Gå til innhold

Å kle på barna

Fremhevede innlegg

Skrevet

De fleste foreldre er redde for at barna dere skal fryse, så en del lesser på barna sine masse klær. Er det ingen som tenker på at de svetter? Ingen som er redde for at de svetter?

Når barna går inne med ullstiliongs, foret bukse og tøfler sier det seg selv at det blir fryktelig varmt med det aktivitetsnivårt barn har.

Jeg har lest masse tråder om at man frykter barnet skal fryse, men ingen om at man frykter at barnet skal svette.

Jeg bare spør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt er veldig varm av seg, så jeg må passe mer på at han ikke er for varm enn at han fryser. (Men jeg skjønner tankegangen bak at det er lettere å kle av et varmt barn enn å varme et kaldt et)

Gjest Fru Skalke
Skrevet

Det værste jeg ser er voksne som lar barna sitte i vogn med alt yttertøyet på, kanskje i tillegg til dyne/pose når de er på handlesenter ol. Mens de selv tar av seg yttertøyet og gjerne henger det over vognen i tillegg. :kjempesinna:

Skrevet

Jeg synes faktisk det er verre med foreldre som ikke bryr seg med hva barnet har på seg, og ikke reflekterer om det er for tynt kledd for været. Bortsett fra inne på kjøpesentre, så ser jeg sjelden for godt påkledde barn.

Skrevet

Bare uergistrerte her?

Om sommeren synes jeg det er bedre å kle på for lite om det er en litt kjølig sommerdag. Hun tar på seg klær om hun fryser, en hun for varm gjør hun ikke noe med det fordi det som regel betyr mer solkrem.

Om høst, vinter og vår er jeg også redd for det samme, å kle på for mye. Fryser hun er hun flink å gi beskjed, verre om hun er for varm og har det moro, da gidder hun ikke ta seg tid til å kle av seg.

På babyer er det litt verre. Og da har vel jeg tendensen til å kle for mye på kanskje... Men jeg er snar med å kle av når vi går utenfra og inn.

Skrevet

Må bare legge til at jeg er av den typen som kler på mine barn mer klær når jeg fryser, og kler av dem når jeg blir varm :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...