Gå til innhold

Søvnløshet og eksamen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det snart eksamen igjen da, og det slår aldri feil. Jeg får ikke sove i det HELE tatt. Var en gang så ille at jeg ikke klarte å sove to dager før eksamen, og da var jeg heeelt kake. Sov ikke en eneste time. Og jeg vet at når jeg skal ha eksamen nå om to uker så kommer jeg ikke til å få sove :(

Noen som har noen gode råd? Tror jeg må til legen å få noen piller. Søvnhygiene er bare å GLEMME... Å ta to-tre piller en gang i året kan jo ikke gjøre så mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen så fort som mulig du, og be han skrive ut "Stilnocht" eller liknende til deg. Dette er innsovningstabletter som man IKKE får hangover av. Helt supre, til dette bruket. Jeg har tidligere brukt Imovane, men disse blir for sterker når man skal være opplagt til eksamensdagen, synes både jeg og legen min.

Lykke til :)

Skrevet

Om du ender opp med å ta sovepiller bør du prøve de ut en gang FØRST! Det er umulig å forutse sikkert om du får problemer eller ikke uten å ha forsøkt det.

Skrevet

Tror de aller fleste studenter har det slik nå, men det er da ingen grunn til å ta sovepiller. Vi må kunne takle kroppens naturlige reaksjoner.

Skrevet

Siste gjest: Så du mener det er SÅ farlig å ta sovepille? Er det ikke bedre å ta en pille og få sove enn å være helt utmatta dagene på eksamen? Jeg snakker ikke om å få lite søvn, jeg snakker om å ikke få søvn i det hele tatt. Sånn har jeg det hver gang. Du sier man må takle det. Ja, men hva om man ikke takler det??? Kan jo ikke akkurat noe for det. Det er jo ikke bare å si " ja, dette takler jeg", er jo det man vil... da hadde det jo vært VELDIG enkelt og greit!

Skrevet
Siste gjest: Så du mener det er SÅ farlig å ta sovepille? Er det ikke bedre å ta en pille og få sove enn å være helt utmatta dagene på eksamen? Jeg snakker ikke om å få lite søvn, jeg snakker om å ikke få søvn i det hele tatt. Sånn har jeg det hver gang. Du sier man må takle det. Ja, men hva om man ikke takler det??? Kan jo ikke akkurat noe for det. Det er jo ikke bare å si " ja, dette takler jeg", er jo det man vil... da hadde det jo vært VELDIG enkelt og greit!

Helt enig! Bedre å ta en sovepille 1-2 ganger i semesteret enn å ligge søvnløs flere døgn i strekk når man har eksamen i 8 timer. Jeg har også store problemer med å få sove i dagene før eksamen. Har hittil greid meg uten sovemedisin, men det er helt jævlig å ikke få sove når man er så stressa og hjernen behøver søvn. Får skikkelig hodepine av søvnmangel.

Skrevet

Enig, synes det er tull at man ikke skal hjelpe seg selv når man har mulighet. Jeg har selv sittet på eksamen uten å ha fått sove en time, og det kan være forskjellen på en A eller B. Jeg har fått A på to skriftelige eksamner når jeg ikke har sovet også, men det var x-phil og X-fac så det teller ikke synes jeg.

Gå å fa deg lette innsovningstabletter, du, det skal jeg gjøre denne gangen. Så lenge du presiserer overfor legen din hva du skal bruke de til, skriver han ut noe lett noe til deg. Test de så fort som mulig, slik at du vet hvordan du reagerer.

Masse lykke til :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...