Gå til innhold

Vinterdress til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe vinterdress til lillegutt på fredag. Han er straks halvannet år, og trenger en dress til vinteren. Bor i Bergen, og det er vanligvis ikke så kjempekaldt her, men jeg vil allikvel ha en dress som tåler ulde og fuktighet bra! Må i hvertfall være slitesterk og vannavvisende!

Hvilken bør jeg velge? Har ikke lyst til å bruke 1000 kr på dress, men kanskje max 400 kr. Har sett på en mørkeblå på HM til 400 kr, den virker fin. Noen som har denne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Primula
Skrevet

Tåle kulde og fuktighet og væreslitesterk og vannavvisende til max 400,- ?? Det tror jeg ikke du finner gitt...

Vet at kappahl- dressen til rundt 500 ( elelr var det 400?) kom bra ut på tester, men mange liker ikke den pga av bevernylonfor. HM vet jeg ingenting om. Jeg sverger til Reima eller Mikkline, men de koster over 1000.

Skrevet

Selv om den er dyr er klart Reima dressen best ;)

Skrevet

Reima dressen for de minste koster vel bare 900 tror jeg.

Jeg ville heller ha innvestert litt mer penger i dress og fått en som var skikkelig god.

Skrevet
hvor får man kjøpt disse to?

I Bergen får man kjøpt Reima på Reflex-Lagunen/ Åsane

Babyshop i byen. Har selv veldig god erfaring med den dressen. Gir de minste stor bevegelighetsfrihet.

Skrevet
Reima dressen for de minste koster vel bare 900 tror jeg.

Jeg ville heller ha innvestert litt mer penger i dress og fått en som var skikkelig god.

Jeg synes at Reima- dressene er helt ok å kjøpe når ungene blir såpass store at de er mye ute i kaldt vær. Men når de er så små som 1,5 år, så synes jeg det blir for mye å kjøpe dress til 1000,-. Ungene i den alderen vokser så fort at de får ikke brukt klærne så mye at en så dyr dress lønner seg. Jeg kjøpte billigere dresser til barna mine i den alderen (hvis vi ikke arva klær), og så kjøper jeg heller dyrere dresser når ungene utfolder seg mer i snøen når de blir eldre.

Skrevet

Jeg sverger til "Leketøy" sin dress. Den kan kjøpes på bl.a. XXL og flere andre sportsbutikker. Den koster ca 500,-. Den har "gummi" på skuldre, legger og rompa. Det bør passe bra til Bergensvær. Vi har ikke hatt noe å utsette på dressen. Den har avtagbart for inni. Når min eldste var 4 år klarte hun å slite hull på gummien et par steder, det var imidlertid etter å ha brukt dressen uten slitasje i 3 år..

Den er veldig bra syntes jeg!

Skrevet
Jeg sverger til "Leketøy" sin dress. Den kan kjøpes på bl.a. XXL og flere andre sportsbutikker. Den koster ca 500,-. Den har "gummi" på skuldre, legger og rompa. Det bør passe bra til Bergensvær. Vi har ikke hatt noe å utsette på dressen.  Den har avtagbart for inni. Når min eldste var 4 år klarte hun å slite hull på gummien et par steder, det var imidlertid etter å ha brukt dressen uten slitasje i 3 år..

Den er veldig bra syntes jeg!

Jeg trodde at så små barn skulle ha klær som passet, ikke som de kunne bruke i tre år :D Men tåler Leketøy kulde, da? Bor ikke i Bergen :D

Skrevet

Jeg har hatt "Troll" dress til eldste jenta.

Den har holdt henne tørr og varm. Er ganske dyr ,1400 kr. Men har vært verdt hver eneste krone. Kommer til å kjøpe ny til henne nå og en til minste man. Blir dyrt, men da vet jeg at de ikke kommer til å fryse.

Gjest Ionaa i.i
Skrevet

I år var vi utrolig begeistret da vi så at Reflex har fått en type dress som har uttakbart ullfor. Vi har en gutt som er veldig varm av seg så da kan vi ta ut ullforet når det ikke er spesielt kaldt ute. Og med ullforet i kan han gå i bare strømpebukse og trøye.

Jeg er stor tilhenger av ull både innerst og utenpå så derfor ville jeg absolutt ikke ha fleecefor. (ull + fleece = statisk elektrisitet). Og fleece er jo plast.

Denne betalte vi rundt 700 for og vi syns den er helt suveren. Guttungen har sitti i vanndam ute i barnehagen og lekt lenge uten å bli antydning til våt. Han er heller aldri kald.

Den er kjøpt på Reflex på Lagunen, anbefales

Skrevet

Jeg er fornøyd med Reflex sin dress.

Kostet 500,-

Søsteren min sverger til Reima, men den kostet 1200,-

Det synes jeg er for dyrt da barna vokser hurtig. :)

Skrevet

Jeg har vært så heldig å arve Reima tec dresser til begge mine. De er utrolig gode, og det synes ikke på dem at de er brukt av flere barn. Neste gang jeg skal kjøpe dresser kommer jeg til å prøve å få tak i brukte dresser. For jeg synes også de er alt for dyre, særlig til de helt minste som bare kan bruke den en sesong. Søk på Reima på finn.no, så finner du mange dresser til salgs.

Skrevet

Noen som vet hvor de har Reflex-dresser i oslo?

tingeling

Skrevet

vi har brukt billigere dresser når ungene var mindre. hm o.l og har funket helt fint. nå når de er større bruker vi skogstad og reima dresser. var jo den testen på tv2 hjelper deg da kaphal kom først og reima etter, men s f.eks troll som er veldig dur kom nesten sist..

Gjest Gjest_ice_*
Skrevet
Noen som vet hvor de har Reflex-dresser i oslo?

tingeling

Fru Lyng har hvertfall hatt Reflex

Det samme med babyshop

Skrevet
I år var vi utrolig begeistret da vi så at Reflex har fått en type dress som har uttakbart ullfor. Vi har en gutt som er veldig varm av seg så da kan vi ta ut ullforet når det ikke er spesielt kaldt ute. Og med ullforet i kan han gå i bare strømpebukse og trøye.

Jeg er stor tilhenger av ull både innerst og utenpå så derfor ville jeg absolutt ikke ha fleecefor. (ull + fleece = statisk elektrisitet). Og fleece er jo plast.

Denne betalte vi rundt 700 for og vi syns den er helt suveren. Guttungen har sitti i vanndam ute i barnehagen og lekt lenge uten å bli antydning til våt. Han er heller aldri kald.

Den er kjøpt på Reflex på Lagunen, anbefales

Denne har vi også til 4-åringen vår, og vi er kjempefornøyd!

Skrevet

Jeg anbefaler også Troll-dressen med avtagbart ullfor. Dyr, men suveren!

Skrevet

Oi. Det var jeg som anbefalte Leketøy-dressen.. Jeg mente ikke at barnet hadde hatt samme dress i 3 år.. Har selvfølgelig fått ny hvert år, men de har ikke blitt slitt - før hun som firåring klare å få hull på gummien. Får selvfølgelig ny dress hvert år!!

Jeg ser jo det var uklart, men ingen trodde vel at hun hadde SAMME dress på fjerde året? *ler*

Og - dressen er varm og god. På det kaldeste bruker vi en tynn ullfleece over strømpebukse og pologenser. Det er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...