Gå til innhold

Begynne på p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Jeg er en 16-åring som har litt lyst å begynne på p-piller. men har vel ikke gode nok grunner:P

For jeg vil ikke bruke p-piller som prevensjon(jeg har ikke sex), men vil gjerne ha større pupper! jeg må være den 16-åringen i verden som har minst pupper..(fyller ikke ut 70A).

Dessuten vil jeg gjerne ha mindre kviser og urenheter..

Men hadde jo vært kjekt å slippe mensen og, den er aldri regelmessig.

Hva slags pille ville dere ha anbefalt meg?

vet at ikke alle her inne er helsesøstre eller leger, men hvis dere har erfaringer med de ulike pillene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle som får større pupper av å bruke p-piller, men vektøkning er en vanlig bivrkning av p-pillebruk. Hvis det er hovedgrunnen din til å begynne med det synes jeg du skal revurdere det.

I forhold til det å få færre kviser er jo p-piller et alternativ.

Du slipper ikke mensen av p-pillebruk, men mensen blir regelmessig og man blør vanligvis mindre. Selvfølgelig kan man fortsette på neste brett uten å spise "sukkerpillene", og da slipper man mensen.

Hvilket merke du evt bør bruke bør du snakke med legen din om. Det er det like mange meninger m som det er p-pillebrukere.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg begynte også på p-piller før jeg begynte med sex. Jeg var 17-18, hadde svært uregelmessige blødninger, blødde mye og hadde store smerter. Nå kan jeg stille klokka etter mensen, blør så lite at jeg ikke helt vet hva slags tamponger jeg skal bruke, og har ikke smerter i det hele tatt. Jeg fikk ikke større bryster av å begynne på p-piller, gikk ikke opp i vekt heller, tror jeg. En gang har jeg byttet p-pillemerke, og da fikk jeg svært nedsatt libido, så jeg byttet raskt merke igjen. Hva slags merke som passer til deg, er ikke mulig for oss å svare på, det er så individuelt. Det merket som jeg er så fornøyd med, fikk veninna mi til å blø 8 uker i strekk.... Vær oppmerskom på at pillene med mest hormoner, også kan gi store bivirkninger.

Skrevet

Vær klar over at p-piller og lignende KAN kamuflere hormonproblemer. Slik du beskriver deg selv så bør du ikke begynne på slikt uten at du har blitt sjekket mer grundig enn det vanlig er. Les en del om hva som kan være det opprinnelige problemet, og gå til en seriøs gynekolog og forlang en grundig sjekk, ikke til en vanlig lege eller helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...