Gå til innhold

sliten av ingenting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da var jeg der , som så mange før meg. Den berømte "veggen" slo meg rett ut.

jeg går på skole (attføring for ryggproblemer) , har to barn , hus og kjæreste. Så jeg skjønner jo ikke hva det er jeg er blitt så sliten av.

Det endte med panikk-angst forrige uke og en tur til legen. Som bekreftet det jeg trodde , nemlig at jeg er helt frisk bare litt sliten.

så nå har jeg ligget en uke rett ut på sofaen ikke gjort noe med noenting.Så ungene har vært hos faren noen ekstra dager.

Det som bekymrer meg er jo hva skjer med skolen ?? Har snakket med de , og de sa bare bli hjemme.... Men det går jo fort mot eksamen ...

Jeg skulle jo være hjemme å slappe av og tenke bare på meg selv , men tankene svirrer jo til skolearbeid som burde vært gjort.

Klikker snart her jeg. Noen tips å komme med ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta det rolig og tenke på deg selv. Hvil ut og spis sunt. Prøv å få litt dagslys og gå deg en tur daglig. IKKE tenk på alt du skulle gjort. Det sliter deg bare ut og gjør det hele vondt verre.

Alle kan møte veggen. Senk kravene og stell pent med deg selv. Ta tilskudd av vitaminer og prøv depridix som du får kjøpt på helsekost.

Det er slitsomt å ha det som du har det nå, men ta det rolig par uker. Så prøver du å komme deg på skolen igjen. Du kan f.eks. ringe skolen og høre hva du evt. skal lese nå, men er du så sliten at du ikke orker, så kan du heller ta det igjen senere eller få litt lavere karakter. Helsen din er viktigere enn gode resultater på skolen.

Skrevet (endret)

Hva med å ta kontakt med legen din? Da kan du få en sykemelding ovenfor Aetat. Dermed så kjøper du deg litt fri. Greit nok at studiene blir litt forlenget. Det er jo en grunn til at mennesker er på attføring.

Er på attføring selv og har nå møtt veggen. Blandt annet pga sorg og frustrasjon over å få nok et tilbakefall på sykdommen. Alt jeg ønsker er å bli bra slik at jeg kan gå ut i jobb igjen. Stadig må jeg utsette det og det sliter veldig på. Blandt annet på mitt selvbilde.

Sender deg en :klem: jeg. Livet er ikke like enkelt bestandig.

Endret av Persille
Skrevet

Ta det med ro.. Har ingen erfaring med angst og slike problemer, men skole har vel de fleste gått på.

Ta kontakt så du kan få oversikt over hva du må lære før eksamen. Prøv å få det til i ro og mak hjemme. Tenk at du kan faktisk ikke gjøre mer enn ditt beste. Det er godt nok!

Kanskje du kan kontakte noen du går på skole sammen med og få noen lesetips og notater fra timene? Ingen vil syns det er merkelig om du er hjemme en periode og ikke fårtil så mye som ellers.

Håper det går bra med deg. Ikke stress med skolen, så ordner nok akkurat det seg skal du se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...