Gå til innhold

Utstyr


Gjest ¤Ronja¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Salg på klær begynnte allerede i romjula, så det er bare å løpe ut å handle :-)

Fikk et skjørt, en t-skjorte og en genser til lille gull den 27 desember til under 200 lappen. Kjempefornøyd.

Venter nok med en del klær til den ventende babyen, ettersom vi ikke vet hva det blir. Blir det ei jente så har vi jo masse rosa. Kjøpt noe i hvitt til hente dagen ihvertfall. Så får heller far løpe ut å kjøpe enten rosa eller blå lue :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler vel egentlig ikke at vi har så mye enda, selv om jeg har småhandla litt klær tidligere i svangerskapet. Ja, helt til det gikk opp for meg at det kanskje kan være morsomt å handle litt etter babyen er født også..... :sjenert: (+ at vi ikke vet kjønn da)

Vi har fått vogn da. Gratis. En litt eldre modell, men jeg tror det skal gå bra lell jeg. Hadde jeg bodd i by, og skulle reist mye med buss o.l lignende så hadde jeg vært litt mer kresen kanskje? Men nå sparer vi heller de pengene. Satser på ny bilstol istedet tenker jeg. Viktig å prioritere sikkerhet i bil.

Har kjøpt inn endel vaskekluter og håndklær, og gaskluter. Jo, så fikk jeg bleiebøtte til jul :ler: Kjempesmart!!!

That's it. Ikke så mye egentlig. Må vel sette igang med litt shopping etterhvert. ;)

Endret av Minnie27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet shoppinga og har endel klær liggende, vogn + stelleveske er i hus, vugga + sengetøy er klart (mangler madrass til den)

Mangler jo fortsatt endel, men det går overraskende for å handle inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Baby-sjåpping går unna ja!

Vi skal ta oss ein stor handle-runde om eit par veker, reknar med at vi får det meste i hus då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk demonstrert det bilsetet vi skal ha i dag forresten og det er det mest geniale jeg har sett. Superenkel montering - vil kalle det idiotsikkert. Det kostet litt mindre enn vi trodde også :)

Skal ha Autobaby med base fra Akta Graco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippet fra dagboken min:

Ting vi har skaffet:

vogn (mangler bare My Pod

bilsete

vippestol

Skumgummimadrass til bading

uro

toalettsaker til baby fraBurt's Bees

Kam (foelger med toalettmappen ovenfor)

Klaer

Tepper

Babysoveposer (to stk.)

Flaske

Steriliseringsmaskin til flasker, begere etc. (fikk gratis av kollega)

Begere og poser til aa oppbevare morsmelk i

To smokker

kluter

Haandkle med hette

Babygym

Ting vi trenger:

Baeresele (Hug-a-Bub )

My Pod vognbag til aa bruke i vognen og ellers

neglesaks

lammeskinn (skal oenske meg av mamma og pappa)

Fluffles toeybleier

Seng  - vi har kjempelyst paa Stokke Sleepi, men den er saa dyr.  :sur:  Saa vi venter og ser om det dukker opp en brukt en.

Gardiner til babyrommet - bestilles paa loerdag

Nattlampe

Stellebord? Har egentlig ikke plass...

Stellematte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja føler vel at ting begynner å ordne seg for min del, er bare "kose" shopping igjen :tommel:

Stelle:

Stellekomode m/ badekar og stellematte

Bleier

Zinksalve

Mild baby shampo

Baby såpe

Baby olje

Bleiebøtte

bleiebøtte poser

håndklær

Gulpekluter

Frotekluter

Smekker

Neglesaks

Rensemiddel til navel

Våt servietter

tørservietter

Termometer

Hette til termometer

Paracet for spedbarn 0-4mnd

Klær:

8 bodyer

2 lang ermet trøyer

3 kjole

2 brillebukse

3 luer

2 baby helseteppe

1 flieec kjøredress/vindtett

5 pysjamas

5 par sokker

5 stømpebukse

1 sett velur jakke/bukse

2 sett ulltøy

1 par votter

Sove:

Sprinkelseng

Madrass

Overmadrass

Kantetrekk

Tisselaken (for vogn og seng)

Dyne

Pute (til senere)

2 sengesett

4 laken

Vogndyne

2 trekk til vogndyne

2 laken vogn

Annet:

Barnevogn Brio Duo 2006 modell

Bilsete Akta Graco autobaby 2 med base

3 Smokk

1 Flaske

1 dr brown flaske med luft garanti.

