Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Huden min er tørr som sahara, flasser i panna og på nesa, samt at jeg har masse kviser på haka Har nå brukt en fuktighetskrem for tørr hud, men det er tydeligvis ingenting for meg, da jeg bare har fått mer kviser av den. Trenger sårt et tips om hilken fuktighetskrem jeg bør bruke, helst ikke så altfor dyr, da lommeboka mi er litt slunken for tida. På forhånd tusen takk!
fargegla82 Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Hei! Jeg sliter selv med tørr hud hud i ansiktet som flasser lett(kan ikke klø meg vanlig uten at det beg å drysse.. )Har prøvd en masse ulike fuktighetskremer,uten altfor mye fett, da porene tettes og jeg lett får kviser ved for mye fett.Bruker nå Decubal fuktighetskrem fra apoteket (rød,i pumpeutg.ca 130kr) og er godt fornøyd med den(selv om jeg ikke har fått helt bukt m tørreheten..)Deilig å slippe de sjenerende kvisene så fortsetter med denne jeg til jeg har fått gått til hudpleier for råd og hudanalyse",) Noe å prøve ut? Lykke til,håper du finner en som passer huden din..og lommeboken ikke minst",) ",)
Nemesis Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Er du flink med å peele huden en gang i uken? Da får du ihvertfall bort død hud
Gjest Yoghurt Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Hei! Jeg sliter selv med tørr hud hud i ansiktet som flasser lett(kan ikke klø meg vanlig uten at det beg å drysse.. )Har prøvd en masse ulike fuktighetskremer,uten altfor mye fett, da porene tettes og jeg lett får kviser ved for mye fett.Bruker nå Decubal fuktighetskrem fra apoteket (rød,i pumpeutg.ca 130kr) og er godt fornøyd med den(selv om jeg ikke har fått helt bukt m tørreheten..)Deilig å slippe de sjenerende kvisene så fortsetter med denne jeg til jeg har fått gått til hudpleier for råd og hudanalyse",) Noe å prøve ut? Lykke til,håper du finner en som passer huden din..og lommeboken ikke minst",) ",) ← må si jeg ble nysjerrig nå, har ganske lik hud som dere beskriver, kanskje litt mindre tørr men joda, uren og tørr. Er dette et produkt mot kviser, som også gir mye fukt, da eller?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Pure Zone serien til Loreal. Fin og billig.
Gjest en til med tørr uren hud Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Jojobaolje og/eller hampsalve. ← Jojobaolje er fin om sommeren, men om vinteren så holder den ikke fuktigheten i huden
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Jojobaolje er fin om sommeren, men om vinteren så holder den ikke fuktigheten i huden ← Da har du en litt annen hud enn meg. Den fungerer stort sett greit også på vinteren, men det hender jeg må smøre to ganger i stedet for en
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 Hva er hamp salve? Hvor kjøper man det og hva koster det?
Flua Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 Jeg er veldig allergisk, sensitive hud og har sikkert prøvd det meste som går an å prøve....... På meg virker følgende best; Decubalkrem på kroppen, med litt babyoljegele på toppen. Men, i trynet har jeg funnet ut at Oriflame sin serie, Oriflame Skincare virker veldig bra for meg. Jeg slipper å smøre mer en en gang, og det flasser ikke lengre, det har jeg bestandig gjort før. -Problemet er at man må prøve og prøve, og det er tidkrevende og dyrt! (jeg har mange happy venninner som arver det jeg ikke kan bruke!) Men, det er blitt enklere å få prøve at kremer synes jeg, og det er bra! ps, jeg har også litt uren hud, og synes det har blitt bedre etter jeg starta med Oriflame.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Hva er hamp salve? Hvor kjøper man det og hva koster det? ← Utlandet, eller vegetarbutikken.no. Pleier handle i utlandet pga at den er billigere der, men 100 kr er ikke så ille det heller
fargegla82 Skrevet 11. november 2006 #13 Skrevet 11. november 2006 må si jeg ble nysjerrig nå, har ganske lik hud som dere beskriver, kanskje litt mindre tørr men joda, uren og tørr. Er dette et produkt mot kviser, som også gir mye fukt, da eller? ← Hei!sorry treig respons Ikke direkte mot kviser,men fukt gir den og smelter fint inn i huden uten å føles ubehagelig/klam.Masse fett i krem føles ekkelt og danner grobunn for urenheter/kviser.Parfymefri og passer godt til ømfintlig hud.Liker den veldig godt og går god for den.
Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 11. november 2006 #14 Skrevet 11. november 2006 Ja, tror alle med tørr hud sliter nå. Lufta er supertørr! Aldri opplevd maken. Må smøre meg flere ganger om dagen og har det som deg. Du må nok dessverre ha litt tålmodighet med kremer etc. Tar tid før det virker. Pass på å få tak i krem med mye fuktighet men ikke så fet. Den urene huden ,mener de jeg snakker med da, at skyldes den tørre huden som ikke får nok fuktighet og begynner å produsere talg som en forsvarsreaksjon. Få i deg omega 3 og sånn. Ta tran evt. Udos choice (fås i helsekost- smaker pyton). Men de sier det tar 3 mnd før du kan regne med virkning fra sånne produkter du inntar.
Gjest Fliss Skrevet 11. november 2006 #15 Skrevet 11. november 2006 Jeg er også plaget med tørr hud om vinteren og har brukt tusenvis av kroner på fuktighetskremer på parfymeri. Da jeg skulle kjøpe ny for noen uker siden, så tok jeg turen til Body Shop og da kjøpte jeg Hemp Face Protector - for "extremely dry skin". Den er kjempegod og den koster ikke mer enn 139 kroner
LadyInRed Skrevet 11. november 2006 #16 Skrevet 11. november 2006 prøv wildrose-kremen til weleda. selges på helsekost for 190 kr. beste kremen jeg har brukt ever! mye bedre enn alle jeg ha prøvd av salongmerker. Det finnes to stk dagkrem i serien, jeg bruker den som bare heter fuktighetskrem (den andre tror jeg heter day cream)
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #17 Skrevet 11. november 2006 Jeg kjøpte Dr Hsuschkas rosenkrem for ei uke siden, betalte ca 170 kr for den på helsekostbutikk. Synes den er veldig god. Gir masse fuktighet, og ikke mer kviser.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #18 Skrevet 13. november 2006 Har tørr hud, jeg også, og bruker Vichy Thermal Fix 2. Synes denne er kjempegod og drøy! Har brukt den i 2 dager til nå, men merker forbedring. Godt å ha en god fuktighetskrem om vintern, gitt.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #19 Skrevet 13. november 2006 Vichy Thermal Fix 2 koster rundt 200 kr, tror jeg, men er, som sagt, veldig drøy i bruk.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #20 Skrevet 13. november 2006 Mulig jeg er en av veldig få, men da jeg prøvde hempserien til Body Shop for noen år siden reagerte jeg endel på den; huden ble irritert og rød og sprekkete. Men andre er jo veldig fornøyd, så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå