Yme Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 I det siste har jeg hatt søvnproblemer osv. (som jeg lagde ett aant inlegg om) uten å skjønner helt hvorfor... Men nå kom jeg på en sak! Jeg har jo vinterdeprisjoner. Jeg får deprisjoner på vintærn pga at det er for lite sollys, så kroppen min får ikke nok stråling. Egentlig skal jeg ha lysterapi, men... eeh... Jeg får det ikke, bare Jeg tenkte at hvis jeg går meg en lang tu8r hver dag, når sola er på det sterkeste, vil det hjelpe? Noen som veit noe om det her? Det burde jo funke litt, eller hva?
Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Ja det vil nok fungere. Alt dagslys hjelper. Og blir det helt for j*vlig kan du kjøpe deg en slik lampe som skal lyse opp tilværelsen din.
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Sikkert lurt å gå en tur midt på dagen ja! Og sikkert bra å trene litt ekstra om vinteren. Også må du ta tran
Yme Skrevet 8. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2006 Ja det vil nok fungere. Alt dagslys hjelper. Og blir det helt for j*vlig kan du kjøpe deg en slik lampe som skal lyse opp tilværelsen din. ← Mamma hadde en sån lampe etleraant sted... Kansje den ligger i boden. Får leite ettærn, for jeg føler meg som en jævla badeand, å jeg kan ikke tenke meg at de har det så bra. Det værste er jo at jeg har jo ikkeno grund å være trist, så da blir det litt ekstra sjipt Sikkert lurt å gå en tur midt på dagen ja! Og sikkert bra å trene litt ekstra om vinteren. Også må du ta tran ← Jeg er en jævla treningsalkis, eller "hobby-boddybuilder", så jeg får nok i meg nok av vitaminer og næring. omega 3,6 og 9 og det er ikke måte på! Jeg kan ikke trene mer enn jeg gjør, får da knekker kroppen min
Kvitil Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Du har da humør virker det som. Klarer du og holde deg oppe sånn er du mer enn flink. Har aldri klart det med min depresjon. Nå bruker jeg medesin og lyslampe kjøpt på Apoteket. Det funker bra nu. Gjør et innkjøp du også til bruk hver dag på det mørkeste av året. Lykke til videre!
colazero Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 . Og blir det helt for j*vlig kan du kjøpe deg en slik lampe som skal lyse opp tilværelsen din. ← Noen som vet hvor mye en slik lampe koster?
Yme Skrevet 10. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2006 Du har da humør virker det som. Klarer du og holde deg oppe sånn er du mer enn flink. Har aldri klart det med min depresjon. Nå bruker jeg medesin og lyslampe kjøpt på Apoteket. Det funker bra nu. Gjør et innkjøp du også til bruk hver dag på det mørkeste av året. Lykke til videre! ← Det er viktig å¨være glad, da! Uansett hvor dritt jeg føler meg, så liker jeg jo ikke å smitte det over på andre, derfor er jeg oppegående og hyggelig så mye jeg kan. Du funker bra mesteparten av tia, men noenganger er det sån at jeg bare vil sitte hjemm å grine. Hadde vært hyggelig å slippe, som sakt Er ikkeno glad i medisiner. Psykologen min ville at jeg skulle ta antideprisiva, men det gadd jeg ikke. Piller er no dritt! Kjenner en fyr som har en sån høyfjellslampe... Funker det på samma måten, eller må jeg ha noe aant?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 Høyfjellslampe blir noe helt annet, vil absolutt ikke anbefale DET...
Yme Skrevet 10. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2006 Høyfjellslampe blir noe helt annet, vil absolutt ikke anbefale DET... ← Okei. Da gidder jeg ikke det... Men jeg hadde jo blitt litt brun da
Ut i det fri Skrevet 11. november 2006 #10 Skrevet 11. november 2006 Okei. Da gidder jeg ikke det... Men jeg hadde jo blitt litt brun da ← Kan jo hende det hjelper på humøret og selvfølelsen din. Ellers må jeg jo si du er heldig som kan gå tur mens sola er oppe. Det er jo ikke før i februar?? Heldiggrisen
Yme Skrevet 11. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2006 Kan jo hende det hjelper på humøret og selvfølelsen din. Ellers må jeg jo si du er heldig som kan gå tur mens sola er oppe. Det er jo ikke før i februar?? Heldiggrisen ← Hehehehe. Det er et par timer sol hver dag, hele vintern her på øslandte Nå er det ikke sån at jeg sliter så mye med selvfølelsen go sånt da Så lenge folk rundt meg har det bra, så er jeg fornøyd. Liker å få folk i godt humør, å jeg er kjempeglad i å gi bort gaver! (bland det at jeg er dårlig med økonomi, så har jeg plutslig gitt bort alle penga mine ) Det jeg sliter en del med, er jo at når jeg er deppa, så vil jeg ikke at andre skal se det, for da blir de lei seg på mine veiene... Pluss at jeg ikke er så gira på å snakke med folk når jeg har det sån, så jeg blir litt avvisende osv. Det går over om non månter, så det går greit, da!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #12 Skrevet 11. november 2006 Det viktigste er jo at du setter ord på følelsene dine, Yme. Kjempebra! Og en gå- eller joggetur hver morgen for å få dagslys er veldig effektivt. Det har jeg gjort i dag, og da jeg kom hjem tenkte jeg; "dette var dagens dose lykkepille". Og antidepresiva, ikke begynn på det da!! (Virker ikke som du skal det heller.) Noen leger er så ivrige og nærmest kaster lykkepiller etter deg. Håper formen bedrer seg. Uansett, helt normalt å føle seg down innimellom.
Yme Skrevet 11. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 11. november 2006 Det viktigste er jo at du setter ord på følelsene dine, Yme. Kjempebra! Og en gå- eller joggetur hver morgen for å få dagslys er veldig effektivt. Det har jeg gjort i dag, og da jeg kom hjem tenkte jeg; "dette var dagens dose lykkepille". Og antidepresiva, ikke begynn på det da!! (Virker ikke som du skal det heller.) Noen leger er så ivrige og nærmest kaster lykkepiller etter deg. Håper formen bedrer seg. Uansett, helt normalt å føle seg down innimellom. ← Blikkeno lykkepiller på meg, nei. Liker ikke piller i det heletatt! Spiser ikke smertestillende en gang. Merker at det jælper å gå turer! Det er somregel greit, helt til det skjer noe som jeg ikke syns er så kult. Alt er kjempefint, helt til det kommer litt motgang, å da gåre rett i dass, å der blir det til neste dag... Om ikke det skjer noe som er skikkelig kult da, såklart Deprisjoner er no piss! Jeg ska banke dem Jeg tror jeg greier meg, men innimellom hadde det vært ålreit å ha en skulder å lene seg på, merker jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå