Gå til innhold

Trimsykkel, stepmaskin eller ellipsemaskin?


agbre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

av de tre, ville jeg personlig valgt en elipsemaskin.

jeg har hatt stepmaskin, det er greit det, men jeg føler jeg får trent mer både styrke og kondis på elipsemaskinen, den er bedre egnet til å løpe mer på.

sykkel er sikkert bra, men jeg føler ihvertfall at jeg får trent fler muskler ved å trene på elipsemaskine en på sykkel. sykkel tar, om det ikke er spinning for det kjenner jeg ikke til, for seg hovedsakelig underkroppen mens jeg ihvertfall bruker mer mage og overkropp også når jeg bruker elipsemaskinen, siden jeg bruker kroppen mer som når jeg går raskt eller jogger med den bruken av overkropp som følger med da. (gg jeg synes det er urkjedelig å sykle.... påvirker nok litt det og ja..)

men så er vel det mest viktige av alt, hva liker du best å gjøre selv?

elipsemaskin kan være så supert det bare vil for meg, synes du det er mer gøy å sykle, så er det likevel viktigere å kjøpe ett apparat du kommer til å synes er ok å bruke.

Endret av aline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. "Problemet" er at jeg hverken har prøvd ellipse eller step...

Jeg trenger å finne en treningsform jeg kan gjøre foran tv :)

Slanker meg og da må det jo trim til. Går mye med hunden min, men nå må jeg finne noe som er lystbetont og som kan gjøres i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på elipsemaskin. Der får du trent både over og underkroppen og den er også "snill" mot rygg og ledd pga den elipsebevegelsen.

Har du ikke et helsestudio i nærheten hvor du kan ta en prøvetime slik at du får prøvd alle sammen før du evt. kjøper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellipsemaskin, den trener flest muskelgrupper, og mer effektivt. Men sats på en litt dyrere versjon fra sportsbutikk, ikke en til 1500 på tv-shop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg ville valgt sykkel. Men blir nok litt påvirket av alle de på step- og ellipse-maskinene på treningssenteret som ser ut som de kjeder seg ihjel mens de leser et blad. Ser altså ikke ut som effektiv trening, men det kommer jo veldig an på hvordan man bruker apparatet. Vet jo at step-maskin kan være veldig bra trening om man gjør det ordentlig. Ellipse-maskin kan jeg ikke uttale meg så mye om.

Endret av Frk Åberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på treningssenteret hos meg er det de på trimsykkel som leser... :ler:

men skulle jeg kjøpt treningsmaskin til hjemme, så ville jeg valgt elipse eller en tredemølle, gange/løp/jogg er bra trening for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Helt enig med Aline og jeg har prøvd alt: Sykkel er veldig kjedelig i lengden, step krever riktig teknikk for at treningen blir bra. Elipsemaskinen gir trening for armene også og går fint an å gjøre foran tv. Jeg ville likevel valgt turer ute framfor løpebånd ... så av disse 4 alternativene ville jeg altså valgt Elipsen.

(Sykkel gir dessuten vondt i stumpen ... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart elipsemaskinen. Skulle gjerne hatt en slik hjemme selv.

Bruker den (på treningsstudio) mellom 45 og 60 minutter før jeg trener rygg og mage. Har med mp3 spiller med musikk som får meg i godt humør og da går en time kjempefort!

På elipsemaskinen får jeg kondisjonstrening uten belaste ryggen (skal helst ikke løpe pga. problemer med rygg) og føler at hele kroppen får god oppvarming og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
men skulle jeg kjøpt treningsmaskin til hjemme, så ville jeg valgt elipse eller en tredemølle, gange/løp/jogg er bra trening for min del.

Tredemølle ville vært mitt førstevalg om jeg skulle kjøpt. Jeg syns absolutt at løping er den beste kondisjonstreningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredemølle ville vært mitt førstevalg om jeg skulle kjøpt. Jeg syns absolutt at løping er den beste kondisjonstreningen.

En god tredemølle er jo veldig dyr, og tar vanvittig mye plass.

TS: Så og si alle treningssentre tilbyr gratis prøvetimer. Ta en og test ut de forskjellige maskinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ærlig talt aldri jeg har hørt om noen som har kjøpt slike maskiner som faktisk bruker dem ;) Selv har jeg prøvd det meste ... og det har vært penger rett ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, da har du det nå! *rekker opp hånden og vifter* :ler:

jeg har kjøpt tre ministepper i mitt liv, og brukt dem istykker alle tre... :sjenert:

den siste varte i ett år før den ga opp, så nå har jeg valgt treningssenter istedenfor, siden jeg ikke tar meg råd til eller har plass til de maskinene som tåler å bli trent hardt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar. "Problemet" er at jeg hverken har prøvd ellipse eller step...

Jeg trenger å finne en treningsform jeg kan gjøre foran tv :)

Slanker meg og da må det jo trim til. Går mye med hunden min, men nå må jeg finne noe som er lystbetont og som kan gjøres i heimen.

Da anbefaler jeg igjen elipse. Går fint an å bruke denne mens du ser tv! Jeg synes ikke elipse maskin er kjedelig. Spesielt ikke med musikk i øra!!! Også kan du jo skifte motstand underveis og gi deg selv litt utfording!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar :blomst: Nå skal jeg dra rundt å sjekke priser og teste ellipsemaskiner. Prøvde en billigutgave da jeg var i Arendal i helgen. Virket lovende. Man trener jo ikke bare beina, men hele kroppen.

En fordel til er at jeg er Bambi på glatt føre. Har dårlige knær og da blir jeg stiv som en pinne når jeg tror.... det er glatt å gå :ler:

Igjen, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal kjøpe meg en Orbitrek av ei venninne. Den er brukt max 12 ganger. Selger den videre hvis det blir tørkestativ :ler: Ellers blir den sikkert fin med julepynt til jul :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...