Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 1. januar 2007 #21 Del Skrevet 1. januar 2007 Då har vi fått gamle-vogga mi i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BayliZ Skrevet 2. januar 2007 #22 Del Skrevet 2. januar 2007 Salg på klær begynnte allerede i romjula, så det er bare å løpe ut å handle :-) Fikk et skjørt, en t-skjorte og en genser til lille gull den 27 desember til under 200 lappen. Kjempefornøyd. Venter nok med en del klær til den ventende babyen, ettersom vi ikke vet hva det blir. Blir det ei jente så har vi jo masse rosa. Kjøpt noe i hvitt til hente dagen ihvertfall. Så får heller far løpe ut å kjøpe enten rosa eller blå lue :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie27 Skrevet 2. januar 2007 #23 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Føler vel egentlig ikke at vi har så mye enda, selv om jeg har småhandla litt klær tidligere i svangerskapet. Ja, helt til det gikk opp for meg at det kanskje kan være morsomt å handle litt etter babyen er født også..... (+ at vi ikke vet kjønn da) Vi har fått vogn da. Gratis. En litt eldre modell, men jeg tror det skal gå bra lell jeg. Hadde jeg bodd i by, og skulle reist mye med buss o.l lignende så hadde jeg vært litt mer kresen kanskje? Men nå sparer vi heller de pengene. Satser på ny bilstol istedet tenker jeg. Viktig å prioritere sikkerhet i bil. Har kjøpt inn endel vaskekluter og håndklær, og gaskluter. Jo, så fikk jeg bleiebøtte til jul Kjempesmart!!! That's it. Ikke så mye egentlig. Må vel sette igang med litt shopping etterhvert. Endret 2. januar 2007 av Minnie27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. januar 2007 #24 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg har startet shoppinga og har endel klær liggende, vogn + stelleveske er i hus, vugga + sengetøy er klart (mangler madrass til den) Mangler jo fortsatt endel, men det går overraskende for å handle inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 2. januar 2007 #25 Del Skrevet 2. januar 2007 Baby-sjåpping går unna ja! Vi skal ta oss ein stor handle-runde om eit par veker, reknar med at vi får det meste i hus då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. januar 2007 #26 Del Skrevet 2. januar 2007 Fikk demonstrert det bilsetet vi skal ha i dag forresten og det er det mest geniale jeg har sett. Superenkel montering - vil kalle det idiotsikkert. Det kostet litt mindre enn vi trodde også Skal ha Autobaby med base fra Akta Graco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. januar 2007 #27 Del Skrevet 4. januar 2007 Klippet fra dagboken min: Ting vi har skaffet: vogn (mangler bare My Pod bilsete vippestol Skumgummimadrass til bading uro toalettsaker til baby fraBurt's Bees Kam (foelger med toalettmappen ovenfor) Klaer Tepper Babysoveposer (to stk.) Flaske Steriliseringsmaskin til flasker, begere etc. (fikk gratis av kollega) Begere og poser til aa oppbevare morsmelk i To smokker kluter Haandkle med hette Babygym Ting vi trenger: Baeresele (Hug-a-Bub ) My Pod vognbag til aa bruke i vognen og ellers neglesaks lammeskinn (skal oenske meg av mamma og pappa) Fluffles toeybleier Seng - vi har kjempelyst paa Stokke Sleepi, men den er saa dyr. Saa vi venter og ser om det dukker opp en brukt en. Gardiner til babyrommet - bestilles paa loerdag Nattlampe Stellebord? Har egentlig ikke plass... Stellematte ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tika Skrevet 4. januar 2007 #28 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Ja føler vel at ting begynner å ordne seg for min del, er bare "kose" shopping igjen Stelle: Stellekomode m/ badekar og stellematte Bleier Zinksalve Mild baby shampo Baby såpe Baby olje Bleiebøtte bleiebøtte poser håndklær Gulpekluter Frotekluter Smekker Neglesaks Rensemiddel til navel Våt servietter tørservietter Termometer Hette til termometer Paracet for spedbarn 0-4mnd Klær: 8 bodyer 2 lang ermet trøyer 3 kjole 2 brillebukse 3 luer 2 baby helseteppe 1 flieec kjøredress/vindtett 5 pysjamas 5 par sokker 5 stømpebukse 1 sett velur jakke/bukse 2 sett ulltøy 1 par votter Sove: Sprinkelseng Madrass Overmadrass Kantetrekk Tisselaken (for