Gå til innhold

Fengselsstøtte for Orderud'ene


Sandy

Anbefalte innlegg

Jeg er helt rystet jeg... Greit, Orderud'ene sliter nok helt sinnssykt med hele greia, og det er flott for deres del at de får psykiatrisk hjelp osv.. MEN, hva med de andre fangene som også har gått gjennom saker som dette? Får de en sånn voldsom støtte og så mye frihet og besøk som Orderud'ene? Å neeeeeidu..

Jeg er helt sjokkert jeg. Håper bare dette gjør at staten nå blir nødt til å gi alle de andre fangene også den støtten de også trenger. Greit, de har gjort noe "litt" dumt, men de er også mennesker og trenger ikke den hjelpen noe mindre enn oss andre eller Orderudene.

Velferds Norge: VÅKN OPP!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK at innsatte for hjelp......men HVA MED DE UTENFOR SOM ALDRI HAR GJORT NOE GALT??? Og som blir stående i helsekø (for psyk hjelp) i uker og måneder......... Til og med ofre for voldsepisoder/fylle-kjøring m.m. - de får ikke hjelp, men de som har kjørt i fylla/begått overgrep.....de får hjelp "med en gang".

Det er noe riv ruskende gæ'rnt i samfunnet vårt...... frustrert.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig som det går ann å få blitt med deg Usikker.

En annen ting som du ikke nevnte er at staten har jo innført full egen betaling av asistert befruktning.

Og i momanget etterpå var det snakk om å belønne de familiene som fikk 3 eller flere barn!!!!

Hva er samenhengen her da ????

Skjønner ingenting jeg. Samfunnet i Norge er virkelig på tur.

Og de fleste politikerene kunne man bare kastet rett på dynga! icon_mad.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Norge (og de fleste andre land) hadde klart seg helt fint uten "politikere" og den "jobben" de "gjør" jeg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med bedre jobb?

Dette er en så stor ting som staten har påtatt seg, og det er urettferdig at disse fangene får særbehandling, og ingen av de andre fangene får slik behandling.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

enig med usikker jeg.Det er så mange i ko før Orderudparet,så her er noe riv ruskende galt med systemet.Bare at de i det heletatt bruker flere tusen på saken,så skal de ha klar psykiatrisk hjelp når dom faller.Jeg har slitt i helsevesnet selv i nærmere 10 år,men hjelpen,ja den uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn på side linja:

Jeg leste et sted at grunnen til at våre politikere ikke gjør noen bra jobb, er at de som er kvalifiserte og VET hva som burde gjøres, er opptatte med å være andre ting, som sykepleiere, lærere, osv. Ikke minst foreldre.

Syns det traff spikern ganske på huet, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så politikere er bare de som ikke kom inn på noen skoler og fant ut at de skulle "redde verden"!

Var nok ikke dum den.......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere at det koster oss (snart meg) skattebetalerene 22 millioner pga rettsaken deres. Så skal vi betale psykisk hjelp og.. Jeg blir helt oppgitt *rister på hodet*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med usikker. Er sikker på at hun har rett.

Det er store køer utenfor fengslene for psykiatrisk hjelp, hvorfor skal de prioriteresfordi om de har gjortnoe galt.

Men serdetsom viktig at de farlige fangene kan få behandling så de ikke utfører mer galskap.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror ikke det er så greit å være politiker heller jeg, å høre på 4 millioner nordmenn som syter for den minste lille ting...uansett hva de gjør så er det en eller annen gruppe av samfunnet som blir misfornøyd.Man kan ikke få alle til å like seg er et noe som heter.

Hva er galt med å prøve å ta hensyn til alle grupper i samfunnet, også de som har gjort feil valg? Er det bare de "snille" som det skal taes hensyn til? Jeg får ihvertfall det inntrykket når en leser og hører folk diskutere slike spørsmål.Ja det er en god del ting som bør, må forbedres i dette landet. Men å sette svake grupper opp i mot hverandre synes jeg er galt. Alle bør få en lik sjanse. Ja landet vårt er ikke perfekt, men sammmenlignet med andre er vi tross alt på topp når det gjelder velferd.

Det er ikke så lang vei fra "snill" til "slem" når en tenker seg om...Alt fra hvilken vinkel en ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var liksom det som var ett av poengene mine. Jeg håper at det som har skjedd nå, og all den støtten og "friheten" de har fått kan åpne for alle de andre fangene som overhodet ikke får like mye psykisk støtte osv!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Retsvesen-Norge er alt for dyrt for oss skattebetalerene!!

Tenk hva det vil koste oss med alle de årene disse fire, skal sitte "inne".... Tenk hvor mye penger det vil koste oss...

Og hva med livene til disse når de engang kommer "ut"? Kan de noengang fungere "normalt" igjen?? Kommer de til å gjøre det samme igjen?? (da tenker jeg mest på vokdtektsforbrytere og pedofile!)

Hva om skatter og avgifter ble satt ned i stedet for, og kommet oss andre tilgode også?!?!?!

JA TIL DØDSSTRAFF I NORGE!!

Billigere og mer humant - for dem og for OSS!

____________________

*Dritt Lei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det gjelder dødsstraff synes jeg det uansett ikke er en grunn til å ta på oss friheten til å stjele et annet menneskeliv. Vi er bare mennesker, og har ikke stor nok makt til å gjøre noe sånt. Uansett hva denne personen har gjort mot oss/samfunnet vårt..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tristessa

Synes nå generelt at lovbrytere i dette landet blir dullet litt for mye med, og at de burde få svi litt mer enn hva de må nå. Spesielt Orderudfolkene! Hvorfor skal de få gå på resturant med sine forsvarere når ingen andre fanger får det? Hvorfor skal de få spesialbehandling i ett og alt? Nei, rivende urettferdig sier nå jeg!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

studerer i england sammen med mennesker fra hele verden. har snakket en del om hvordan ting fungerer hos oss. de tror vi er gale. rene kardemommeby.

jeg var tidligere for dødsstraff, men har moderert meg nå. likevel mener jeg at kriminelles velvære skal prioriteres lavere enn lovlydiges, og da særlig barns!!! Pedofile og voldtektsforbrytere som slipper ut etter et å eller to er IKKE trgge for samfunnet. kjempesinna.gif

blir forbannet over alle grenser når jeg hører om sedlighetsforbrytere som slipper ut og som forgriper seg igjen, hvorpå rettssystemet vårt (i beste fall) gir dem et år til eller to.

kastrering fungerer ikke, har jeg hørt, men hva med elektronisk merking ? operere inn en brikke (som de må ha resten av livet), slik at man alltid har en oversikt over hvor de befinner seg. jeg mener ikke at noen skal sitte og følge med på dette kontinuerlig, men at dataene lagres, slik at man hvis et overgrep blir begått kan finne ut om noen tidligere dømte var i området.

mener også at man skulle kreve vandelsattest av flere yrkesgrupper, og at politiet bør gripe inn hvis en kjent mishandler eller sedlighets forbryter etablerer forhold med feks en mor med barn. vet at dette vil stride mot alle norges lover om personvern, men synes som sagt at forbryteres livskvalitet kommer langt bak i rekken av prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...