruk så fort som praktisk mulig. Usikker på om det bør legaliseres helt. Evnt produsere de verdifulle stoffene som brukes som medisin og produsere dette på resept til de som trenger det. 2. Jepp... mange ganger. Kuttet ut for flere år siden og røyker ca en gang i året nå uten problemer. 3. Ser ikke hasj som verre enn alkohol. De har ulike problemer, men at det ene er verre enn det andre tror jeg ikke. 4. Kjenner mange, veldig varierende hvordan de har reagert men her i byen så er det ikke automatisk at hasjrøykere går over til sterkere saker. Virker som om det har delt seg i to grupperinger - de som kun røyker og de som røyker og gjør andre ting. at tilgangen til andre stoffer blir enklere fra et røykemiljø kjøper jeg ikke, det er nok av partydop og annen drit lettere tilgjengelig en hasj. (kopierte litt fra "gjest" over, bra svart )
Gjest *Snart medlem* Skrevet 10. november 2006 #17 Skrevet 10. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? ← Ikke noe for meg. Har du prøvd ? ← Ja - et par ganger. Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? ← Tja. Jeg synes det er litt motstridende at alkohol er lovlig og ikke hasj, og jeg er egentlig for legalisering av hasj for å avkriminalisere de som ønsker å bruke det. Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? ← Ja, jeg kjenner mange som har prøvd - jeg mener det må være opp til dem.
Titta Skrevet 10. november 2006 #18 Skrevet 10. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? Jeg tror det er farlig. Ikke nødvendigvis hasjen i seg selv, men at en har gått over en terskel og gjør det lettere at en prøver andre stoffer senere som er farlige. Har du prøvd ? Har hatt muligheten mange ganger, men har valgt å ikke prøve det. Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Alkohol er lovlig, noe hasjen ikke er. Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? Jeg har flere venner som har prøvd/bruker hasj. Jeg har også sett hvordan mange av dem ikke har klart å holde seg til kun hasjen men også bruker andre stoffer. Jeg liker det ikke, men det er opp til dem hva de vil gjøre. Jeg pleier ikke være med dem når de driver på med det. ←
Gjest gjesta Skrevet 10. november 2006 #19 Skrevet 10. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? Jeg er i mot hasj. Har du prøvd ? Nei, og kommer ikke til å gjøre det. Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Jeg tror alkohol er verst for kroppen, hasj er verre for hjernen. Alkohol ødelegger mer på kort sikt, ved at folk gjør dumme ting i fylla osv. Hasj ødelegger mer på lang sikt, hjernen blir aldri normal igjen, og mange blir avhengig av sterkere stoffer. Kjenner du noen som har prøvd? Ja. Og hva synes du om det? Jeg synes mange tenker seg lite om, prøver bare fordi det er "kult", alle vennene gjør det osv. Kunne ikke tenkt meg å ha en kjæreste som røyket hasj. Men blander meg for øvrig ikke i at andre gjør det.
Trampe Skrevet 10. november 2006 #20 Skrevet 10. november 2006 Hva er ditt syn på hasj? Jeg kjenner ikke til hvorvidt det er skadelig eller ikke. Noen tar ikke skade av det, mens det for andre kan være springbrettet til undergrunnen. Jeg er totalt imot hasj fordi det er ulovlig. Har du prøvd ? Nei. Har aldri prøvd og kommer aldri til å prøve. Hva er ditt syn på alkohol kontra hasj? Alkohol er et lovlig rusmiddel. Jeg kan godt ta meg en fest og ser ikke noe galt i det. Hasj er ikke lovlig, og det er totalt uakseptabelt under mitt tak. Om noen røyker på en fest forlater jeg festen. Hasj er ikke akseptert i min vennegjeng i det hele tatt, så jeg har aldri opplevd å komme i den situasjonen. Kjenner du noen som har prøvd? Og hva synes du om det? Ja, jeg har et par venninner som har prøvd fordi de var nysgjerrige i ungdomstida. Jeg har som sagt aldri gjort det selv, men hvem er vel jeg til å dømme andre mennesker? Gjort er gjort, og nysgjerrige 16-åringer gjør mye rart. Man skal ikke dømme folk for det de har gjort. Hadde de røkt nå hadde jeg nok ikke pleid vennskapet særlig lenger. Ikke fordi de er dårligere mennesker enn meg, men fordi vi har forskjellige verdier i livet. Det de gjør kræsjer helt med hva jeg står for. Jeg er lærer, og skal liksom være et forbilde for mange barn hver eneste dag. Jeg kan ikke omgås mennesker som røyker hasj til vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå