Lurvina Skrevet 7. november 2006 #41 Skrevet 7. november 2006 Hjelper ikke, det blir feil i mine ører (Jada, jeg er vanskelig )
Dru Skrevet 7. november 2006 #42 Skrevet 7. november 2006 Hver gang når, den gang da. Ergo kan man faktisk si "når jeg var liten pleide vi å (fyll inn det som passer)". ← Nah, jeg leser det som "hver gang jeg var liten pleide vi å <fyll inn>". Da skriver man vel heller "når vi gjorde den og den tingen var jeg liten" Poenget var altså at man bare kan være liten én gang, men man kan gjøre bøllete ting flere ganger.
Gjest Sille Skrevet 7. november 2006 #43 Skrevet 7. november 2006 Jeg synes det er vanvittig slitsomt med folk som skriver på dialekt. Og posetivt
My Skrevet 8. november 2006 #44 Skrevet 8. november 2006 Når folk sier (eller skriver) "irnsjniativ" eller "isjinativ"
Gjest Lektor Tørrdal Skrevet 9. november 2006 #45 Skrevet 9. november 2006 jeg synes det er forferdelig trist at folk skal bruke så utrolig mye energi på å irritere seg over ting som egentlig ikke burde sjenere den som dypest sett er interessert i hva andre mener og tenker og føler behov for å formidle uten å føle at de er nødt til å sitte med ordboka foran seg eller sørge for å ta oppigjen norsken fra ungdomsskolen slik at de i det minste kan holde rettskirvningen på et nivå som for eksempelvis tilsvarer en brukbar femmer (5 for dem som irriterer seg over at andre bruker bokstavtall i stedet for tall-tall (?)) men npr det er sagt så er en av de morsomste bøkene i verden den av Gabriel Garcia Marques hvor han innleder hvert kapittel med stor bokstav og ikke presenterer noen punktum før det er over. Jeg. Tror. At. Folk. Som. Irriterer. Seg. Grenseløst. Over. aNDRES. sKRIVEMÅTER. EGENTLIG. gjør det fordi de har lesevansker og derfor føler seg mye bedre når de kan ta det ut over dem som sliter med skrivevansker. Det er nok av oss som sliter med rettskrivinga, og klagene fra språklige petimetere som dere er egentlig bare en faktor som hindrer folk som har problemer med å uttrykke seg skriftlig i å delta i et offentlig ordskifte som det som finner sted her på KG. Det KAN tenkes at man kan ha viktige og interessante erfaringer selv om man ikke har en strålende språkføring. OK? Det var egentlig ikke meningen å hetse folk som faktisk sliter med lesevansker, det var språkpolitiet jeg hadde i tankene. Skam dere.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 9. november 2006 #46 Skrevet 9. november 2006 Ikke skrivefeil per se, men innlegg uten avsnitt er fryktelig slitsomt å lese. Også synes jeg det er veldig artig å lese om sykkelskjeder o.l.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 9. november 2006 #48 Skrevet 9. november 2006 butikkskjede! ← Er det slike man får på Kondomeriet?
Arkana Skrevet 9. november 2006 #49 Skrevet 9. november 2006 En irriterende feil som går igjen her på forumet er forskjellen på et/ett, tydeligvis veldig mange som har problemer med det.
ashera Skrevet 14. november 2006 #50 Skrevet 14. november 2006 Orddelingsfeil. Som når læreren til guttungen sender med hjem et ark med NORSK LEKSE...
Gjest Valiant Thor Skrevet 14. november 2006 #51 Skrevet 14. november 2006 mine skrivefeil iriterer meg,...Og det iriterer meg at jeg skriver iriterer feil
TNode Skrevet 15. november 2006 #52 Skrevet 15. november 2006 har ikke noen spesielle ord eller uttrykk som irriterer meg men folk som skriver lange setninger uten stor bokstav eller komma eller punktum og alle setningene går i hverandre uten stopp eller paragrafer er vannvittig irriterende det er faktisk så ille at jeg som regel ikke gidder å lese innlegget selv om det kanskje kan virke interessant
Gjest Borghild Skrevet 18. november 2006 #53 Skrevet 18. november 2006 Folk som skriver på dialekt er irriterende, spesielt den heslige Stavangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrdialekten. Pføy!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #54 Skrevet 19. november 2006 Når folk bruker "hvem" istedet for "hvilken". "Hvem bil liker du best"? Grøss og gru. ← I stedet for.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #55 Skrevet 19. november 2006 jeg synes det er forferdelig trist at folk skal bruke så utrolig mye energi på å irritere seg over ting som egentlig ikke burde sjenere den som dypest sett er interessert i hva andre mener og tenker og føler behov for å formidle uten å føle at de er nødt til å sitte med ordboka foran seg eller sørge for å ta oppigjen norsken fra ungdomsskolen slik at de i det minste kan holde rettskirvningen på et nivå som for eksempelvis tilsvarer en brukbar femmer (5 for dem som irriterer seg over at andre bruker bokstavtall i stedet for tall-tall (?)) men npr det er sagt så er en av de morsomste bøkene i verden den av Gabriel Garcia Marques hvor han innleder hvert kapittel med stor bokstav og ikke presenterer noen punktum før det er over. Jeg. Tror. At. Folk. Som. Irriterer. Seg. Grenseløst. Over. aNDRES. sKRIVEMÅTER. EGENTLIG. gjør det fordi de har lesevansker og derfor føler seg mye bedre når de kan ta det ut over dem som sliter med skrivevansker. Det er nok av oss som sliter med rettskrivinga, og klagene fra språklige petimetere som dere er egentlig bare en faktor som hindrer folk som har problemer med å uttrykke seg skriftlig i å delta i et offentlig ordskifte som det som finner sted her på KG. Det KAN tenkes at man kan ha viktige og interessante erfaringer selv om man ikke har en strålende språkføring. OK? Det var egentlig ikke meningen å hetse folk som faktisk sliter med lesevansker, det var språkpolitiet jeg hadde i tankene. Skam dere. ← Jepp, enig. Ser selv skrivefeil hele tiden, men de irriterer meg ikke. Jeg er faktisk ganske overbærende i forhold til enkelte andre. Tåpelig å bli irritert over skrivefeil og orddelingsfeil, var slikt jeg irriterte meg over da jeg var 14. Skrivefeil på internett-sider er en annen sak. Virker ikke så troverdig akkurat.
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #56 Skrevet 19. november 2006 Orddeling er veldig irriterende. Det samme er innlegg skrevet på dialekt og når det blir skrevet ting som "hvem bil er best". Jeg er klar over at det finnes mange med lese- og skrivevansker som ikke kan noe for at de skriver feil, men det gjør vondt i øynene når jeg ser denne typen skrivefeil.
ToveM Skrevet 22. november 2006 #57 Skrevet 22. november 2006 Folk som skriver på dialekt er irriterende, spesielt den heslige Stavangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrdialekten. Pføy! ← Helt enig, dialekt og sms språk hører ikke hjemme som skriftspråk, ellers bryr jeg meg katten om skrivefeil/tastefeil (har en del av de selv). Det er og noen som konsekvent bruker å istedet for og, men for alt jeg vet er det blitt lovlig...men må nok innrømme at jeg sikkert bytter de om selv av og til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå