Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 tildere som trener pilates... er dette å anbefale.. man blir jo ikke direkte svett akkurat.... men det strammer vel opp?? en annenting, ser at mange av øvelsene går ut på å holde nakken oppe, jeg har en meget ømfintelig nakke og klarer ikke helt dette, hvordan løser man det problemet? hvor ofte trener dere dette og hvor lang tid tar det før dere ser noe resultater?
Susannah Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Jeg har trent pilates tidligere og så lenge det blir gjort med en erfaren trener som hjelper deg med å få gjort øvelsene skikkelig, er det en kjempebra treningsform. Hvis du gir beskjed om svakheten i nakken vil du sikkert få tips til andre måter å gjøre øvelsene på. Jeg synes resultatene kom fort, merket hvor mye lettere øvelsene ble bare i løpet av et par uker (gikk 1 gang i uken). Kan absolutt anbefale pilates!
Morea Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Gikk på pilates en periode og likte det godt. Merker raskt endring i styrke og fleksibilitet i alle fall. Jeg brukte det for å få mer variasjon i treninga, i tillegg til styrketrening, step, spinning osv. Kjeder meg lett. På mitt nåværende treningssenter råket jeg dessverre ut for en av de derre "alternativ-damene". Lite vevert, fransk vesen som snakket om å "troverr son powerrr centerrr". Jeg gikk på Pilates 1 den første gangen og fikk kjeft, for Pilates er jo ikke vanlig trening må vite, mye mer avansert enn som så. Kunne jo ikke bare komme slengende, men ta introkurset. Så ble jeg i vanlig stil irritert da og sa at for det første så betaler jeg 500 kroner i måneden for å gå her, og dessuten er det enkelte av oss som jobber på dagene, så betyr det at jeg ikke skal benytte meg av klubbens tilbud?! Kan si at jeg ikke gikk tilbake igjen. Nå er det en fantastisk dyktig fyr som har noen av kursene, så da skal jeg jaggu meg begynne igjen. Prøvde "styrkeyoga" i en av hans timer her en dag. Supereffektivt.
Annikken Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Pilates er GENIAL trening for å stramme opp rumpe og bein, samt å få sterkere rygg og mage, men husk å kombiner det med noe som får opp pulsen, til eksempel spinning, løping eller aerobic. Styrke (her: pilates) + kondistrening = gull! Pluss at pilates er skikkelig deilig, fordi man får konsentrert seg om én ting og glemt alt annet rundt seg. Jeg anbefaler det absolutt. (Dersom man trener kondis i tillegg ja )
Vannkvinne Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Jeg har kun anledning til å trene hjemme for tiden. Har noen en anbefaling til meg vedrørende hvor jeg kan kjøpe dvd og ball (er det mer jeg trenger??)
Snil@ Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Dytter denne jeg.... Jeg kunne også ha tenkt meg svar på det som gjest over her lurer på...
Luzi Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Dytter denne jeg.... Jeg kunne også ha tenkt meg svar på det som gjest over her lurer på... ← Liker veldig godt Mari Winsor sine pilates dvder, kjenner det veldig godt i både mage og bein:p Har hørt at man får dem på tvshop, men hvis du har tilgang til ebay har de mye bedre utvalg der. (digger den som konsentrerer seg om rumpe og lår:p) blir kanskje litt mye "control your powerhouse" og "thats great!!" mas, men treningen virker bra så er verd det hehe
Snil@ Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 Tusen takk for svar. Da skal jeg ta meg en tur på e-bay tenker jeg
løve70 Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Jeg har trent pilates en gang i uka i ca et år, og synes så absolutt det gir resultater. Er veldig bra trening for mage og rygg. Som andre her har nevnt, må en trene kondisjonstrening i tillegg. Tidligere tok jeg gjerne en halvtime på steppemaskinen før pilates treningen. Da fikk jeg virkelig trent hele kroppen....
anita78 Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 tildere som trener pilates... er dette å anbefale.. man blir jo ikke direkte svett akkurat.... men det strammer vel opp?? en annenting, ser at mange av øvelsene går ut på å holde nakken oppe, jeg har en meget ømfintelig nakke og klarer ikke helt dette, hvordan løser man det problemet? hvor ofte trener dere dette og hvor lang tid tar det før dere ser noe resultater? ← Hei..jeg bestilte min første pilates dvd på tv shop for halv annet år siden..etter min andre fødsel.Trener dette innimellom aerobic og andre trenings dvd er.Pilatesen har gitt meg enn flatere mage enn jeg noen gang hadde drømt om.Er kjempe fornøyd..pilates er super trening.Men greit å kombinere m annet også.. Lykke til..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå