Lizzee Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Jeg er mor til to som går i 8. og 9. klasse. Da de gikk på barneskolen passet jeg mye på hva de gjorde av lekser. Nå synes jeg de er såpass store at de har ansvaret selv. Hva har andre av erfaringer ?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Min eldste går i 8. klasse, og jeg ser alltid over leksene. Ikke bare for å sjekke at de er gjort, men for å se om han har forstått oppgavene, og for å fange opp eventuelle problemer tidlig.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Merker at skolearbeid sjelden er det som ligger lengst fremme i minnet til min egen 9. klassing. Det er kanskje min egen feil, men hun trenger ganske ofte en påminnelse om hva som skal gjøres. Hun strever ikke spesielt og er blant de som får best resultater, men jeg er ikke sikker om det hadde vært slik om hun skulle bestemme hva som var passe tid for å gjøre leksene (ti på kvelden: oj, jeg skal ha gloseprøve, kan du høre meg ... ti minutt seinere: uææ, jeg er så trøtt, leser til frokost i morra ... morgenen etter: hvorfor vekka dere meg ikke tidligere - nå rekker jeg aldri å lese gjennom leksa...) Håper bare de klarer å ha en rutine på det til de begynner på videregående...
Gjest *ungdom* Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Pass på at leksene blir gjort! (selv om ungdommen kanskje blir sur der og da)
Gjest Gjesta Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Vi er i en overgangsfase på akkurat dette, min går i åttende klasse. Så lenge jeg ser at hun kommer hjem med gode resultater på prøvene, syns jeg ikke det er nødvendig å mase om å få se alt, men jeg tar fremdeles "stikkprøver"
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 datteren min går i 4.klasse...hun trenger ikke jeg å passe på i det hele tatt..hun gjør lekser fint og greit..sjekker hun en sjelden gang...alltid bra.. min sønn trenger litt flere påminnelser..han går i 6.klasse,og det verste er at jeg ikke alltid kan hjelpe han,spesiellt med matten..jeg forstår det rett og slett ikke..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå