Gå til innhold

Stoffskiftet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan noe om lavt stoff-skifte?

Jeg føler jeg kommer inn under mange av symptomene på det. Er det da sannsynlig at jeg har det? Eller kan man ha symptomene og ikke ha det=?

Er det lett å bli frisk? Tar det lang tid? Må man gå på medisiner resten av livet?

Klarer dere å jobbe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange spørsmål på en gang :)

Du kan ha lavt stoffskifte, men du kan også ha symptomene uten at det er det. Ta en blodprøve, så finner du ut av det.

Jeg har hatt lavt stoffskifte i litt over to år, og det tok litt over ett år å finne den riktige doseringen av medisin - men jeg var et litt vanskelig tilfelle. Når man finner riktig dose, kan de fleste leve helt som normalt. Selv om jeg hadde alvorlig lavt stoffskifte, har jeg bare vært sykmeldt i to uker. De aller fleste må ta medisiner resten av livet.

Skrevet

Trodde det var mer som skulle til enn en blodprøve jeg ja.

Da skal jeg jammen få tatt det. Har hatt det i tankene lenge....

Håper det viser seg at jeg tar feil og at jeg bare er litt sløv....... :forvirret:

Skrevet

Noen hevder at man kan ha lavt stoffskifte uten at det viser på blodprøver, men hos de fleste vil en blodprøve vise om man har det.

Skrevet

En blodprøve vil kunne gi deg svar ja.

Behandles med tabletter, som man (som oftest) må gå på resten av livet.

Men legen vil nok følge opp med jevnlig kontroll (ved blodprøve) 1 - 2 ganger pr. år.

Bivirkning kan være for høyt stoffskifte (p.g.a. for høy dose medisin), men det blir jo oppdaget ved rutinemessig sjekk, og legen justerer da medisin-dosen.

Jeg har gått på medisiner i mange år, og dosen er blitt justert flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...