Gå til innhold

Alltid trøtt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig alltid trøtt. Har et fanatisk forhold til søvn, og jeg lurer på om jeg kanskje kan ha en form for søvnsykdom...

Noen som vet om det finnes noen slik?

Videoannonse
Annonse
Gjest merinfo
Skrevet

Du skriver for lite om hvilket forhold du har til søvn og hvor lenge det har vart, hva du jobber med osv. Det kan være du lider av utmattelses-syndrom eller at du er deprimert? Det kan også være at du spiser lite sunt og at du trimmer for lite.

Selv har jeg i perioder sovet meg gjennom problemer, men jeg har jo vært nødt til å stå opp. Likevel har jeg gjemt meg inne i søvnen for å på en måte leve i en annen og bedre verden.

Jeg ville kontaktet legen om jeg var deg.

Skrevet

Det kan være mange grunner, som nevnt over her er det lurt å prøve å utelukke endel fysiske grunner ved å gå til lege, ta blodprøver o.l. Ellers kan det være "alt mulig", fra feilernæring til psykiske ting. Har du alltid vært sånn? har du bodd ulike steder, og har problemet blitt verre i f eks boligen du bor nå - i såfall kan det ha med inneklimaet å gjøre.

Gjest beekeeper
Skrevet

En jeg kjenner ble sykmeldt fordi han sov hele tiden. Det høres rart ut, men det er sant! :ler: Men da er det snakk om en 18 timer om dagen, altså, hver dag i tre uker. Da er det noe galt!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg har en veldig stressende jobb, og er ikke særlig fornøyd med tilværelsen egentlig. Det eneste jeg vil er at tiden skal går fort!

Mulig jeg er deprimert! Jeg tror det selv, men lurer også på om det kan være noe mer enn som så, siden jeg kjenner fler som er deprimert men som ikke har dette enorme behovet for søvn..Jeg vil heller ligge i senga for meg selv enn å være ute med venner f.eks.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg har en veldig stressende jobb, og er ikke særlig fornøyd med tilværelsen egentlig. Det eneste jeg vil er at tiden skal går fort!

Mulig jeg er deprimert! Jeg tror det selv, men lurer også på om det kan være noe mer enn som så, siden jeg kjenner fler som er deprimert men som ikke har dette enorme behovet for søvn..Jeg vil heller ligge i senga for meg selv enn å være ute med venner f.eks.

Høre ut som depresjon. Selv om andre har hatt depresjon med andre teng så betyr ikke det at du ikke har depresjon. Hvor lenge har du hatt søvnproblemer?

Skrevet

Jeg synes også det kan høres ut som depresjon. Depresjonen kan ha forskjellige utslag på forskjellige personer - alle har ulike måter å takle motgang eller stress på. Hva kan du gjøre for å få det bedre, eller for å trives bedre? Hvis du ikke tror du finner en løsning på det som gjør at du ikke trives, så gå i det minste til lege. Det hjelper å snakke med noen.

Skrevet

Det kan nå være noe vitamin mangel eller noe ògså.

Skrevet

Du burde også ta en legesjekk for du kan jo ha lavt blodsukker som gjær deg trøtt, mangler på noe osv. Det hørest også ut som at du er deprimert. Synst du skal ta en tur til legen og prate med han om dine problemer, så kommer dere sikkert frem til noe som hjelper deg sammen. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg kan sovne når som helst, hvor som helst og hvor lenge som helst. Jeg har sovnet bakk rattet flere ganger :tristbla: Det er veldig plagsomt for meg. Jeg kan ikke lese en bok eller se på tv uten at jeg sovner. Jeg legger meg klokken elleve hver ukedag og står opp syv. Helt vanlig døgnrytme med andre ord. Jeg sovner alltid når jeg kjører buss, på forelesninger eller på kino. Det hemmer meg virkelig i hverdagen.

Gjest Gjest_angel1881_*
Skrevet

Kom deg til legen! og få tatt prøver. Du må passe på helsen din, kjære venn.

Du kan ha jern, b12 mangel, evt andre mangler. Kan være helt uskyldig. Men du kan jo ikke fortsette å ha det sånn.

Har man mangel på b12, vil man føle seg veldig nedtrykt, energiløs og trøtt.

Hvordan er det m kostholdet ditt? tenk over det...

Får du nok dagslys? Frisk luft?

Håper du finner ut av dette, god tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...