Gå til innhold

Gifte seg i blå kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gifte seg i blå kjole?

Jeg har nemlig en kongeblå gallakjole i speilfløyel i skapet fra før. Jeg kunne godt tenke meg en tradisjonell brudekjole men det er dyrt. Det jeg da tenkte på var om jeg kunne resirkulere gallakjolen min. Tenkte på å ta den med til skredder får å høre om eventuelle endringer som kan gjøre den litt mer brudete.

Hadde du reagert på en "blå" brud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å svare med standard settningen: "Du kan gjøre akkurat det dere vil!" Det eneste dere gjøre er å fylle ut de riktige papirene forran de riktige folkene.

For å komme med et litt mer hjelpsomt svar: Det er klart du kan gifte deg i gallekjolen. Jeg har sett bruder i både grønne, røde og sorte kjoler før. Skal du gifte deg i rådhus/borgelig kommer nok ingen til reagere noe særlig på det heller. Skal dere gifte dere i kirke er det mulig at folk forventer et mer tradisjonelt bryllup, og dermed reagerer mer. Men å reagere er jo ikke det samme som å synes stygt om noe. Jeg tror ingen kommer til å si noe som helst negativt om kjolevalget ditt, bortsett fra muligens en erkekonservativ grandtante som du bare ber ut av plikt alikvell. Hvis du føler deg pen og vell i kjolen, så kommer du til å se bra ut i den.

Nå vet jeg ikke akkurat hvordan kjolen ser ut, men det første som slår meg for å gjøre den mer "brudete" er å prøve få laget et slep til den. En flink sømerske vil nok klare å finne ut om det er mulig med kjole din. En annen ting kan være å ha et slør i akkurat samme farge som kjolen. Eller bånd i håret i samme farge, som henge langt nedover ryggen. Tenk på hva som får deg til å tenke "brud". Er det sløret, slepet eller det store skjørtet? Eller kanksje noe helt annet? En brudebukett i hånden hjelpe betraktelig. Og det kommer uansett til å bli en brudekjole, nettop fordi du, bruden, har valgt å ha den på deg på den store dagen deres.

Skrevet

Og jeg sier meg helt enig i Kara W. Et meget godt og dekkende svar.

Gjør det du er komfortabel med og har lyst til!

Skrevet

Signerer det Kara W har skrevet. Og bare for å nevne det, en av de nydeligste brudene jeg har sett hadde flaskegrønn fløyelskjole og markblomster i håret. Hun giftet seg forøvrig i kirken.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Mamma gifta seg i rosa kjole. Tror det er ganske vanlig å gifte seg i "vanlige" kjoler når det er borgerlig bryllup ihvertfall.

Skrevet

Jeg skal ikke ha en typisk brudekjole. Hold faktisk på å velge en lys dueblå kjole fra Linnea Raffellli selv. Må bare slutte meg til d resten har skrevet. Med d rette tilbehøret, så kan det bli kjempefint. Men jeg ville nok ha sydd den litt om, slik at den blir litt annerledes enn da du brukte den som "ballkjole". Synes det er tøft at ikke alle velger en mainstream kjole!! Da har man jo på en måte sett d før...

Gjest Vårbrud07
Skrevet

Signerer de andre her, gjør det du føler er riktig, alt er lov!

Jeg skal gifte meg i blå selskapskjole (turkis), fant ut at jeg følte meg mest vel i det :)

Skrevet

På "Hjelp, vi gifter oss" har de hatt både knallrosa kjole, og hvit badedrakt.

Så jeg tror det meste går an :P

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Det er selvfølgelig annerledes, men det synes jeg bare er fint.

Gjest gjesten
Skrevet

*rekker opp hånden* Jeg giftet meg i en kongeblå selskapskjole (så langt unna standard krembrudekjole man kan komme), men vi tok det hele på tinghuset.

Gjør som du vil. Men om dere kjører "hele pakka" i tradisjonell forstand med kirke, middag og taler etc må du nok forvente at du kan få høre ting både i forkant og i etterkant "om den blå kjolen" .For det er mange som mener mye om hvordan tingene skal være selv om det ikke er de som skal gifte seg ;)

Skrevet

I siste Cosmo Bridal var den en repotasje fra en bryllup der bruden hadde en utrolig fin bla kjole. Den var ganske lik en "standar" brudekjole bortsett fra farge, det var kjempe stilig!!

Gjor akkurat som du har lyst til :)

Kan jo gjenspeile kjolen i blomstene osv slik det var i bladet.

Link med bilde av bryllupet her:

http://cosmo.ninemsn.com.au/article.aspx?id=122109

Skrevet

Dere er heldige so får gifte dere. Hvorfor vrake den fin, flotte,brudekjolen.

Gjest Ikke ta hensyn til andre
Skrevet

Pr def er det vel ytterst få som kan stå hvitbrud - uskyld og jomfrudom, så ser ikke noe problem med en hvilken som helst farge jeg.

Synes egentlig at bryllup er noe stort tull. Vi skal gifte oss og planlegger bryllup, det består hovedsaklig av hvordan kan vi spare nok penger og hvordan skal vi gjøre ditt og datt så ingen blir såret....

Det å gifte seg er også noe veldig persoling for meg, det handler om våres følelser for hverandre. Så jeg ville helst ha gjort det et sted bare oss og vitner, eller kun de som betyr mye for oss.

Det er deres dag og deres penger gjør det som er rett for dere (ikke av vi tør det da :sjenert:)

Vel denne kom litt på siden av tråden, men jeg skulle ønske at du ikke følte at det var feil og tenker på hva andre mener.

Skrevet
Dere er heldige so får gifte dere. Hvorfor vrake den fin, flotte,brudekjolen.

Hva i alle dager er det du prøver å si???

Skrevet

en av kjolene jeg har falt for på min prøverunde finnes det ikke bilde av på nett i hvitt. Den finnes i rødt (og en del med rød overdel og hvitt skjørt med rødt broderi på) og det er altså en brudekjole. (jeg prøvde den i helhvitt da altså)

Synes du kan gifte deg i den fargen du vil jeg. I kriken er det mer "forventet" hvitt, borgerlig er alle farger mer vanlig (og blått er lekkert, og jeg har sett flere blå bruder, men da altså ikke i kirka)

Men om det er det du har lyst til, hvorfor ikke? Det er selvsagt lov!

Skrevet

Gift deg i den blå kjolen du. Den høres kjempefin ut!!!

Med blomster som matcher og sine smykker og sko kommer du til å bli en vakker brud kjære deg.

Selv valgte jeg hvitt, men det er hver sin smak og stil. Og det er jo mye mer spennede når man gjør litt forskjellig er det ikke?

Skrevet
Mamma giftet seg i blå kjole (på 70-tallet) :)

Min mamma også. :)

Skrevet

Synes uansett alle hvite bruder blir litt for like jeg :sjenert:

Skrevet

Synes godt du kan ha blå kjole, selv om det er i kirken. Har selv sett både hvit/sort, rød, turkis, grønn og rosa brud, så bare bruk den fine kjolen din du.

Min prinsessekjole var grå, forresten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...