Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #61 Skrevet 6. november 2006 Jeg mener Saddam er vel innerst inne ganske snill. ← Ja, det tror jeg også. Han er jo en god kristen, leser Koranen, ber til gud(ene) i tempelet, er snill mot sine koner når han vil, og han har vel en omtrentlig oversikt over hvor mange barn han har. Det spiller ingen rolle at han drepte så mange mennesker, de er jo døde likevel. Han er nok snill innerst inne, og mente det nok bare godt.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #62 Skrevet 6. november 2006 Hvis det er en diktator som Bush misliker, så er det galt. Bare spør Ferskvannsblekksprut
talin Skrevet 6. november 2006 #63 Skrevet 6. november 2006 (endret) Nå vet jeg fint lite om Iraks praksis på dødsstraffronten, men det ville overraske meg om Saddam er den eneste irakeren som har vært dømt til døden i de siste. Likevel er det altså dommen hans vi protesterer på. Irak hengte 13 opprører i Mars 2006. Linky Endret 6. november 2006 av talin
Gjest Sille Skrevet 6. november 2006 #64 Skrevet 6. november 2006 Jeg er 100% motstander av dødsstraff. Uansett hvem det er eller hva de har gjort. ←
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #65 Skrevet 6. november 2006 Nå vet jeg fint lite om Iraks praksis på dødsstraffronten, men det ville overraske meg om Saddam er den eneste irakeren som har vært dømt til døden i de siste. Likevel er det altså dommen hans vi protesterer på. Hvorfor betale menneskeliv og penger for å torturere en gammel mann som gjør mer skade som levende enn som død?Det stemmer vel ikke helt. www.usaid.gov/iraq/pdf/iraq_mass_graves.pdf
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #66 Skrevet 6. november 2006 Jeg regner med dere som er så sterkt imot dødsstraff også er vegeterianere? Noe annet ville jo vært hyklerisk. Seriøst, tenk hvor mange dyr som blir drept hver dag, også sitter dere her og bekymrer dere for Saddam Hussein?
Gjest Miloine Skrevet 6. november 2006 #67 Skrevet 6. november 2006 (endret) Dødsstraff mot Saddam er en altfor mild dom! Derfor er jeg mot denne dommen! (er faktisk IKKE tilhenger av dødsstraff generelt) Han hadde blitt mere straffet dersom han satt i fengsel til han evt. døde en naturlig død etter mange års soning. Ja, det tror jeg også. Han er jo en god kristen, leser Koranen, ber til gud(ene) i tempelet, er snill mot sine koner når han vil, og han har vel en omtrentlig oversikt over hvor mange barn han har. Det spiller ingen rolle at han drepte så mange mennesker, de er jo døde likevel. Han er nok snill innerst inne, og mente det nok bare godt. ← Endret 6. november 2006 av Miloine
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 7. november 2006 #68 Skrevet 7. november 2006 Hvis det er en diktator som Bush misliker, så er det galt. Bare spør Ferskvannsblekksprut ← Dette har ingenting med bush å gjøre, jeg nevnte han kun fordi det er smålig å sitte og godte seg over en annen persons død - slik mange av dere her også gjør! Dere gjør meg kvalm, spesielt kommentarer som dette Kan ikke jeg mene hva jeg vil uten at bush skal ha en innflytelse på det? Hans mening om saken var bare en "bonus" for å gjøre meg enda mer forbanna. Bruk andre debatanter som eksempler slik som dette, og folk sitter bare og fniser av deg, gjest.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #70 Skrevet 7. november 2006 Dette har ingenting med bush å gjøre, jeg nevnte han kun fordi det er smålig å sitte og godte seg over en annen persons død - slik mange av dere her også gjør! Dere gjør meg kvalm, spesielt kommentarer som dette Syntes du det var synd at Hitler skjøt seg selv? Jeg følte glede da jeg hørte at terroristlederen i Irak ble drept av amerikanske styrker tidligere i år. Er jeg ond?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 7. november 2006 #71 Skrevet 7. november 2006 Nei, du er ikke ond, ikke så vidt jeg vet. Jeg kjenner deg da ikke. Hva er dette her for noe?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #72 Skrevet 7. november 2006 Jeg synes det er helt greit. En så ond mann fortjener ikke et liv i fangsel en gang.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #73 Skrevet 7. november 2006 Jeg synes det er helt greit. En så ond mann fortjener ikke et liv i fangsel en gang. ← Det ville vært værre for han dersom han satt i fengsel på livstid. Når han er død, merker han ingen lidelse.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #74 Skrevet 8. november 2006 Nei, du er ikke ond, ikke så vidt jeg vet. Jeg kjenner deg da ikke. Hva er dette her for noe? ← Jeg mente det da ikke bokstavelig. Syntes du det var synd at Hitler skjøt seg selv, eller at terrorlederen i Irak ble drept?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #75 Skrevet 8. november 2006 Det ville vært værre for han dersom han satt i fengsel på livstid. Når han er død, merker han ingen lidelse. ← Men tenk på alle de pengene de slipper å bruke på hans eventuelle livsvarige fengselsopphold. Nå blir de kvitt han, og kan bruke pengene på noe annet.
Gjest Bodillen Skrevet 8. november 2006 #76 Skrevet 8. november 2006 Dødsstraff er primitivt og forkastelig. Mange mener sikkert at verden blir et bedre sted uten folk som Saddam, men verden blir da for svarte svingene heller ikke noe bedre sted med drap begått i regi av myndighetene??
talin Skrevet 8. november 2006 #77 Skrevet 8. november 2006 Dødsstraff er primitivt og forkastelig. Mange mener sikkert at verden blir et bedre sted uten folk som Saddam, men verden blir da for svarte svingene heller ikke noe bedre sted med drap begått i regi av myndighetene?? Så hva synest du om det statlige voldsmonopolet da?
Gjest Bodillen Skrevet 8. november 2006 #78 Skrevet 8. november 2006 Så hva synest du om det statlige voldsmonopolet da? ← Jeg har ingenting til overs for monopol på noe som helst, jeg...
talin Skrevet 8. november 2006 #79 Skrevet 8. november 2006 Jeg har ingenting til overs for monopol på noe som helst, jeg... Så du liker ikke det stabile samfunnet som jeg og du lever i?
Gjest Bodillen Skrevet 8. november 2006 #80 Skrevet 8. november 2006 Så du liker ikke det stabile samfunnet som jeg og du lever i? ← Jeg er ganske sikker på at man kan leve i et stabilt samfunn uten monopol... Det finnes relativt mange eksempler på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå