Gå til innhold

Hva har skjedd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gubben fikk i går tilbake maskina fra reparasjon. Den startet greit, han lastet endel fra nettet og alt var bare topp. Så plutselig kom den ikke på nett lenger. Vi har nett-tilgang, for min maskin er OK.

Jeg har sjekket alt! Maskina pinger standard gateway, og dns-server, men ikke IP-adressen.

Kan noen gi meg et tips om hva som har skjedd?

Vi prøvde å opprette hjemmenettverk før dette skjedde. KAn dette ha noe med saken å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet (endret)

Det er opprettingen av hjemmenettverket som er den skyldige. Jeg har hatt nøyaktig samme problem selv. Fram til jeg finner ut nøyaktig trinn for trinn hvordan jeg skal opprette et hjemmenettverk som fungerer, tilbakestillte jeg maskinen til et tidligere tidspunkt. Det løste problemet med nettilgangen.

Endret av Madeline
Skrevet

Vi gjenopprettet et tidligere tidspunkt vi også, men dte løste ikke problemet.

Gjest Kaffomann
Skrevet
Gubben fikk i går tilbake maskina fra reparasjon. Den startet greit, han lastet endel fra nettet og alt var bare topp. Så plutselig kom den ikke på nett lenger. Vi har nett-tilgang, for min maskin er OK.

Jeg har sjekket alt! Maskina pinger standard gateway, og dns-server, men ikke IP-adressen.

Hva mente du egentlig med at den ikke pinger IP-adressen?

Skrevet

Og hvordan vet du at "den ikke er på nett" lenger? Er det bare WWW (Internet Explorer) som ikke fungerer? Har du testet andre ting?

Skrevet

Kaffomann; Den får svar fra DNS-server, og standard Gateway, men ikke fra IP-adressen

Cronos; Det er ingen programmer som virker. Ikke Outlook express, MSN, IE, Norton eller andre programmer som laster opppdateringer fra nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...