Gå til innhold

Hvordan legge inn musikk på iPod?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny ipod i helgen, og skulle legge inn musikk i går. Trodde jeg bare kunne åpne ipod`en fra pc`n, og legge inn musikk akkurat som på en mp3-spiller. Dette funka dårlig gitt... Må jeg ha et eget program for å legge inn musikk på en ipod spiller? Har sett noe som heter itunes eller noe i den dur. Er det noe man må ha? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaffomann

Det finnes sikkert andre programmer, men i utgangspunktet må du bruke iTunes. Du kan ikke bruke en filbehandler til å føre over musikken.

Så kan jeg med det samme advare deg mot å kjøpe musikk fra iTunes, den får du ikke spilt andre steder enn iTunes og iPod og får problemer hvis du må flytte over musikksamlingen eller reinstallere Windows.

Endret av Kaffomann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fulgte vel med en cd med iTunes da du kjøpte iPod'en?

Så kan jeg slenge meg på med et spørsmål: Er det noen som vet hvordan jeg stokker rekkefølgen på spillelistene mine, så sangene kommer i tilfeldig rekkefølge? Jeg får det til i iTunes, trykker på en knapp nederst, og sangene stokker seg, men på iPod'en spilles de likevel av i den rekkefølgen jeg opprinnelig la dem inn i listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha fått med alt som skal til for å overføre musikk til ipod.

Har du lest bruksanvisningen som fulgte med og sjekket etter CD-er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det fulgte ikke med noen cd, og det står ingenting om hvordal man skal legge inn musikk i det tynnetynne heftet som fulgte med. Men så under på boksen, og der står det :krever mac eller pc, og "blablabla" , iTunes 7.0, ... Kan jeg da laste ned det fra nett, og så bruke det programmet til å legge inn musikken? For det ligger vel gratis på sidene til appel eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...