Gå til innhold

Utstyr

Gjest ¤Ronja¤

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤

Vi har fått skaffa oss ein heil del av det vi har funne at at vi treng, men manglar sjølvsagt ein del småplukk enno. Korleis ligg de an mtp. babyutstyr?

Kor mykje barneklede har de tenkt å kjøpe inn i dei ulike størrelsane?

De finn link til utstyrslista vår i sigaturen min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kjøpt inn noe ennå.. :sjenert: Har litt etter de to eldste (sprinkelseng og barnestol), men mesteparten er solgt.

Jeg kommer ikke til å handle inn så veldig mye klær, regner med å få endel. Men siden vi nå vet at det blir en jente denne gangen og vi har to gutter fra før så er det en viss fare for at jeg kommer til å gå amok på januarsalget. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drøyer det meste til januarsalg, men har bestemt oss for hvilken vogn og bilstol vi skal kjøpe, samt funnet ut at vi ikke trenger stellebord.

Og så har pappa laget vogge og mamma laget vognpose. Så får vi masse klær av mamma og pappa i julen. Alt dette er fra da vi barna var små, så det er arv både vogge, vognpose og klær altså.

Ellers har vi kjøpt 5 bodyer i 2 ulike størrelser, en pysjamas, ei sparkebukse og ett par sokker.

Så har jeg bestemt oss for en del sånne småting vi skal ha, som f.eks. hvilket merke stelleprodukter vi skal bruke (Babyline og Coop).

Og så har jeg jo strikket et babyteppe og holder på med enda ett. Og svigermor strikker en liten jakke. :)

Jøss...har mer på plass enn jeg trodde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt litt klær jeg, og det er det :ler:

Tar alt etter jul vi. Er veldig lite vi skal kjøpe selv så trenger ikke tenke på å spre utgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Vi behøver ikke kjøpe så mye. Vi har alt etter Emma, men vi mangler selvfølgelig noe klær i blått. Det meste er rosa, men noe er også nøytalt. Håper vi får litt klær. Blir vel så vi kjøper inn en del neste år (SALG!!) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt vogn, vinterpose og stellebag. I tillegg har vi kjøpt badebalje, saueskinn og bleiebøtte. Alt til veldig fine priser i Sverige. Vi skal overta en vippestol og sannsynligvis bilstol fra svigerinnen min. Svigerfar er i full gang med å lage seng. Vi har ikke kjøpt noen klær ennå (bortsett fra en Evertonbody, den er ikke kjøpt av meg :ler: ). Vi kommer til å overta en del klær etter min lille niese. Ellers så vet jeg at svigermor strikker for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trenger vi alt og har ingen som vi arver av eller som sponser oss.

Så vi har kjøpt bilstol, babykurv, vippestol og litt klær.

Vogn skal vi kjøpe i januar, ellers kommer vi til og kjøpe litt og litt framover.

Jeg elsker og shoppe, og etter vi fikk vite at det er en gutt i magen har det blitt litt klær og mer blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fått sprinkelseng og vogn i hus. Har ingen å arve etter så vi trenger alt, men tror ikke det blir så mye mer shopping før over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henger visst litt etter... Det eneste vi har kjøpt er en uro som jeg vil ha over barnesenga. Ellers har vi fått en del klær, og vet at det kommer litt mer om ikke så lenge, så det er i hus. Andre ting tenkte vi å ønske oss til jul, så vi har skrevet detaljert ønskeliste. Det vi ikke får til jul kan vi heller kjøpe på januarsalget. (Hører med til historien at vi skal flytte 1.januar da, ellers hadde vi nok kjøpt mye mer allerede).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn er i boks (henter den neste uke! :hoppe: Vi faar svoger og svigerinnes gamle).

Vippestol er kjoept inn (paa E-Bay, ubrukt men til en broekdel av ny pris!)

Uro kjoepte vi i en liten butikk i Lake District i sommer - en nydelig, haandlaget en med bier og skyer i tre.

Bilstol foelger med vognen

En del klaer er kjoept inn

Faar sannsynligvis min gamle kurvseng dersom foreldrene mine har tid til aa komme over med den (de bor i Norge, vi i Skottland).

Resten kjoeper vi inn etter jul. Gleder meg stort til Ikea! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Siden jeg venter nr 2 er kjøpehungeren veldig lav. Må vel bruke det meste etter lillemor. Det er vel heller hun som trenger ny vognpose og ny seng etterhvert når babyen kommer å invaderer livet hennes. Hun blir 2 en mnd før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel den tregeste av alle her jeg :sjenert: Driver og pusser opp et skap + noen skapdører som skal males. Har kjøpt litt klær. Oppussingen av barnerommet og alt av utstyr tar vi etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
Vogn og bilstol er vel det man MÅ ha. Pluss litt klær, men ikke for mye i de minste størrelsene. Det meste annet er ekstrautstyr, etter min erfaring :sjenert:

Min svigermor sier hver gang jeg sier at det jo ikke er mye man trenger at en skikkelig stelleplass må man ha. Det er veldig tydelig at man "krever" forskjellige ting, for bilstol synes svigers en stund vi kunne vente med til etter fødselen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig tydelig at man "krever" forskjellige ting, for bilstol synes svigers en stund vi kunne vente med til etter fødselen :ler:

Helt klart! Mamma mener at vogn kan vi godt vente med til etter fødselen, for vi kan jo ikke gå ut med babyen de første to ukene likevel. :overrasket: Den kommentaren bare overser jeg glatt... Vi skal kjøpe vogn og bilstol samtidig på samme sted og samme merke. Og jeg tror da vi må ha noe å kjøre babyen hjem i. Vi bor jo en halvtime unna sykehuset. Kan ikke akkurat bære henne hjem... :roll:

Men det er klart at skal man velge ut det viktigste, så er det vel stelleutstyr og klær man trenger først og fremst. Er det ikke sånn at babyer sover, spiser og bæsjer? Sove kan man gjøre mange steder, mat får man forhåpentligvis fra våre utmerkede drive-in-matstasjoner... Da må man bare ha et sted å gjøre av bæsjen... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...