Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Hva skal jeg gjøre?? Er så sliten vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv, jobber 130% stilling med skift. På dag tid jobber jeg i ett hektisk miljø, om kvelden underviser jeg. Nå er jeg så utbrent at jeg ikke har noen løsninger. Har attpåtil kjærlighetssorg og det er jævlig.... Noen dager orker jeg ikke tanken på å stå opp en gang. Er nedfor og trøtt. Har tatt en sykedag men det hjelper liksom ikke....får aldri sovet ut.. Strekker ikke til, har elever som krever at jeg er der for de 100% og på dag tid må jeg yte ganske mye for at jeg skal tjene penger i det hele tatt.. Også har jeg akkurat kranglet med en venninne, måtte avlyse (igjen) en avtale, det ble for mye for meg, hun forstod ikke og ble drit forbanna. Jeg forstår jo at hun blir skuffet, jeg så jo fram til avtalen vår jeg også. Orker virkelig ikke å kragle med henne, når jeg sier jeg er nedfor og sliten sier hun bare at sånn har ikke hun det....hjelper lite. Så hvor skal jeg begynne og hvordan vil dette ende hvis jeg ikke gjør noe i det hele tatt??? Kan noen hjelpe meg?????
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Det mest nærliggende vil kanskje være å gå til legen og forklare situasjonen, og få en sykemelding for en periode. Men, du jobber jo for mye og det vil antagelig ikke bli bedre hvis du begynner å ta det litt mer med ro? Jobber du dobbelt hver dag i uken? Synes ikke du burde jobbe "overtid" mer enn et par dager i uken... Har du ev. noe ferie til gode? Hvis det lar seg gjøre kan du jo ta ut det du har igjen, og koble vekk verden litt? En annen ting er at det er lov å være sliten og koble seg av verden av og til. Skru av telefonen når du vil være i fred, og forsøk å ikke påta deg mer enn det du klarer, kanskje ingenting i en periode. Det er rart med det; når man er utslitt kan selv den hyggeligste ting/avtale/happening være en belastning. Si i hvertfall nei til alle festligheter du ikke orker å gå på uten å få dårlig samvittighet, og benytt helgene eller fridagene dine til å sove og slappe helt av i en mobilfri sone. Gjør du dette en hel lørdag, så kanskje du orker en kaffe med en venninne på en søndag formiddag. Men, da må det bare være en venninne som er ok å snakke med og som du ikke blir stresset av. Lar du dette gå for langt vil du kanskje utvikle stresssymptomer og sosial angst som kan bli vanskeligere å kurere? Må du jobbe så mye som du nå gjør? Er det noe du kan gjøre for å kutte ned? Er det frivillig at du jobber så mye, eller blir du tvunget til å jobbe lengre eller ta på deg skift du egentlig ikke orker pga sykdom blandt øvrige arbeidstakere etc.? Still deg selv disse spørsmålene, og ha in mente hva som er viktigst; din egen helse eller jobben? Kanskje du kan finne en jobb som er bedre betalt hvor arbeidstidene passer deg bedre? Stor klem til deg
Gjest Sille Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Snakk med legen din om dette. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå