Gå til innhold

Kommet ut av treningsrutinen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid trent, og jeg de siste årene har jeg trent mye styrke. Jeg kunne ikke fatte og begripe hvorfor det fantes mennesker som ikke trente, og trodde aldri jeg vill slutte med deg, for de det var så deilig.

Nå har jeg imidlertid ikke trent ordentlig på over et år bl.a. pga sykdom. Jeg kan ikke tenke meg et menneske som er i dårligere form enn jeg er akkurat nå! Blir sliten bare av å gå opp trappen, men samtidig har jeg veldig vanskelig for å komme tilbake i rutinen?!

Det ironiske er at nå er jeg student med fleksibel dag, mens jeg før jobbet mye og var ofte sliten og trett. Allikevel klarte jeg å presse inn i hverfall fire - fem økter i uken, pluss utendørsaktiviteter så fort anledningen bød seg.

Hvorfor i all verden har jeg så vanskeligheter med å komme i gang igjen nå? Jeg har jo til min store forbauselse ikke LYST til å trene?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i samme situasjon flere ganger, og det eneste du kan gjøre er å presse deg selv i gang igjen, så kommer motivasjonen og gleden etterhvert.

Gjest Deception
Skrevet

Samme her, og jeg må si at det er mye lettere å falle ut av gode vaner enn inn i dem. Det eneste som hjelper, tror jeg, er å sette opp faste treningstider som du MÅ overholde, og deretter følge planen. Etter et par måneder blir det rutine.

Skrevet

Det er som de andre sier, du må bare komme i gang så kommer lysten etterhvert også. Har hatt det på samme måten: kjempedårlig form, orket knapt gå til postkassen. I dag trener jeg 4-5 ganger i uken og digger det - men det første jeg måtte trene var viljestyrken! Lykke til!

Skrevet
Samme her, og jeg må si at det er mye lettere å falle ut av gode vaner enn inn i dem. Det eneste som hjelper, tror jeg, er å sette opp faste treningstider som du MÅ overholde, og deretter følge planen. Etter et par måneder blir det rutine.

Ja, behandle treningstidene som om de var viktige møter, som man ikke kan unnlate å gå på med mindre man er skikkelig syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...