Gå til innhold

Erfaringer med p-ringen.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Må bytte prevensjon, å kunne tenke meg å prøve noe annet enn p-piller. Har lurt litt på p-ringen, noen som har noen erfaringer å dele?

Endret av Aryin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen store bivirkninger med p-ringen, synes det har fungert veldig bra. Hvis du har mye mens og mye smerter, så hjelper den ikke så mye tror jeg. Det har vel noe med at man ikke får så mye hormoner med p-ringen. Merker den ikke under samleie, men hvis du skulle gjøre det så kan man ta den ut. Synes dessuten det er enkelt å huske og ta den ut når jeg skal, har lagt det som huskelapp på mobilen. Lykke til!

Skrevet

Er også kjepefornøyd! Ikke hatt noen problemer med den og har brukt den i 3 år snart.

Skrevet

Jeg fikk ikke hentet ut ringen i tide for ikke lenge siden, og måtte derfor gå ei stund uten. Da fikk jeg mye kraftigere mens enn vanlig, så jeg er kjempefornøyd med ringen sånn sett. Jeg synes den reduserer mensen masse, har knapt nok mens når jeg bruker ringen slik jeg skal. Og jeg merker lite bivirkninger.

Skrevet

Tusen takk for svar. Fikk resept på p-ringen i dag og starter med den i morgen, håper den fungerer bra for meg også! :)

Skrevet

For meg fungerte den ikke. Den har for lite hormoner for meg, så jeg fikk mellomblødninger med den. I tillegg likte ikke sambo den, fordi han kjente den under samleie. Og jeg fikk skikkelige søvnproblemer da jeg gikk på den, men det er en veldig uvanlig bivirkning da, i følge legen min.

Skrevet

Menstruasjonen min stanset umiddelbart da jeg satte den inn, og jeg fikk bare spotting hele første uka jeg brukte den, så jeg ga den opp, og fikk tilbake mensen etter 2 dager. Kanskje skulle jeg ventet, kanskje ikke. Jeg ble også nedstemt, og har blitt det av p-piller før. Dessuten kan det ha vært en del andre psykiske faktorer inn i bildet. Såh. Umulig å si hvordan den vil fungere på deg, men jeg ga den altså opp.

Skrevet

spotting må man nesten regne med i alle fall den første perioden. Helt normalt. jeg hadde det den første mnd, men stabiliserte seg med andre ringen.

Jeg hadde også litt magekramper i beg sikkert fordi kroppen ikke var vant til hormonene, men har opplevd det tre ganger kanskje og jeg har gått på ringen i 3 år.

Tenker aldri over den til daglig, men har det avhuket i kalenderen slik at jeg ikke glemmer den.

Noen her som har utsatt menstruasjonen over flere mnd med ringen? ikke prøvd det ennå da jeg ikke har så lyst på uregelmessig mens, men om jeg slipper den helt hadde jo det vært veldig greit!

Skrevet

Satte inn min første ring i kveld. Følte jeg ikke fikk dyttet den langt nok inn, men jeg kjenner den jo ikke så det gjør ikke noe regner jeg med. Er den vanskelig å få tak på når jeg skal ha den ut igjen? Og er det slik at jeg bør ta den ut og skylle den med jevne mellomrom? Mye man lurer på gitt.

Skrevet

Press ringe sammen til den er en "lang oval". Dytt den inn på samme måte som en tampong så er den langt nok inne. Det er jo spenn i ringen så den sklir ikke ut.

Vær forsiktig med å skylle ringen. Vær i såfall påpasselig med at det er i helt lunkent vann, ikke varmt eller kaldt, det kan påvirke hormonene.

Ikke noe problem å ta den ut, før en finger inn i skjeden, hekt fingertuppen på ringen og ta den ut.

Skrevet
Press ringe sammen til den er en  "lang oval". Dytt den inn på samme måte som en tampong så er den langt nok inne. Det er jo spenn i ringen så den sklir ikke ut.

Takk for svar. Det var akkurat slik jeg gjorde det, men jeg hadde ikke sjangs til å få den så langt inn som en tampong. Nå ligger den ganske langt ut, gjør det noe? Virkningen blir ikke mindre av den grunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...