Gå til innhold

Trenger noen tips.

Fremhevede innlegg

Skrevet

De 2-3 siste mnd har jeg gått opp litt i vekt (ca 3-4 kg). Hadde jo planer om å komme meg i en snaxy liten kjole til julebordet og trenger defor noen tips til hvordan jeg kan gå fort ned i vekt. Har stoppa med godte spisinga og trener ca 3 ganger i uka.

Tror dere at hvis jeg klarer å trene hver dag i 2-3 uker, så klarer jeg å gå ned noen kilo? Er slank ellers, er bare den hersens magen som er blitt feit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du burden legge denne under kosthold og treningsforumet?

Jeg er ikke noen ekspert, men jeg tror ikke selv jeg ville trent hver dag. Du burde vel i hvert fall legge inn én hviledag i uken. Og hvis du skal trene så mye er det veldig viktig at du VARIERER treningen din.

Jeg tror du kan nå målet ditt og det burde være overkommelig å gå ned 1 kilo i uken, selv om jeg minnes å ha lest at man max kan gå ned 1/2kilo fett i uken.

Hvis du trener reale styrkeøkter, kombinert med flere kondosjonsfremmende økter gjerne om morgenen (hvis du klarer å yte maks så før jobb, hvis ikke er det ingen idé) burde dette gå bra. Tror også du burde legge inn aktiviteter kroppen din ikke er vant med - tror det er en nøkkel. Hvis du f.eks bare trener inne til vanlig, vil en ordentlig lang jobbetur i friluft garantert få kroppen til å reagere. På samme måte hvis du løper mye ute, men aldri har prøvd f.eks. spinning. Eller hvis du er en aerobicjente - legg inn styrketrening.

Varier treningen slik at ikke de samme muskelgruppene blir belastet like mye hver dag. Og hold intensiteten oppe, samtidig med at du IKKE slurver med tiden. Skal du ned i vekt er det et poeng at øktene er lange nok, gjerne 90minutter, vil jeg si. MEN: det er ikke sikkert at det er til det beste for kroppen din å trene så mye! Du må høre på den og ta det mer medro enkelte dager, når du føler at den sier stopp.

En annen ting er at når man trener så mye som dette er KOSTHOLDET utrolig viktig. Å spise riktig og utfordre kroppen i matveien kan i seg selv skape vektreduksjon. Det er viktig å variere her også, gi kroppen noen overaskelser. Spis middag til lunsj f.eks. Eller spis proteiner til frokost. Spis OFTE og heller litt mindre, med mye proteiner og grønt i kosten. Men, ikke spis for lite, da vil kroppen tro den er på sparebluss og tviholde på fettreserven sin. Det er viktig at du forsyner kroppen med nok næring av riktig type når du skal trene så mye som du har tenkt.

Da tror jeg, jeg bare sier lykke til :)

Skrevet

:ler: Prøv å kutte mat med hvetemel.

Kjøp speltbrød og mat med lite karbohydrater.

Det hjalp fort for meg. :sjenert:

Trening i tillegg er jo bra.

Lykke til! :klem:

Skrevet

Å trene -hver- dag er ikke bra for kroppen din, spesielt ikke når den bare er vant til å trene ca 3 dager i uken. Du kan jo gå lange turer hver dag i stedet, i tillegg til den vanlige treningen din. Det er snillere mot kroppen.

Skrevet

Kan jo forsøke hold-in strømpebukse o.l. f.eks?

Skrevet

Det skader ikke å kjøpe en ordentlig hold inn, nei. Shock Up anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...