Brystpumpe manuell dr brown

Utstyr/frysepose

Mme

Babygym

vippestol

Til meg

2 Ammebh

1 salve til sårebryster

Bukse

Kosebukse

Joggebukse

Pysjpukse

krem

tannbørste

Tannpasta

Deo

Såpe

Bind

Digitalkamera

Undertøy

3 topper

Mangler:

1 Flasker

2 Tåteflaskesmukker stl 2

natt lampe

Uro til vogn/seng

Mangler sikkert noe: men god tid igjen og butikkene stenger jo ikke etter at jeg har født, men jeg ser jo selv at jeg har blitt litt av en redebygger hehe!

Endret av Tika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner vi og bli ferdig og. Takk og pris.

Klær i minste str er kjøpt inn fullt av. Litt i større str.

Vogn er bestilt med vognpose til.

Stelleveske er bestilt.

Bilsete er i hus

Babykurv har vi

Brystpumpe

Dyne, sengetøy, tepper

Stellematte

Vippestol

babygym

Bleiebøtte

Gulpekluter

tørr servietter

Noen bleier

Det vi mangler er vel babycall og litt stellegreier.

Ellers blir det en del mer ting etter babyen har kommet, men det haster det ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt litt klær, mest i str 56 og litt i 62. Pga tøffe måneder og en del uvisshet omkring graviditeten handlet jeg ingenting før jul - men alt ser bra ut nå og det er så gøy å endelig kunne handle inn litt! Har lyst å gå berserk i butikkene merker jeg :ler: Har en liste over diverse som skal kjøpes nå de nærmeste ukene, blant annet stelleutstyr, seng, dyner og sengetøy.

Mamma har kjøpt lammeskinn fra Nøstebarn til oss, og i dag bestilte vi vogn samt tilhørende bilsete! :hoppe:

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått det meste i hus! Mangler bare stelleveske, litt stellesaker og kanskje litt klær i minste størrelse (men det kan jo være koselig å shoppe etter fødsel, når vi vet om det blir gutt eller jente.) Alt i alt klarer vi oss fint om knøttet bestemmer seg for å komme nå, men håper selvfølgelig h*n venter noen uker til. :Nikke:

Utstyrslisten min kan du se her (og i signaturen min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hente bilstol i dag, så nå begynner vi med de litt større innkjøpene. :) Har handlet/bestilt såpass mye klær nå at jeg må ta en pause og få oversikten over hva vi faktisk har. :ler:

Vogn skal bestilles fra Nederland når uke 30 er passert. Stelleveske har jeg kjøpt, men vurderer å selge den igjen. :sjenert: Stellebord må vi ha, her er vi litt uenige om hva som er best på vårt trange bad (jeg vil ha vegghengt, men mannen mener det ikke er sikkert nok).

Pengene flyr ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi FERDIG!! :hoppe:

...eller,- alt er utenfor vår makt, hvertfall! Vogna vi har bestilt er i tollen i Oslo, og hjemmesydd stellevske holder mamman min på med :)

Vogna komer nok hvertfall iløpet av ei uke, og stelleveska tar mamma og pappa med når de kommer på besøk rett etter at Burpelita er født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤Ronja¤

Straks ferdig vi også faktisk - i alle fall med innkjøp. Har så smått begynt å ordne og vaske litt og slikt også, gledar meg til å ordne i stand vogga! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...