Gjest *Just-Me* Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Har både voksi pose og saueskinnspose. Vet ikke hvilken jeg blir å bruke til å begynne med.... Men saueskinnsposen bør jo renses..... den er 30 år gammel, men fortsatt like fin, og ulla er myk og god og ser NY ut.... den ble renset for 5-6år siden og brukt til et barn siden da. Trenger jeg egentlig å rense den på nytt nå?? Nok med å lufte den godt ute?
Grooo Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Jeg renset den vi har arvet, den var renset før den ble lagt bort for fem-seks år siden men jeg ville rense den på nytt. Kosta 300 kr.
Chiquita Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 rens posen, og vask yttertrekket til voksiposen. Samt luft inner-delen godt... Vi bruker forresten også en saueskinnspose som er over 30 år gammel - arvet etter Bananmannen..
Gjest *Just-Me* Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 jeg hadde sett for meg å vaske voksiposen og bruke den, og kansje bruke skinnposen senere ved behov, på sparketur osv når babyen er større.... Så defor tenke jeg at jeg ikke skulle haste med å få den renset.... Men så hører jeg mange anbefaler meg å bruke skinnposen til nyfødt baby... og at voksiposen kan være kjekk å bruke fra høsten av og til neste vinter.... Men jeg føler at skinnposen blir for stor og åpen til en baby.... men ull er jo varmt da....
Gjest ost Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Vi skal bruke skinnpose som er fra 70-tallet, og regner med å bruke den fra starten av. Har termin i januar, og det blir nok bra med skinnpose denne første finteren (kaldt her).
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Vi skal arve en skinnpose, av den gamle typen. Men vi har kjøpt en voksi pose også, til bruk neste vinter, og ved soving i barnehage. (Vurderer sterkt å låne den bort til noen venner i vinter.) Voksiposen er jo kjempestor! Skinn er uansett best for de små.
Gjest *Just-Me* Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Hm... får kansje revurdere å starte å bruke voksiposen da, og heller bruke skinnposen nå i vinter... Men føler at det blir så åpent med skinnposen sånn rundt hodet og skuldre til baby liksom.... men samtidig burde det vel være unødvendig med noe ekstra teppe oppå?? Ser det vel bedre selv når jeg legger babyen i vogna. er jo lunt og godt nedi der.... også har jeg jo strikket ullklær babyen skal ha på seg... holder nok sikkert i massevis.....
Arielle Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Vi har også en sånn pose med saueull inni, som er fra jeg var liten. Vi skal bruke den til vinteren, men da antakelig med en dyne oppå når det er som kaldest. Den har ikke skinn utpå, men cordfløyel, så jeg vaska den i maskina...
Gjest *Just-Me* Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Vi har også en sånn pose med saueull inni, som er fra jeg var liten. Vi skal bruke den til vinteren, men da antakelig med en dyne oppå når det er som kaldest. Den har ikke skinn utpå, men cordfløyel, så jeg vaska den i maskina... ← gikk det bra da å vaske den i maskina?? Hadde du den på ullprogram da m milo?? Den jeg har er jo m saueull inni, så skinnet er jo ut, men det er jo sydd et trekk utenpå der i et slags ullstoff tror jeg. men vet ikke om jeg tør å ha den i maskina....
Flugelhorn Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Vi har også en gammel saueskinnspose som er 40-50 år gammel.... Noe mer supert skal jeg lete lenge etter (blir misunnelig på han lille som liger godt og varmt nedi vogna ) Ellers så bruker vi den posen denne vinteren fordi den er mer lun og behagelig (synes jeg... ) enn det voksiposen er. + voksien blir litt for stor nedi bagvogna. Tar voksiposen ibruk når gutten har vokst utav saueskinnposen, voksiposen kan brukes flere år, det kan ikke den andre, så derfor har vi gjort det sånn
Arielle Skrevet 6. november 2006 #11 Skrevet 6. november 2006 gikk det bra da å vaske den i maskina?? Hadde du den på ullprogram da m milo?? Den jeg har er jo m saueull inni, så skinnet er jo ut, men det er jo sydd et trekk utenpå der i et slags ullstoff tror jeg. men vet ikke om jeg tør å ha den i maskina.... ← Vasket den to ganger, en gang på renseprogram og en gang på ullprogram ja tror jeg. Det sto på lappen at den kunne renses eller vaskes i maskin, så da gjorde jeg det. 30 grader tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Ville definitivt fått den på rens, i og med at den er 30 år gammel. Med tanke på krybbedød, sier de jo at madrasser skal bare brukes til ett barn osv. Det må vel gjelde poser også gjerne?
Susan Sto Helit Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 Ville definitivt fått den på rens, i og med at den er 30 år gammel. Med tanke på krybbedød, sier de jo at madrasser skal bare brukes til ett barn osv. Det må vel gjelde poser også gjerne? ← Det er STOOOR forskjell på skinn og madrasser! Skinn er faktisk fra naturens side selvrensende. (Men vi renser da skinnposen vår alikevel... ) Madrasser er sjelden laget av noe helt naturlig, og det er faktisk gamle skumgummimadrasser man ikke skal bruke om igjen på flere barn. (På grunn av at de produserer en eller annen gass dersom de har vært utsatt for tiss el.l.) Selv om de fleste av oss liker å være trygge, og kjøpe ny madrass.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå