Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når på året (måned) er det finest å oppleve New York?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mest lyst til å dra dit i Oktober/November.. For jeg eeeelsker høstfarger.. (og kan ikke fordra å være i storbyer i høy temperatur)

Skrevet

Jo, forsåvidt hele året, men vær OBS på at det kan være bitende kaldt der om vinteren. Trodde jeg var rimelig herdet mot kulden som nordmann, men jeg frøys noe innmari da jeg var der i februar et år. Det var riktignok i en kuldeperiode....men det kan være kaldt der ja.

Skrevet

Jeg var i Montreal midtvinters - byen ligger ca 10 t med buss lengre nord, og der var temperaturen nede i -50 effektive kuldegrader i ganske lange perioder. Golfstrømmen varmer ikke der, og byen (både Montreal og new York) ligger nært vann, elver og/eller sjø, så luftfuktigheten er høy og det blåser tidvis mye. Så jeg ville kanskje unngått midtvinteren, selv om det virker kult å dra dit før jul også... Montreal er i hvert fall en annen by om våren og sommeren enn om vinteren...

Skrevet (endret)

April/mai eller september/oktober. Vinteren kan, som nevnt ovenfor, vaere bitende kald og sommeren ekstremt varm og klam. Den luftfuktigheten er noe herk om sommeren. Ellers er NY helt fantastisk!

Endret av Pooh
Skrevet

Til jul!!

Men temperaturmessig vil jeg nok si som Pooh, april/mai eller september/oktober.

Skrevet

Jeg har vært der i april og oktober blant annet.. anbefaler ikke perioden okt- tidlig mars .. bortsett fra kanskje desember da! Det er helt ufyselig kaldt og guffent og surt der i perioden okt-mars ..kan være hvertfall! Det var nesten umulig å gå rundt fordi vi hutret og frøs, og øynene rant pga mye vind. Så april, mai, juni og september + desember er nok ideelt.

Skrevet

Jeg har lest at andre halvdel av oktober skal være den beste tiden å besøke byen på. Da er det behagelig temperatur og fine høstfarger på trærne. :)

Skrevet

Jeg var i NY i slutten av juli. Var en kjempebra tur, men det var virkelig i varmeste laget.. Og med flere timer lange køer for å komme opp i bl.a. Statue of Liberty så var det ganske slitsomt med varme og HØY luftfuktighet! Kunne godt tenkt med å reise dit på våren eller høsten, slik di andre sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...