vogn og seng) Dyne Pute (til senere) 2 sengesett 4 laken Vogndyne 2 trekk til vogndyne 2 laken vogn Annet: Barnevogn Brio Duo 2006 modell Bilsete Akta Graco autobaby 2 med base 3 Smokk 1 Flaske 1 dr brown flaske med luft garanti. Brystpumpe manuell dr brown Utstyr/frysepose Mme Babygym vippestol Til meg 2 Ammebh 1 salve til sårebryster Bukse Kosebukse Joggebukse Pysjpukse krem tannbørste Tannpasta Deo Såpe Bind Digitalkamera Undertøy 3 topper Mangler: 1 Flasker 2 Tåteflaskesmukker stl 2 natt lampe Uro til vogn/seng Mangler sikkert noe: men god tid igjen og butikkene stenger jo ikke etter at jeg har født, men jeg ser jo selv at jeg har blitt litt av en redebygger hehe! Endret 1. februar 2007 av Tika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 8. januar 2007 #29 Del Skrevet 8. januar 2007 Her begynner vi og bli ferdig og. Takk og pris. Klær i minste str er kjøpt inn fullt av. Litt i større str. Vogn er bestilt med vognpose til. Stelleveske er bestilt. Bilsete er i hus Babykurv har vi Brystpumpe Dyne, sengetøy, tepper Stellematte Vippestol babygym Bleiebøtte Gulpekluter tørr servietter Noen bleier Det vi mangler er vel babycall og litt stellegreier. Ellers blir det en del mer ting etter babyen har kommet, men det haster det ikke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iben Skrevet 12. januar 2007 #30 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Vi har kjøpt litt klær, mest i str 56 og litt i 62. Pga tøffe måneder og en del uvisshet omkring graviditeten handlet jeg ingenting før jul - men alt ser bra ut nå og det er så gøy å endelig kunne handle inn litt! Har lyst å gå berserk i butikkene merker jeg Har en liste over diverse som skal kjøpes nå de nærmeste ukene, blant annet stelleutstyr, seng, dyner og sengetøy. Mamma har kjøpt lammeskinn fra Nøstebarn til oss, og i dag bestilte vi vogn samt tilhørende bilsete! Endret 12. januar 2007 av Iben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 12. januar 2007 #31 Del Skrevet 12. januar 2007 Vi skal på shopping i morgon, og reknar med å få det meste i boks då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 15. januar 2007 #32 Del Skrevet 15. januar 2007 Nå har vi fått det meste i hus! Mangler bare stelleveske, litt stellesaker og kanskje litt klær i minste størrelse (men det kan jo være koselig å shoppe etter fødsel, når vi vet om det blir gutt eller jente.) Alt i alt klarer vi oss fint om knøttet bestemmer seg for å komme nå, men håper selvfølgelig h*n venter noen uker til. Utstyrslisten min kan du se her (og i signaturen min). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 16. januar 2007 #33 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg skal hente bilstol i dag, så nå begynner vi med de litt større innkjøpene. Har handlet/bestilt såpass mye klær nå at jeg må ta en pause og få oversikten over hva vi faktisk har. Vogn skal bestilles fra Nederland når uke 30 er passert. Stelleveske har jeg kjøpt, men vurderer å selge den igjen. Stellebord må vi ha, her er vi litt uenige om hva som er best på vårt trange bad (jeg vil ha vegghengt, men mannen mener det ikke er sikkert nok). Pengene flyr ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 16. januar 2007 #34 Del Skrevet 16. januar 2007 No har vi det viktigaste i hus, skal berre smådille-handle litt fram til fødselen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 18. januar 2007 #35 Del Skrevet 18. januar 2007 Nå er vi FERDIG!! ...eller,- alt er utenfor vår makt, hvertfall! Vogna vi har bestilt er i tollen i Oslo, og hjemmesydd stellevske holder mamman min på med Vogna komer nok hvertfall iløpet av ei uke, og stelleveska tar mamma og pappa med når de kommer på besøk rett etter at Burpelita er født! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 24. januar 2007 #36 Del Skrevet 24. januar 2007 Nå er vogna i hus!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 24. januar 2007 #37 Del Skrevet 24. januar 2007 Straks ferdig vi også faktisk - i alle fall med innkjøp. Har så smått begynt å ordne og vaske litt og slikt også, gledar meg til å ordne i stand vogga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå