Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Jeg har aldri hatt sopp, men lurer på om jeg kanskje kan ha fått det nå? Hva er egentlig symptomene?
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Kløe og svie. Canesten kjøpes reseptfritt på apoteket. Bør vel en tur til legen for å sjekke om det helt sikkert er sopp.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 intens kløe og hvir tykk utflod som gjerne skiller seg litt...
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 ikke kløe eller svie, men økt utflod... Føler jeg er "konstant fuktig". Men da er det kanskje ikke sopp da? hva annet kan det da være mon tro... HI
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Utflod kan komme av så mangt, så det er vanskelig å si. Har selv hatt problemer med mye utflod i perioder, men gynekologen min sier at alt er normalt, og at det muligens kan skyldes spiralen jeg har. I.o.m. at det er et fremmedlegeme forsøker kroppen å kvitte seg med det på en måte. Hvis det er farge på utfloden kan det jo være en kjedekatar eller en overførbar sykdom alt ettersom, men da er det vel gjerne sterk lukt også.
prescella Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Kommer vel også helt ant på Hvor i kroppen man har sopp. Sopp i underlivet er ulik soppen under feks negl eller bryst.
prescella Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Kan være lurt å ta seg en tur fastlegen for en GU om det er plagsomt i stedet for at andre skal gi en "diagnose"
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Hevelse rundt skjedeåpningen og i kjønnsleppene er også et symptom. Det var det eneste symptomet jeg hadde. Nå er det ikke farlig å bruke canesten selv om du ikke har sopp, så det går ann å gjøre et forsøk, fungerer det ikke så er det lurt å gå til legen.
monique Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Jeg har fått sopp 3 ganger de siste 2 månedene. Og har ny kjæreste, men det burde ikke være grunnen. Noen som vet hvorfor? Jeg har aldri hatt dette før. Det går som regel over etter 5 dagers tid. Synes bare at det er veldig rart at dette skjer nå. Kan det ha noe med at jeg ikke har vært seksuelt aktiv i 8 måneder?
lagacy Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 Det finnes også noe som heter bakteriell vaginose, det kan minne om sopp. Det man merker er økt utflod med uvanlig farge, ekkel lukt også kan man få litt vondt. Dette er også veldig plagsomt, jeg har hatt både sopp og bakteriell vaginose. Bakteriell vaginose må man få behandlet av lege, man får en kur med tabletter eller salve man skal bruke i en ukes tid. Hvis utfloden din lukter uvant på en negativ måte så bør du oppsøke lege forå ta gu. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå