Christiane Skrevet 5. november 2006 #21 Skrevet 5. november 2006 Jeg er for dødsstraff som lovens strengeste straff, og støtter selvsagt bruken av den i dette tilfellet.
TheHairyToothfairy Skrevet 5. november 2006 #22 Skrevet 5. november 2006 I prinsippet er jeg imot dødsstraff, men samtidig så er det utrolig viktig å vise at selv ikke statsledere slipper unna. Slik denne mannen har herjet med folk så synes jeg at straffen er passende. Det sender en viss effekt til andre diktaturiske nasjonsledere som slakter sitt eget folk over en lav sko. Det blir uansett litt vanskelig for oss fredelskende nordmenn i VG-land å skjønne helt hva dette betyr og hvorfor dette skjer. Vi kan synes at ting er grusomt og forferdelig, men fact is at vi aner ikke hva det vil si å bli frarøvet for hver eneste lille greie vi kaller livskvalitet. Valget av henging er rett og slett fordi det er den mest fornedrigende av alle dødsmetoder. Når nakken knekker, så slipper alle muskler og avføring vil komme. Brød og sirkus til folket.
Gjest Tanita Skrevet 5. november 2006 #23 Skrevet 5. november 2006 Valget av henging er rett og slett fordi det er den mest fornedrigende av alle dødsmetoder. Når nakken knekker, så slipper alle muskler og avføring vil komme. Brød og sirkus til folket. ← Jeg trodde alle muskler slapp uansett hvilken måte man dør på?
Gjest Alf Kaida Skrevet 5. november 2006 #24 Skrevet 5. november 2006 Dette er uansett ett av de tilfellene der det er vanskeligst å forklare hvorfor jeg er prinsipielt imot dødsstraff. En del av meg sier "kill the sucker" mens den andre delen sier at "OK, men da er du ikke stort bedre enn ham." Forhåpentligvis seirer fornuften over følelsene.
Gjest gjesta Skrevet 5. november 2006 #25 Skrevet 5. november 2006 Jeg er egentlig i mot dødsstraff... derfor synes jeg det er vanskelig å forklare hvorfor jeg mener det kanskje er det beste i slike saker som dette. Hvis det fører til at et helt land og et helt folk kan komme seg videre, hvis det kan være med på å lege en del sår, så er det kanskje det beste. Det ble gjort i Norge etter 2. verdenskrig, og jeg tror at det vanskelig for meg som aldri har vært i nærheten av en lignende situasjon å forstå hvordan det er. Så ja, akkurat i slike helt spesielle tilfeller er jeg kanskje for dødsstraff.
Murron Skrevet 5. november 2006 #26 Skrevet 5. november 2006 Jeg er for dødsstraff. Hva med all dritten han har gjort? hvor mange familier og liv har ikke den mannen ødelagt? Vold avler vold? ja, men vi snakker tross alt om selveste saddam hussein her.. Men egentlig hadde en passendes straff vært at han ble satt bort i en krok for å råtne..
Gjest Kaffomann Skrevet 5. november 2006 #27 Skrevet 5. november 2006 Dette er uansett ett av de tilfellene der det er vanskeligst å forklare hvorfor jeg er prinsipielt imot dødsstraff. En del av meg sier "kill the sucker" mens den andre delen sier at "OK, men da er du ikke stort bedre enn ham." Forhåpentligvis seirer fornuften over følelsene. ← Selv er jeg prinsipielt imot, men mer på grunn av at rettsystemet kan feile. Man er jo forsåvidt ikke noe bedre enn kidnapperen til Natascha Kampusch (beklager at navn sikkert ble skrevet feil) om man hadde vært for fengselsstraff mot folk som holder andre i fangenskap.
Gjest Emeldina Skrevet 5. november 2006 #28 Skrevet 5. november 2006 Jeg er i mot dødsstraff uansett. Hvilken rett har vi mennesker til å bestemme hvem som skal dø og hvem som skal få leve? Enkelte mener at hans død vil føre til mindre problemer i Irak, og at det vil bli større sjanse for fred. Det tror ikke jeg. Hans død vil sette enda flere griller i hodene til hans tilhengere. Jeg så forresten domsavsigelsen på CNN tidligere i dag, og hans oppførsel var latterlig. Han måtte jo til og med reises opp med makt fordi han nektet å stå da dommeren skulle lese opp dommen.
Infinity Skrevet 5. november 2006 #29 Skrevet 5. november 2006 (endret) Jeg er imot dødsstraff. Endret 5. november 2006 av *Frøya*
Jens Skrevet 5. november 2006 #30 Skrevet 5. november 2006 Er imot dødsstraff Syns det er helt grusomt å høre detaljer om att han skal henges, og så i tillegg vise masse bilder av ham.
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. november 2006 #31 Skrevet 5. november 2006 Dommen endrer ikke mitt syn på dødsstraff. Er like imot det som jeg alltid har vært, uansett hva vedkommende har gjort.
Gjest Tanita Skrevet 5. november 2006 #32 Skrevet 5. november 2006 Jeg er også imot dødsstraff. Menneskene er ikke de som skal bestemme over død og liv her på jorden.
Eowyn Skrevet 5. november 2006 #34 Skrevet 5. november 2006 Jeg er sånn midt i mellom når det gjelder dødsstraff. Jeg mener egentlig at de kan sitte inne på livsstid og få tenke over alt de har gjort feil... Men på en måte, når det gjelder en sak som denne, så må jeg ærlig innrømme at jeg kommer ikke til å sitte å gråte når han blir tatt av dage.. Han har gjort så mye fælt, og slike folk trenger verden overhodet ikke...
Buster Skrevet 5. november 2006 #35 Skrevet 5. november 2006 Motstander av dødsstraff uansett hvem det gjelder, men at han blir buret inne for resten av livet uten noen form for mulighet til å kunne slippe ut eller få besøk og alt annet hadde passet meg veldig bra
TheHairyToothfairy Skrevet 5. november 2006 #36 Skrevet 5. november 2006 Egentlig burde de steinet ham.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #37 Skrevet 5. november 2006 jeg er helt og holdent imot dødsstraff,også i dette tilfellet! ← Da får du pinadø meg ta en titt her. OBS! Sterk link: www.kdp.pp.se/old/chemical.html
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #38 Skrevet 5. november 2006 Er imot dødsstraff Syns det er helt grusomt å høre detaljer om att han skal henges, og så i tillegg vise masse bilder av ham. ← Det var ingen som bad han om disse detaljene var det vel? www.kdp.pp.se/old/chemical.html
Gjest Fresh Skrevet 5. november 2006 #39 Skrevet 5. november 2006 Jeg er imot dødsstraff. Jeg mener jeg ikke skal ønske noen død som jeg ikke er villig til å ta livet av med mine egne to hender.
Snuppao Skrevet 5. november 2006 #40 Skrevet 5. november 2006 Er han ikke dømt etter de lovene som gjelder i Irak da? Er det slik irakerne vil ha det, så må de for all del få det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå